וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המחלוקת: הממשלה אישרה את מינוי קובי שבתאי למ"מ המפכ"ל

עודכן לאחרונה: 1.1.2021 / 14:26

השרים הצביעו על אישור מינוי שבתאי וקטי פרי לתפקיד מ"מ נציבת שב"ס לכהונה של חצי שנה, בשל הוויכוח על מינויי הבכירים בקואליציה המעכב מינוי בכירים נוספים. אוחנה: כחול לבן לא נתנה אישור להעלות את הנושא לסדר היום. בכירים במשטרה: על כחול לבן לשים פוליטיקה בצד

בווידאו: המפכ"ל המיועד בבוקר שאחרי ההודעה על מינויו/צילום: שלומי גבאי

הממשלה אישרה היום (שישי) את מינוי ניצב קובי שבתאי לממלא מקום מפכ"ל המשטרה וגונדר קטי פרי לממלאת מקום נציב שב"ס. השניים מונו כממלאי מקום לתקופה של חצי שנה ולא כמינוי קבע בעקבות סירוב כחול לבן להעלות לאישור מינויים בממשלה, עד שיאושרו מינויים שהם מבקשים בעצמם, בין היתר מינוי פרקליט המדינה שבליכוד מסרבים להעלות לסדר היום. בסך הכול, השיתוק בממשלה הפריטטית הוביל לכך שכ-60 מינויי קבע מעוכבים מסיבות פוליטיות.

המינויים הועלו בהתאם להמלצת הוועדה המייעצת למינוי בכירים שאישרה השבוע את מינויים של השניים. הוועדה אישרה פה אחד את מינויה של פרי, ואילו מינויו של שבתאי אושר למרות הסתייגותו של היו"ר, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שסבר כי "לא ניתן לומר קטגורית כי לא נמצא פגם בטוהר מידותיו".

מפקד מג"ב, קובי שבתאי. הלל מאיר/TPS, אתר רשמי
מינוי לחצי שנה. מ"מ המפכ"ל שבתאי/אתר רשמי, הלל מאיר/TPS

"לצערי, המדובר בממשלה פריטטית בה גוש כחול לבן צריך לאשר נושאים שעל סדר יום הממשלה, ואישור כזה לא ניתן על ידם. על כן אני נאלץ להביא בפניכם הצעה חלופית בהסכמה, למנות את השניים לממלאי מקום ראשי הארגונים, באמונה ובתקווה שבזמן הקרוב ביותר תינתן הסכמת כחול לבן להשלמת מינויי הקבע לשני הגופים הביטחוניים, המשוועים לכך כבר יותר משנתיים", כתב אוחנה לשרים.

במקביל, גורמים בכירים במשטרה קראו למנות מפכ"ל קבע באופן מידי. "הארגון במצב קשה ומ"מ נוסף לפרק זמן בלתי ידוע זו מכה אנושה למשטרה ולשלטון החוק", אמרו. "בכחול לבן חייבים לשים את הפוליטיקה בצד ולפעול למען טובת המדינה".

בארגון נשות השוטרים והסוהרים הודיעו כי יגישו ביום ראשון עתירה לבג"ץ על אישור מינויי ממלאי מקום במקום מינויי קבע. מנכ"לית הארגון, אביגיל שררה, מסרה כי "השוטרים והסוהרים נפגעים מאוד גם הם מהיעדר מפכ"ל ונציב שב"ס קבועים, קידומים נעצרים ורפורמות ותכניות אינן יוצאות אל הפועל. אי מינוי מפכ"ל ונציבת בתי הסוהר, לאחר שבג"ץ הורה כבר בצו מוחלט על מינוי מפכ"ל קבוע ולאחר שמינויים של השניים כבר אושר על ידי ועדת גולדברג - הוא פגיעה חמורה בשלטון החוק ופארסה שצריכה לבוא לסיומה בהקדם".

עשרות מינויים מעוכבים

לפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן, הייתה אמורה לקום ועדה משותפת לבחינת שינויים בשיטת המינויים, אך שתי המפלגות לא הצליחו להגיע להסכמות על שינוי השיטה, ומאז חודש יולי משתקות זו את זו. בינתיים, שתי המפלגות מסרבות להשלים את הליכי המינוי של כל מפלגה אחרת ולהעלות אותן לאישור סופי בממשלה.

בחודש נובמבר, במסגרת פשרה חד-פעמית בין נתניהו וגנץ, אושרו בממשלה מספר מצומצם של מינויים, בהם החשב הכללי של משרד האוצר ומנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי. עם זאת, עשרות מינויים נוספים עדיין מעוכבים בגלל המשבר, ובראשם - פרקליט המדינה, המפכ"ל ומנכ"לים של ארבעה משרדי ממשלה.

תת גונדר קטי פרי, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
מ"מ נציבת שב"ס. פרי/ראובן קסטרו

בראש רשימת המינויים המעוכבים, שנחשפה בוואלה! NEWS, נמצאים מינויים בכירים ביותר כמו פרקליט המדינה, מנכ"לים של משרדים ממשלתיים כמו משרד המשפטים, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, משרד ההתיישבות, המשרד לענייני מודיעין, וגם יושבי ראש של מועצות ציבוריות כמו מינויו של יו"ר יד ושם או יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין.

בנוסף, הוקפאו גם משרות פקידות בכירה במשרדי ממשלה שונים, ועשרות מינויים של שגרירים וראשי נציגויות ששר החוץ גבי אשכנזי אישר בשבועות האחרונים. כעת מצטרפים לרשימה גם שבתאי ופרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully