וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה למינוי בכירים אישרה: יעקב שבתאי ימונה למפכ"ל המשטרה

30.12.2020 / 13:32

ועדת גולדברג הודיעה כי היא מאשרת את מועמדו של השר לביטחון הפנים לפיקוד, וכן את זה של גונדר קטי פרי לנציבת שב"ס. יו"ר הוועדה גולדברג התנגד למינויו של שבתאי: "לא ניתן לומר כי לא נפל פגם בטוהר מידותיו". אוחנה: "לפתחו של המפכ"ל מונחות בעיות בוערות וקשות"

בווידאו: המפכ"ל המיועד בבוקר שאחרי ההודעה על מינויו/צילום: שלומי גבאי

הוועדה המייעצת למינוי בכירים הודיעה היום (רביעי) כי אישרה את מינוי ניצב יעקב שבתאי למפכ"ל המשטרה. כמו כן, אישרה הוועדה את מינויה של גונדר קטי פרי לנציבת שב"ס. המינוי של קטי פרי אושר פה אחד, מינויו של שבתאי אושר ברוב קולות. יו"ר הוועדה, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, הסתייג ממועמדותו של שבתאי ואמר שהוא סבור כי "לא ניתן לומר קטגורית כי לא נמצא פגם בטוהר מידותיו".

הוועדה הודיעה לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה כי אישרה את מועמדיו לשני התפקידים, והוא בירך על כך, ואמר כי יביא את הצעת המחליטים באופן מידי לאישור הממשלה. "אני מצפה מכלל חברי הממשלה לאשר את המינויים ללא דיחוי. לפתחו של המפכ"ל המיועד מונחות בעיות בוערות, קשות ודחופות לטיפול".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפכ"ל החדש שבתאי והשר לביטחון הפנים אוחנה, לאחר הכרזת הוועדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי ששלח את התלונה המפורטת, שהובילה את גולדברג להסתייג מהמינוי היה עו"ד פיני פישלר שמעורה בנעשה בתוך המשטרה. דבריו של פישלר והמידע שהוא מעביר לוועדה זוכים להתייחסות והערכה מצד היו"ר, שהסתייג מאישור מועמדתו של שבתאי כפי שפורסם בתשובת הוועדה לאוחנה.

השופט בדימוס גולדברג מכיר היטב את עו"ד פישלר לאחר שמידע שהעביר פישלר על צ'יקו אדרי, שהיה מועמדו של השר גלעד ארדן למפכ"ל, הביא לפסילתו. "ועדת גולדברג אישרה את מינוי שבתאי ללא אישור גולדברג", אמרו בסביבתו של פישלר.

תפקיד הוועדה הוא להבטיח את טוהר המידות במינויים הבכירים, ולבחון שלא דבק פגם או דופי במינויים המוצעים. בשבוע שעבר אישרה הוועדה את מינויו של סגן ראש המוסד ד' לראש הארגון. בוועדה השתתפו השר אוחנה, שנימק בפני חברי הוועדה את בחירתו בשבתאי, וכן נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ', ונציגי הציבור פרופ' טליה אינהורן ומשה טרי, לשעבר יו"ר הרשות לניירות ערך. בעבר פסלה הוועדה את מועמדתו של משה צ'יקו אדרי לתפקיד המפכ"ל.

עו"ד פיני פישלר. 22 ביולי 2020.. ללא, אתר רשמי
העביר תלונה מפורטת שהובילה להסתייגות יו"ר הוועדה. עו"ד פיני פישלר/אתר רשמי, ללא

גורמים במשטרה ובמערכת אכיפת החוק הביעו בימים האחרונים אי נחת מהליך מינוי המפכ"ל, ולטענתם נעשים ניסיונות להכפיש את שמו של שבתאי, מועמדו של השר אוחנה לתפקיד.

לוואלה! NEWS נודע כי לאחר הכרזתו של אוחנה על שבתאי כמפכ"ל המיועד, החלו חלק מהניצבים המכהנים ובדימוס שראו עצמם מועמדים לתפקיד להפיץ באמצעות מקורביהם מידע מכפיש על שבתאי. "שבתאי הוא מועמד שמוסכם על כולם, ולא בכדי ההודעה של אוחנה על מינויו לתפקיד זכתה לברכות מימין ומשמאל", ציינו גורמים במשטרה.

התנועה לאיכות השלטון בירכה את המפכ"ל הנבחר, ומטעם התנועה נמסר כי "בשעה טובה, אחרי יותר משנתיים בהן לא כיהן מפכ"ל קבוע בראשות המשטרה, מינוי שבתאי הוא בהחלט בשורה חשובה למערכת אכיפת שלטון החוק ולחיזוק הדמוקרטיה במדינת ישראל, במיוחד במצבה השברירי הנוכחי". בתנועה ציינו כי "אתגרים רבים עומדים לפתחו של שבתאי, ובהם בראש ובראשונה השבת האמון הציבורי במשטרת ישראל וניתוק עבודת המשטרה ממחויבויות כאלה או אחרות לפוליטיקאים".

מפקד מג"ב, קובי שבתאי, יוצא מביתו מפרדס חנה כרכור לאחר המינוי למפכ"ל 16 בדצמבר 2020. שלומי גבאי
שבתאי יוצא מביתו בפרדס חנה, לאחר ההודעה על מינויו למפכ"ל/שלומי גבאי

שבתאי התגייס לצה"ל ב-1982 והיה חלק מגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, ובהמשך שירותו פיקד על מחלקה ופלוגה בצנחנים. ב-1991 התגייס לימ"מ של משמר הגבול והיה ממקימי יחידת המסתערבים ברצועת עזה ופיקד עליה.

ב-1995 נקלע לעימותים קשים עם פלסטינים במחסום ארז ופיקד על כוח שניסה לחלץ אזרח שנקלע להמון זועם. שבתאי נורה בכתפו, אך המשיך לפקד על הכוח עד לחילוץ. לאחר שפונה לבית החולים שמע כי המהומות במקום התחדשו, ומיהר לשוב לזירה על אף הפציעה. על תפקודו באירוע זה קיבל את עיטור המופת.

ב-2004 זכה בעיטור האומץ על תפקודו באירוע חדירת מחבלים למושב גדיש שבגלבוע. שבתאי, שהיה מהראשונים להגיע למקום, נכנס יחד עם שני קצינים נוספים ששימשו כפיתיון כדי למשוך את אש המחבלים. באירוע נפצע בשנית מכדור שפגע בידו, אך המשיך למרות הכול בירי לעבר שני הפלסטינים. שבתאי הספיק להיפצע גם ממטען חבלה בבית לחם, אך עם זאת המשיך עדיין לשרת במשטרה עד שב-2010 מונה למפקד מרחב שומרון.

ב-2010 עבר שבתאי למשטרה הכחולה ומונה למפקד מרחב שומרון במחוז ש"י. לאחר מכן קודם לדרגת תת-ניצב ומונה למפקד מרחב שרון במחוז מרכז. בפברואר 2016 מונה למפקד משמר הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully