וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה למינוי בכירים דנה במועמדותו של קובי שבתאי למפכ"ל המשטרה

עודכן לאחרונה: 24.12.2020 / 14:13

חברי ועדת גולדברג יחליטו אם לאשר את מינויו של שבתאי, וכן את זה של גונדר קטי פרי לתפקיד נציבת בתי הסוהר. במשטרה חוששים שיפסלו את המפכ"ל המיועד, אחרי שהוועדה לא היססה לעשות זאת בעבר, וטוענים שהמועמדים שלא נבחרו מנהלים קמפיין להכפשת שמו

בווידאו: המפכ"ל המיועד בבוקר שאחרי ההודעה על מינויו/צילום: שלומי גבאי

הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, דנה היום (חמישי) במועמדותו של ניצב קובי שבתאי למפכ"ל המשטרה. הוועדה אישרה את מינויו של סגן ראש המוסד ד' לראש הארגון, ותכריע בהמשך בנוגע למינוי של גונדר קטי פרי לתפקיד נציבת בתי הסוהר.

בוועדה משתתפים השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שנימק בפני חברי הוועדה את בחירת שבתאי, נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ', ונציגי הציבור פרופ' טליה אינהורן ומשה טרי, לשעבר יו"ר הרשות לניירות ערך. תפקיד הוועדה הוא להבטיח את טוהר המידות במינויים הבכירים, ולבחון שלא דבק פגם או דופי במינויים המוצעים.

מפקד מג"ב, קובי שבתאי, שב לביתו לאחר המינוי למפכ"ל 15 שצמבר 2020 (שימוש חד פעמי). אמיר לוי/"הארץ", אתר רשמי
מפקד מג"ב, יעקב שבתאי המועמד לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל/אתר רשמי, אמיר לוי/"הארץ"

בעבר פסלה הוועדה את מועמדתו של משה צ'יקו אדרי לתפקיד המפכ"ל, וקיים חשש בקרב גורמים במשטרה כי גם הפעם יצוצו בעיות לא צפויות במינוי המיוחל. גורמים במשטרה ובמערכת אכיפת החוק הביעו בימים האחרונים אי נחת מהליך מינוי המפכ"ל, ולטענתם נעשים ניסיונות להכפיש את שמו של שבתאי, מועמדו של השר אוחנה לתפקיד.

לוואלה! NEWS נודע כי לאחר הכרזתו של אוחנה על שבתאי כמפכ"ל המיועד, החלו חלק מהניצבים המכהנים ובדימוס שראו עצמם מועמדים לתפקיד להפיץ באמצעות מקורביהם מידע מכפיש על שבתאי. "שבתאי הוא מועמד שמוסכם על כולם, ולא בכדי ההודעה של אוחנה על מינויו לתפקיד זכתה לברכות מימין ומשמאל", ציינו גורמים במשטרה.

מ"מ המפכ"ל, מוטי כהן, זומן להופיע בפני הוועדה וכך גם ניצב קובי שבתאי שזומן להופיע היום בצהריים מול חברי הוועדה, שצפויה להתכנס כמה פעמים עד שתגבש את החלטתה. בכירים במשטרה אמרו בשיחה עם וואלה! NEWS כי אין להם ספק ששבתאי יעבור את הוועדה למרות הנסיונות להכפיש את שמו.

מפקד מג"ב, קובי שבתאי. הלל מאיר/TPS, אתר רשמי
קיבל עיטור מופת. שבתאי/אתר רשמי, הלל מאיר/TPS

שבתאי התגייס לצה"ל ב-1982 והיה חלק מגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, ובהמשך שירותו פיקד על מחלקה ופלוגה בצנחנים. ב-1991 התגייס לימ"מ של משמר הגבול והיה ממקימי יחידת המסתערבים ברצועת עזה ופיקד עליה.

ב-1995 נקלע לעימותים קשים עם פלסטינים במחסום ארז ופיקד על כוח שניסה לחלץ אזרח שנקלע להמון זועם. שבתאי נורה בכתפו, אך המשיך לפקד על הכוח עד לחילוץ. לאחר שפונה לבית החולים שמע כי המהומות במקום התחדשו, ומיהר לשוב לזירה על אף הפציעה. על תפקודו באירוע זה קיבל את עיטור המופת.

ב-2004 זכה בעיטור האומץ על תפקודו באירוע חדירת מחבלים למושב גדיש שבגלבוע. שבתאי, שהיה מהראשונים להגיע למקום, נכנס יחד עם שני קצינים נוספים ששימשו כפיתיון כדי למשוך את אש המחבלים. באירוע נפצע בשנית מכדור שפגע בידו, אך המשיך למרות הכול בירי לעבר שני הפלסטינים. שבתאי הספיק להיפצע גם ממטען חבלה בבית לחם, אך עם זאת המשיך עדיין לשרת במשטרה עד שב-2010 מונה למפקד מרחב שומרון.

חודשים ספורים לאחר מכן מצא עצמו שבתאי, באחד האירועים הקשים ביותר שחווה במהלך שירותו, הפיגוע המזעזע בבית משפחת פוגל באיתמר. "זו טראומה שאני לוקח איתי לכל החיים", סיפר שבתאי בריאיון לוואלה! NEWS. "המראות שראיתי בבית באיתמר השאירו בי צלקת, וברגע כזה אתה מבין מול מי אתה עומד. אלה היו מראות מזוויעים שאתה לא יכול אפילו לחלום עליהם. למרות זאת אתה חייב להמשיך לתפקד, לנהל את הכוחות, לוודא שאוספים ראיות אבל אז אתה שוב מסתכל על הזוועה שהייתה שם בבית. עד שעצרנו את שני המחבלים אף אחד לא עצם עין".

הוצאת הגופות מבית משפחת פוגל לאחר הפיגוע באיתמר. נמרוד סונדרס
"המראות שראיתי בבית באיתמר השאירו בי צלקת", הוצאת הגופות לאחר הפיגוע/נמרוד סונדרס

ב-2010 עבר שבתאי למשטרה הכחולה ומונה למפקד מרחב שומרון במחוז ש"י. לאחר מכן קודם לדרגת תת-ניצב ומונה למפקד מרחב שרון במחוז מרכז. בפברואר 2016 מונה למפקד משמר הגבול.

המשטרה בירכה על הבחירה בשבתאי לתפקיד. "ההחלטה על מינוי מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל הינה החלטה חשובה והכרחית בפרט בעת הזו, בראש ובראשונה לעתיד המשטרה וחוסנה, וכפועל יוצא גם לעתידה וחוסנה של המדינה והחברה כולה", מסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully