וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במשטרה לקראת הדיון בבג"ץ: "מצפים להחלטה למנות מפכ"ל באופן מידי"

2.12.2020 / 18:57

גורמים בכירים במשטרה מסרו לוואלה! NEWS כי הם מצפים למינוי מהיר לתפקיד, וכי יש "ציפייה דרוכה לקראת הדיון" שיתקיים מחר. בתחילת השבוע הודיע מנדלבליט לבג"ץ שהוא תומך בעתירה, וציין כי אין מנוס מלהוציא צו על תנאי ולחייב את השר אוחנה למנות מפכ"ל בהקדם

בווידאו: נאומי הנשיא, נתניהו ולפיד בפתיחת מושב החורף של הכנסת/צילום: ערוץ הכנסת

בכירים במשטרה אמרו הערב (רביעי) לוואלה! NEWS כי הם "מצפים להחלטה למנות מפכ"ל באופן מידי לטובת הארגון ואזרחי המדינה". זאת, לקראת הדיון מחר בבג"ץ בעתירה הדורשת למנות מפכ"ל בדחיפות.

בתחילת השבוע הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לבג"ץ כי הוא תומך בעתירה שדורשת מינוי קבוע לתפקיד, וציין כי אין מנוס מלהוציא צו על תנאי בעתירה שיחייב את השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה למנות מפכ"ל בהקדם.

עוד נכתב בעמדה שהוגשה לבג"ץ כי "משלא הוצג נימוק שיש בו כדי להצדיק מבחינה משפטית הימנעות מקידום מינויו של מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל בהעברת שם של מועמד לתפקיד בפני הוועדה, ובשים לב גם לפרק הזמן הארוך שבו המשרה החשובה מאוישת בדרך של מילוי מקום - סבור היועמ"ש כי אין מנוס מלהוציא צו על תנאי גם בעתירה דנן".

דיון בבג"ץ בנושא ההסכם הקואליציוני 4 במאי 2020. רויטרס
ידונו בעתירה. שופטי בג"ץ/רויטרס

העמדה שהגיש היועמ"ש מגיעה לאחר שכבר הגיש לבג"ץ עמדות דומות בשתי סוגיות שנידונו לאחרונה. במסגרת העתירות שנגעו להסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע נציגו של היועמ"ש עמדה כללית לפיה יש מקום להוציא צווים על תנאי, שיחייבו את המדינה לדון בשורת מינויים בכירים שתקועים בגלל מחלוקת פוליטית בין הליכוד וכחול לבן. בנוסף, הביע היועמ"ש עמדה דומה בעתירה שדרשה לקדם מינוי קבע של מנכ"ל למשרד המשפטים.

עוד בוואלה!

היועמ"ש לבג"ץ: יש להוציא צו שיחייב מינוי מפכ"ל "במהירות הראויה"

לכתבה המלאה

הסיבה לעיכוב המינויים הבכירים היא שבהסכם הקואליציוני נקבע כי תוקם ועדה שתבחן את דרכי המינוי של בכירים שזקוקים לאישור הממשלה. כחול לבן נמנעת מלהקים את הוועדה, בטענה שהליכוד מעוניין להגביר את ההשפעה הפוליטית על מינויים מקצועיים. בינתיים, הממשלה לא דנה במינויים אלה כמעט ללא יוצא מן הכלל. למשטרה לא מונה מפכ"ל קבוע מאז דצמבר 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully