וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה למינויי בכירים אישרה את מועמדות ד' לתפקיד ראש המוסד

24.12.2020 / 13:23

ועדת גולדברג קבעה בתום דיון כי לא נמצאה מניעה למנות את סגנו של יוסי כהן לעמוד בראש הארגון. הוועדה העבירה את החלטתה לראש הממשלה. ד' שירת בסיירת מטכ"ל ובתפקידים נוספים באמ"ן, והתגייס למוסד לפני 25 שנים. ותיקי הארגון שיבחו על התאמתו של ד' לתפקיד

בווידאו: ראש המוסד יוסי כהן בכנסת הרצליה 2019/צילום: כנס הרצליה 2019, עריכה: אביב אירגז

ועדת גולדברג, הוועדה המייעצת לעניין מינויים לתפקידים בכירים, אישרה היום (חמישי) את מועמדותו של ד', סגן ראש המוסד, לתפקיד ראש הארגון. בתום דיון בוועדה, בראשות השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג, נמסר כי "לאחר בדיקת המידע שהובא בפניה, לא מצאה הוועדה פגם בטוהר מידותיו של המועמד ד', ולא מצאה פגם מבחינת טוהר המידות בשיקולים שעמדו בבסיס ההחלטה למנותו". הוועדה הודיעה על החלטתה לראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפני כשבועיים הודיע נתניהו כי החליט למנות את ד' במקומו של יוסי כהן, שצפוי לסיים את תפקידו ביוני 2021. "ד' נחשב לאיש מוסד עתיר זכויות ורב ניסיון", נכתב בהודעה מטעם ראש הממשלה.

יוסי כהן ראש המוסד החדש ביום שלאחר ההכרזה על מינוי מחוץ לביתו במודיעין. ראובן קסטרו
לקראת סיום כהונתו. כהן/ראובן קסטרו

ד', מכהן כסגן ראש המוסד בשנתיים האחרונות והחל את דרכו באגף צומת של המוסד, שאחראי על מבצעי מודיעין והפעלת סוכנים. את תהליך ההסמכה שלו כקצין איסוף הוא החל תחת כהן, ראש המוסד הנוכחי, אך גם תחת עיניו הפקוחות של דוד מידן באגף צומת - שגם בה מילא ד' תפקידים מבצעיים.

הוא מתגורר עם משפחתו ביישוב מבוסס במרכז הארץ. הוא שירת בסיירת מטכ"ל ובתפקידים נוספים באגף המודיעין (אמ"ן). ד' פרש לאזרחות והחל את דרכו בעולם העסקים. לפני 25 שנים התגייס למוסד, בימים בהם נחתם הסכם אוסלו ב' והתבצעו פיגועים רצחניים של ארגוני טרור פלסטיניים ברחבי המדינה.

עוד בוואלה!

משימות חשאיות ברחבי העולם, בן טיפוחיו של יוסי כהן: זה ראש המוסד המיועד

לכתבה המלאה

ותיקי הארגון בירכו על המינוי ושיבחו את התאמתו של ד' לתפקיד. "שמחים שלא חשבו לרגע להצניח שוב מישהו מבחוץ", אמר אחד הוותיקים. גורמי ביטחון אמרו כי ד' היה חלק בלתי נפרד מהתפיסה האקטיביסטית של כהן בסיכול האיומים על מדינת ישראל, מחמאס ועד פרויקט הגרעין האיראני. ד' מימש הלכה למעשה את התכניות של כהן בבניין הכוח של הארגון, שהתעצם מאוד בשנים האחרונות.

כהונתו של כהן אמורה הייתה להסתיים בינואר 2021, אך ביולי האחרון היא הוארכה עד יוני. ראש המוסד הנוכחי, שנחשב למקורב מאוד לנתניהו, היה שותף מרכזי בשנים האחרונות בכינון הנורמליזציה עם מדינות ערב ובמערכה לבלימת הגרעין האיראני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully