וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשימה המלאה נחשפת: 60 המינויים המעוכבים עקב משבר הליכוד-כחול לבן

16.12.2020 / 6:30

לא רק פרקליט מדינה ומפכ"ל: המשבר הנמשך בקואליציה מעכב את אישורם של עוד עשרות מינויים לתפקידים בכירים בממשלה ובשירות הציבורי מאז חודש יולי. כעת, ברקע צו על תנאי שבג"ץ הוציא לממשלה, הרשימה המלאה של המינויים המעוכבים נחשפת

בווידאו: יעקב שבתאי שב לביתו לאחר ההודעה על מינויו למפכ"ל/מערכת וואלה! NEWS

קרוב ל-60 מינויים בממשלה ובשירות הציבורי מעוכבים בחצי השנה האחרונה, בגלל המשבר הפוליטי בין הליכוד וכחול לבן - כך עולה מרשימת המינויים המעוכבים המלאה של מזכירות הממשלה שהגיעה היום (רביעי) לידי וואלה! NEWS. ברשימה מפורטים כל המינויים שממתינים לאישור סופי בממשלה מאז שהמשבר הפוליטי בין הליכוד וכחול לבן החל להידרדר בחודש יולי.

בראש הרשימה נמצאים מינויים בכירים ביותר כמו פרקליט המדינה, מנכ"לים של משרדים ממשלתיים כמו משרד המשפטים, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, משרד ההתיישבות, המשרד לענייני מודיעין, וגם יושבי ראש של מועצות ציבוריות כמו מינויו של יו"ר יד ושם או יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין.

בנוסף, מוקפאים גם משרות פקידות בכירה במשרדי ממשלה שונים, ועשרות מינויים של שגרירים וראשי נציגויות ששר החוץ גבי אשכנזי אישר בשבועות האחרונים. לרשימת המינויים המוקפאים צפוי להצטרף כעת גם מפכ"ל המשטרה הבא, ניצב קובי שבתאי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, בני גנץ במהלך מליאת הכנסת 2 בדצמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
כ-60 מינויים מעוכבים. נתניהו וגנץ במליאה, החודש/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הודיע אתמול על זהותו של המפכ"ל החדש, לאחר שנתיים שבהם התפקיד אויש על ידי ממלא מקום זמני. אולם, המינוי תלוי קודם כל באישור ועדת גולדברג למינוי בכירים בשירות המדינה, ולאחר מכן כפוף לאישור הממשלה, בכפוף להסכמות בין הליכוד וכחול לבן.

רשימת המינויים המעוכבים גובשה במזכירות הממשלה, כחלק מהיערכות הממשלה להשיב לצו על תנאי שהוציא בג"ץ בחודש שעבר, וחייב את ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לנמק מדוע מעוכבים המינויים הבכירים בשירות הציבורי.

קרוב ל-60 מינויים מעוכבים בגלל המשבר בין הליכוד וכחול לבן. 15 בדצמבר 2020. אין, צילום מסך
רשימת המינויים המעוכבים/צילום מסך, אין

לפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן, הייתה אמורה לקום ועדה משותפת לבחינת שינויים בשיטת המינויים, אך שתי המפלגות לא הצליחו להגיע להסכמות על שינוי השיטה, ומאז חודש יולי משתקות זו את זו. בינתיים, שתי המפלגות מסרבות להשלים את הליכי המינוי של כל מפלגה אחרת ולהעלות אותן לאישור סופי בממשלה.

בחודש שעבר, במסגרת פשרה חד-פעמית בין נתניהו וגנץ, אושרו בממשלה מספר מצומצם של מינויים, בהם החשב הכללי של משרד האוצר ומנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי. עם זאת, עשרות מינויים נוספים עדיין מעוכבים בגלל המשבר, ובראשם - פרקליט המדינה, המפכ"ל ומנכ"לים של ארבעה משרדי ממשלה.

בין המעוכבים: עשרות מינויים של שגרירים במשרד החוץ

הצו על תנאי שהוציא בג"ץ, שמחייב את הממשלה לנמק עד יום חמישי מה מעכב את איוש המינויים, הוצא בתשובה לעתירות שהוגשו על ידי התנועה לאיכות השלטון וקבוצת מבצר הדמוקרטיה. העתירות ביקשו לחייב את נתניהו לקיים את הסדר ניגוד העניינים שניסח לו היועמ"ש בהיותו נאשם בפלילים, ולחייב את הממשלה למלא את המינויים המעוכבים בממשלה ובשירות הציבורי.

פרקליט המדינה, המפכ"ל, והמנכ"לים של משרדי הממשלה, הם המעוכבים הבולטים ביותר ברשימה, אך לצדם ממתינים לאישור הממשלה עשרות מינויים נוספים: המינוי של המדען הראשי במשרד המדע והטכנולוגיה, המדענית הראשית במשרד להגנת הסביבה וגם קרוב ל-40 מינויים של שגרירים וראשי נציגויות במשרד החוץ. בין היתר באיחוד האירופי, קנדה, יפן, קפריסין, תאילנד ועוד.

ברשימת המינויים המעוכבים נמצאים גם חברים ונציגי ממשלה במועצות ציבוריות שונות שפועלות תחת משרדי הממשלה, כמו המועצה לשידורי כבלים ולווין, מועצת מקרקעי ישראל, מועצת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והמועצה לתרבות ולאמנות. גם מינויו של מנהל הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מעוכב מזה חודשים, וכך גם נציג הממשלה במועצה לעבודות הנדסה בנאיות ונציג ממשלה נוסף לשר המשפטים בוועדה לבחירות קאדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully