וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המשך מחלוקת מינויי הבכירים: ישיבת הממשלה לאישור המפכ"ל נדחתה

עודכן לאחרונה: 11.1.2021 / 23:19

השרים היו אמורים להתכנס מחר כדי להצביע על מינוי קבע של שבתאי ופרי כמפכ"ל ונציבת שב"ס, אך בכחול לבן דרשו להעלות במקביל מינוי 36 שגרירים במשרד החוץ - ובליכוד סירבו. ביטול הישיבה הגיע גם ברקע כעס בלשכת רה"מ על התבטאויותיו החריפות של גנץ כלפי נתניהו

בווידאו: מ"מ המפכ"ל והשר לביטחון פנים מסיירים בכבישים בסגר/צילום: רוני כנפו, עריכה: אסף דרורי

ישיבת הממשלה שתוכננה להיערך מחר (שלישי) נדחתה לאחר שבכחול לבן דרשו להעלות במקביל למינוי קבע של המפכ"ל ונציבת שב"ס הצעה למינוי 36 שגרירים במשרד החוץ, שמעוכבת מזה חודשים במסגרת המשבר הפוליטי. בליכוד סירבו, ולכן הישיבה בוטלה. השרים היו אמורים להתכנס ולהצביע על מינויי קבע של ניצב קובי שבתאי כמפכ"ל המשטרה ושל גונדר קטי פרי כנציבת שירות בתי הסוהר, זאת לאחר הודעת גנץ, כי יתמוך במינויים.

בלשכת ראש הממשלה טענו לחוסר הסכמות על סדר היום ועל הצעת החלטה של שר החוץ גבי אשכנזי לאישור מינויים בשירות החוץ. נתניהו החליט שיש להשאיר לשר החוץ הבא את הסמכות להחליט לגבי מינוי השגרירים בצמתים מרכזיים כמו בהודו ובאיחוד האירופי ולא הסכים להעלות את מינויי השגרירים לסדר היום.

הביטול אף נרשם ברקע כעס בלשכת ראש הממשלה על ההתבטאויות החריפות של גנץ כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו הערב, ושל כחול לבן ברשתות החברתיות בימים האחרונים.


"‏למשטרת ישראל לא יהיה מחר מפכ"ל קבוע, לא תמונה נציבת שב"ס ולא ימונו 36 שגרירים במדינות חשובות בגלל שנתניהו החליט לבטל את ישיבת הממשלה", מסר גנץ בתגובה. "שוב הוכח ששיקולים אישיים ורק הם מובילים את נתניהו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, ראש הממשלה החליפי בני גנץ במהלך פתיחת מושב החורף של הכנסת 
12 באוקטובר 2020. דוברות הכנסת - יניב נדב, אתר רשמי
חילוקי הדעות נמשכים. נתניהו וגנץ/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יניב נדב

גנץ הודיע בשבוע שעבר כי הוא תומך במינוי של שבתאי למפכ"ל המשטרה הקבוע באופן מידי. זאת, לאחר שמפלגתו התנגדה לכך עד שיאושרו מינויי בכירים נוספים, בין היתר מינוי פרקליט המדינה. עקב המחלוקת בממשלה, שבתאי מונה בינתיים לממלא מקום מפכ"ל המשטרה וגונדר פרי מונתה לממלאת מקום נציב שב"ס.

"מול עשרות מינויים מקצועיים קריטיים למדינת ישראל ובהם גם פרקליט מדינה, שתקועים רק בגלל פוליטיקה קטנה של נתניהו - אני בוחר לשים את ישראל לפני הכול", כתב גנץ בטוויטר בשבוע שעבר. "ערב סגר שלישי, ברור שישראל חייבת מפכ"ל קבוע. הודעתי הערב לראש הממשלה שאתמוך במינויו המידי של ניצב קובי שבתאי לתפקיד המפכ"ל".

גנץ הוסיף אז כי "מול משימות האכיפה המורכבות, ולאחר שנתיים שבהן מילא את התפקיד באופן ראוי להערכה ניצב מוטי כהן, מדובר בצורך לאומי".

ביקור שוטרים במחסום חמד. השר אמיר אוחנה וממלא מקום המפכ״ל, יעקב קובי שבתאי, 8 בינואר 2021. ראובן קסטרו
שוב נדחה המינוי, ממלא מקום המפכ"ל שבתאי/ראובן קסטרו

הממשלה אישרה לפני שבועיים את מינוי שבתאי ופרי לתפקידים כממלאי מקום לתקופה של חצי שנה ולא כמינוי קבע, בעקבות סירוב כחול לבן להעלות לאישור מינויים בממשלה עד שיאושרו מינויים שהם מבקשים בעצמם, בהם מינוי פרקליט המדינה שבליכוד מסרבים להעלות לסדר. בסך הכול, השיתוק בממשלה הפריטטית הוביל לכך שכ-60 מינויי קבע מעוכבים מסיבות פוליטיות.

המינויים של פרי ושבתאי הועלו בהתאם להמלצת הוועדה המייעצת למינוי בכירים שאישרה בשבוע שעבר את מינוים של השניים. הוועדה אישרה פה אחד את מינויה של פרי, ואילו מינויו של שבתאי אושר למרות הסתייגותו של היו"ר, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שסבר כי "לא ניתן לומר קטגורית כי לא נמצא פגם בטוהר מידותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully