וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר המחלוקות בממשלה: גנץ הודיע שיתמוך במינוי שבתאי למפכ"ל קבוע

7.1.2021 / 22:36

ניצב קובי שבתאי ימונה למפכ"ל קבוע, לאחר שבמהלך השבוע התנגדו בכחול לבן למינויו עד שיאושר מינוי פרקליט המדינה. "ערב סגר שלישי, ברור שישראל חייבת מפכ"ל קבוע", הבהיר גנץ. "מול משימות האכיפה המורכבות, מדובר בצורך לאומי"

בווידאו: המפכ"ל המיועד בבוקר שאחרי ההודעה על מינויו/צילום: שלומי גבאי

ראש הממשלה החליפי בני גנץ הודיע הערב (חמישי) כי הוא תומך במינוי מידי של ניצב קובי שבתאי למפכ"ל המשטרה הקבוע. זאת לאחר שהשבוע התנגדו בכחול לבן למינוי עד שיאושרו מינויי בכירים נוספים, בין היתר מינוי פרקליט המדינה. עקב המחלוקת בממשלה, מונה שבתאי לממלא מקום מפכ"ל המשטרה וגונדר קטי פרי מונתה לממלאת מקום נציב שב"ס.

"מול עשרות מינויים מקצועיים קריטיים למדינת ישראל ובהם גם פרקליט מדינה, שתקועים רק בגלל פוליטיקה קטנה של נתניהו - אני בוחר לשים את ישראל לפני הכל", כתב גנץ בטוויטר. "ערב סגר שלישי, ברור שישראל חייבת מפכ"ל קבוע. הודעתי הערב לראש הממשלה שאתמוך במינויו המידי של ניצב קובי שבתאי לתפקיד המפכ"ל".

גנץ הוסיף כי "מול משימות האכיפה המורכבות, ולאחר שנתיים שבהן מילא את התפקיד באופן ראוי להערכה ניצב מוטי כהן, מדובר בצורך לאומי". בסך הכול, השיתוק בממשלה הפריטטית הוביל לכך שכ-60 מינויי קבע מעוכבים מסיבות פוליטיות.

מפקד מג"ב, קובי שבתאי. הלל מאיר/TPS, אתר רשמי
ימונה למפכ"ל קבוע. ניצב קובי שבתאי/אתר רשמי, הלל מאיר/TPS

המינויים הועלו בהתאם להמלצת הוועדה המייעצת למינוי בכירים שאישרה השבוע את מינוים של השניים. הוועדה אישרה פה אחד את מינויה של פרי, ואילו מינויו של שבתאי אושר למרות הסתייגותו של היו"ר, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שסבר כי "לא ניתן לומר קטגורית כי לא נמצא פגם בטוהר מידותיו".

יו"ר כחול לבן בני גנץ בהצהרה, כפר המכביה, 29 בדצמבר 2020. אלעד מלכה
חייבים מפכ"ל קבוע, גנץ./אלעד מלכה

גורמים בכירים במשטרה קראו למנות מפכ"ל קבע באופן מידי. "הארגון במצב קשה ומ"מ נוסף לפרק זמן בלתי ידוע זו מכה אנושה למשטרה ולשלטון החוק", אמרו. "בכחול לבן חייבים לשים את הפוליטיקה בצד ולפעול למען טובת המדינה". בארגון נשות השוטרים והסוהרים אף הודיעו כי יגישו עתירה לבג"ץ על אישור מינויי ממלאי מקום במקום מינויי קבע.

בשבועות הקרובים צפוי לקיים שבתאי סבב מינויים של קצינים בכירים במשטרה, לרבות ניצבים. זאת, על אף העובדה ששבתאי מכהן כעת כממלא-מקום ולא כמפכ"ל קבע בעקבות אי-ההסכמות בין הליכוד וכחול לבן בנושא מחלוקת מינויי הבכירים. במסגרת סבב המינויים צפוי להתמנות גם מפקד חדש למשמר הגבול, שיחליף את שבתאי שכיהן בתפקיד. בין המועמדים: תת-ניצב עוזי לוי, תת-ניצב עימאד חסן וניצב אבשלום פלד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully