וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שלא נבחר למפכ"ל: מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד פורש מהמשטרה

7.1.2021 / 11:35

ניצב ידיד הודיע למ"מ המפכ"ל, קובי שבתאי, על פרישתו לאחר 37 שנות שירות במשטרה. בכך, הוא מצטרף לשורת בכירים נוספים בארגון שבישרו על סיום תפקידם, בהם סגן המפכ"ל אלון אסור. הוא כיהן בתפקיד בעת ההפגנות השבועיות נגד רה"מ נתניהו בבירה שנערכו בשנה האחרונה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון ידיד, הודיע היום (חמישי) לממלא-מקום המפכ"ל, ניצב קובי שבתאי, על פרישתו ממשטרת ישראל. זאת, לאחר שלא נבחר לתפקיד המפכ"ל ובתום 37 שנות שירות במשטרה. פרישתו של ידיד מצטרפת להודעות הפרישה של סמפכ"ל המשטרה, ניצב אלון אסור, ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב עינת גיל צובארי וניצב יוסי בכר ראש אגף התכנון במשטרה.

אחרי ידיד צפויים לפרוש עוד שני ניצבים נוספים. מ"מ המפכ"ל שבתאי צפוי לצאת בקרוב בסבב מינויים נרחב, שעשוי להביא לשינוי בפיקוד המשטרה אחרי קיפאון של שנתיים ללא מפכ"ל.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד. דוברות משטרת ישראל
יכולות גבוהות בתחומי המודיעין ובתחום המבצעי. ניצב דורון ידיד/דוברות משטרת ישראל

מחוז ירושלים עליו פיקד ניצב ידיד נחשב למורכב ומאתגר מאוד. בין שלל הפעילויות, בשנה האחרונה התמודדו שוטרי המחוז עם ההפגנות השבועיות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור. פעילותם לא פעם הביאה לביקורת קשה של מפגינים וחברי כנסת על התנהלותו של ידיד אל מול המפגינים, וטענות לאלימות ואכיפת יתר מצד השוטרים. ידיד היה מגיע לכל הפגנה והיה מעורב מאוד במה שקורה בשטח.

גורמים במערכת אכיפת החוק העריכו שניצב דורון ידיד התאכזב מאוד שלא מונה למפכ"ל ואמרו בשיחה עם וואלה! NEWS כי "ידיד הוא קצין מצוין. הוא מכיר כל סמטה וכל אבן בירושלים, יש לו יכולות גבוהות בתחומי המודיעין ובתחום המבצעי. הוא איש של שטח".

עוד בוואלה!

מפקד מחוז י-ם על האלימות בהפגנות: התיעוד לא משקף הכול

לכתבה המלאה
ניצב דורון ידיד מפקד מחוז ירושלים 
בסיום ההפגנה, 25 ביולי 2020. ראובן קסטרו
פיקד על המחוז בתקופת ההפגנות נגד רה"מ. ניצב ידיד במחאה בירושלים/ראובן קסטרו

לטענת המפגינים, היד הקשה במחאה הגיע בניסיון לרצות את השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, בשביל שימנה אותו למפכ"ל. בעקבות זאת, אחת הקריאות השכיחות בהפגנות היתה לעבר ידיד: "אתה לא תהיה מפכ"ל".

בהקלטת שיחה בין ידיד לאוחנה שפורסמה בכאן 11 בחודש יולי, נשמע השר אומר למפקד המחוז: "אנחנו לא יכולים להמשיך עם הברדק הזה. אנחנו לא יכולים להמשיך עם האנרכיזם הזה". ידיד, בתגובה, התגאה במספר הדוחות שחולקו. "160 דוחות על אי עטיית מסיכה בהפגנה, שזה לא שכיח", ציין. במשטרה דחו את הביקורת.

הפגנת הדגלים השחורים. מול מעון רה"מ, ירושלים 2 בינואר 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
טענות לאלימות חריגה. הפגנה מול מעון רה"מ בירושלים/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

במרץ 2002 נטל ידיד חלק בפעילות השתלטות על מחבל מתאבד בכניסה לבירה, וקיבל על כך את עיטור המופת של המשטרה. בהמשך שירת כקצין אג"ם במרחב ציון במחוז ירושלים. ב-2007 מונה למפקד מרחב דוד ושנתיים לאחר מכן קודם לתפקיד מפקד מרחב מוריה. ב-2011 קודם לתפקיד קצין החינוך הראשי של המשטרה, תפקיד בו כיהן כשנתיים.

ב-2013 מונה לסגן מפקד מחוז הצפון במשטרה ובספטמבר 2016 מונה לתפקיד ראש אגף התנועה. בפברואר 2019 מונה ידיד לתפקיד מפקד מחוז ירושלים במקום יורם הלוי שפרש מהמשטרה לאחר שלא קודם להיות מפכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully