וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבב המינויים הראשון של מ"מ המפכ"ל: אלו המועמדים לתפקיד מפקד מג"ב

עודכן לאחרונה: 7.1.2021 / 21:20

שבתאי צפוי לקיים בשבועות הקרובים סבב מינויים בכירים במשטרה, כולל לתפקיד מפקד משמר הגבול בו הוא כיהן. בין השמות שהועלו כמינוי אפשרי: סגן מפקד מג"ב שצמח ביחידת המסתערבים, הקצין הדרוזי הבכיר ביותר בארגון וניצב מכהן בעל עבר נרחב בתפקידי שטח ומטה

בווידאו: המפכ"ל המיועד בבוקר שאחרי ההודעה על מינויו/צילום: שלומי גבאי

מ"מ המפכ"ל ניצב קובי שבתאי צפוי לקיים בשבועות הקרובים סבב מינויים של קצינים בכירים במשטרה, לרבות ניצבים - כך נודע לוואלה! NEWS. זאת, על אף העובדה ששבתאי מכהן כעת כממלא-מקום ולא כמפכ"ל קבע בעקבות אי-ההסכמות בין הליכוד וכחול לבן בנושא מחלוקת מינויי הבכירים.

במסגרת סבב המינויים צפוי להתמנות גם מפקד חדש למשמר הגבול, שיחליף את שבתאי שכיהן בתפקיד. בין המועמדים: תת-ניצב עוזי לוי, תת-ניצב עימאד חסן וניצב אבשלום פלד.

מפקד מג"ב, קובי שבתאי. הלל מאיר/TPS, אתר רשמי
צפוי למנות את מחליפו בתפקיד מפקד מג"ב. שבתאי/אתר רשמי, הלל מאיר/TPS

תנ"צ לוי, סגן מפקד מג"ב מכהן כעת כמפקד בפועל בשל מינויו של שבתאי למ"מ המפכ"ל. לוי שירת בימ"מ וביחידת המסתערבים איו"ש, שם פיקד על מבצעים מורכבים שאת חלקם הגדול לא ניתן לפרסם. במהלך תקופת פיקודו יחידת המסתערבים איו"ש הייתה היחידה המעוטרת ביותר בצה"ל ובמשטרה, ועוטרה בצל"שים רבים, בהם צל"ש הרמטכ"ל, צל"ש אלוף פיקוד המרכז וצל"ש מפקד האוגדה. בהמשך שימש מפקד מרחב צפון במג"ב ומפקד מרחב במג"ב איו"ש.

גורם במערכת אכיפת החוק תיאר את לוי כקצין ישר וערכי בעל רקע מבצעי עשיר, מוערך ואהוב על פקודיו. לוי ליווה את שבתאי בשנים האחרונות והיה שותף מלא לשינויים שהתווה בארגון. הוא נחשב לבעל סיכויים גבוהים להתקדם לדרגת ניצב.

תת ניצב עוזי לוי. חטיבת דובר המשטרה
פיקד על מבצעים מורכבים שאת חלקם הגדול לא ניתן לפרסם. לוי/חטיבת דובר המשטרה

תנ"צ חסן משמש כיום כמפקד מג"ב ירושלים. הוא שירת כמפקד מג"ב דרום, סגן מפקד בסיס ההדרכה של מג"ב, הקים את מרחב עוטף ירושלים ושירת בבירה בתקופת האינתיפאדה השנייה.

גורמים במשמר הגבול סיפרו כי חסן נחשב לקצין אמיץ וערכי. הוא הקצין הדרוזי הבכיר ביותר כיום במשטרה. לפני כ-15 שנה פיקד על מג"ב ניצב חסין פארס, שלימים מונה לראש אגף תמיכה לוגיסטית במשטרה.

תנ"צ עימאד חסן. Facebook, צילום מסך
שירת בבירה בתקופת האינתיפאדה השנייה. חסן/צילום מסך, Facebook

אם שבתאי יחליט למנות קצין בדרגת ניצב לתפקיד מפקד מג"ב, השם החם מבין הניצבים המכהנים הוא ניצב אבשלום פלד. הוא משמש כיום כראש אגף ההדרכה שאמון על תחום ההדרכה, האימון וההכשרה במשטרת ישראל . בעברו שירת בימ"מ, היה מפקד מג"ב רמון, מפקד מרחב חברון במשטרה, סגן מפקד מג"ב וסגן מפקד מחוז ירושלים.

עברו של פלד, המשלב בין תפקידי שטח ומטה, יחד עם היכרותו עם משמר הגבול הופכים אותו לשם החם מבין הניצבים המכהנים. לפי גורמים במשטרה, מדובר בקצין ותיק, ערכי ומנוסה ובעל יחסי אנוש טובים, שיוכל להוביל את החיל להישגים.

גם שם סגנו של פלד, תת-ניצב אמיר כהן, הועלה כמועמד לתפקיד מפקד מג"ב.

ניצב אבשלום פלד. מרים אלסטר \ פלאש 90, פלאש 90
עבר המשלב תפקידי מטה ושטח במשטרה ובמג"ב. פלד/פלאש 90, מרים אלסטר \ פלאש 90

בשבוע שעבר קיים שבתאי פגישות עם כלל הניצבים המכהנים, ושאל אותם לגבי שאיפותיהם העתידיות במשטרה. מבין הבכירים שהביעו רצון לפרוש, כמה החליטו להקפיא את החלטתם עד לאישור מינויו של שבתאי בממשלה מתוך תקווה כי המהלך לא יאושר עד הבחירות והמשחק ייפתח מחדש.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, הודיע היום על פרישתו מהארגון. סגן המפכ"ל, ניצב אלון אסור, הודיע אף הוא אתמול על פרישה. השניים היו בין המועמדים לתפקיד המפכ"ל.

עם זאת, גורמים במערכת אכיפת החוק סבורים כי הסחבת באישור המינוי בממשלה לא תיארך זמן רב, והמינוי יצא אל הפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully