וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"מ המפכ"ל הקדיש את סיורו הראשון לפשיעה במגזר הערבי: "מסר חד וברור"

4.1.2021 / 10:06

קובי שבתאי סייר יחד עם השר לביטחון פנים במפקדת מחוז צפון בנצרת בתום מבצע לילי, במסגרתו נעצרו 34 חשודים בעבירות נשק וסמים לאחר הפעלה של סוכן סמוי. אוחנה: "רוב החברה הערבית שומרת חוק ומשוועת לטיפול המשטרה". מפקד מחוז צפון: "לא נרד מהגב של העבריינים"

בווידאו: ממ"ז צפון על ארגוני הפשיעה במגזר הערבי - לא נרד מגבם/צילום: אלי אשכנזי

מ"מ מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה ביקרו הבוקר (שני) במפקדת מחוז צפון של המשטרה בנצרת, לאחר מבצע מעצרים לילי, במסגרתו נעצרו עשרות חשודים בעבירות נשק וסמים. סיורו הפומבי הראשון של שבתאי מאז נכנס לתפקידו הוקדש למאבק בפשיעה בחברה הערבית, והוא מתרחש ברקע המתיחות הגואה בין המשטרה לארגוני הפשיעה בצפון.

בהתבטאות ציבורית ראשונה מאז נכנס לתפקיד, הבהיר שבתאי כי הסוגייה עומדת כעת בראש סדר העדיפויות של הארגון. "במאבק בפשיעה במגזר הערבי אנחנו משקיעים את מירב המשאבים ונמשיך לעשות כן", אמר שבתאי, והבהיר כי "אני מעביר מסר חד וברור. משטרת ישראל חזקה ונמשיך לפעול בנחישות. ידינו ארוכה ונגיע לכל אחד שינסה לערער על שלטון החוק".

טקס הענקת תעודה לסוכן סמוי משטרתי בתום מבצע מעצרים בו נתפסו 34 חשודים. 4 בינואר 2021. אלי אשכנזי, אלי אשכנזי
"נפעל בנחישות". משמאל: מ"מ המפכ"ל, הסוכן הסמוי, אוחנה ומפקד מחוז צפון, היום/אלי אשכנזי, אלי אשכנזי

במסגרת מבצע המעצרים נעצרו 34 חשודים בעבירות נשק וסמים. זאת, בתום חודשים ארוכים של פעילות סמויה ועבודה מודיעינית נרחבת, שכללה בין היתר הפעלה של סוכן סמוי ביישובים ערבים בצפון. במהלך הביקור של מ"מ המפכ"ל והשר נערך טקס הענקת תעודת שוטר לסוכן הסמוי.

"המאבק בפשיעה בחברה הערבית נקבע על ידי כיעד מרכזי לטיפול משטרת ישראל. זה חייב להיות מתורגם למעשים", אמר אוחנה בטקס. "רוב החברה הערבית שומרת חוק ומשוועת לטיפול המשטרה. מתחולל מאבק קשה בפשיעה ובפשיעה המאורגנת". הוא הבהיר כי "נפעיל אגרופי ברזל בפשיעה ועבריינים. מי שנכנס לזירת האיגרוף יודע גם לחטוף. הקרב יגמר כשידה של המשטרה על העליונה".

מפקד מחוז מרכז, ניצב שמעון לביא, אמר לוואלה! NEWS כי "במאבק אמיתי באירגוני הפשיעה, לא כזה שיושבים בטריבונה ומוחאים כפיים, הוא זירת איגרוף וכולם נפגעים. יש לנו דרך ומטרה בסוף לחסל את ארגוני הפשיעה. מי שחושב שיש מרשם לתרופה קצרת מועד, טועה. זה מאבק ארוך, עם צלקות ומכות בכנף. אנחנו נחושים ורואים את הקצה ואת הסוף".

לדבריו, "רק לפני שבוע הוגש כתב אישום בפרשת הירי המסיבי על הבנקים. הירי על הבנקים נועד להעביר מסר מהעבריינים למשטרה: 'רדו מהגב שלנו'. לא נרד מהגב שלהם, אנחנו נחושים לחסל את ארגוני הפשיעה".

"אנחנו פועלים בכל יישובי החברה הערבית בצורה אינטנסבית, לפעמים גם מתחת לפני השטח באופן סמוי, כדי לעצור ולכלוא את העבריינים המפיצים את כלי הנשק ביישובי המגזר ועושים בהם שימוש", הוסיף ניצב לביא, "אנו פועלים לאורך כל שרשרת ההברחה ואספקה של כלי הנשק: מהברחת הנשק בגבולות ומשטחי הרשות הפלסטינית, דרך הסוחרים והמפיצים ליישובים".

"אנחנו נלחמים למען החיים והביטחון שלכם", פנה ניצב לביא לאזרחי ישראל הערבים, "כל יום עבורנו הוא יום קרב".

113 ערבים מתו ב-2020

על פי נתוני "אמאן", המרכז הערבי למאבק באלימות, 113 ערבים מצאו את מותם בשנת 2020 באירועי רצח ואלימות אחרת, לעומת 94 אשתקד (עלייה של כ-20%) - בהם 96 גברים ו-17 נשים. 26 מהקורבנות נרצחו כנקמה, 11 על רקע אלימות במשפחה, 41 מסווגים כ"פשיעה חמורה" והיתר - "אלימות כללית". על פי המרכז, רק 28 ממקרי הרצח שבוצעו במהלך השנה פוענחו.

מהנתונים עולה עוד שההסלמה נמשכה לאורך השנה וכי חודש דצמבר היה הקטלני ביותר, עם 17 קורבנות רצח, כולל רצח משולש בבאקה אל גרבייה, ושורת אירועים אלימים שהתרחשו רק השבוע - כשתושב לוד נרצח ברכבו, וכשנער בן 15 נורה למוות וחברו נפצע אנוש מירי בכביש 6, סמוך למחלף נחשונים, תחת עינם הפקוחה של שוטרים שליוו את הרכב בו נסעו. על פי החשד, האירועים האחרונים התרחשו כחלק מסכסוך ממושך בין משפחות יריבות.

בסך הכול, משנת 2000 נהרגו 1,521 ערבים באירועי אלימות כאלה ואחרים, 80% מהם בנשק חם. מספר הנרצחים עולה בהתמדה שנה אחר שנה, כבר שש שנים ברציפות מאז החל המרכז במעקב ב-2014, אז נמנו 51 - פחות ממחצית מהנרצחים בשנה אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully