וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תצביע בשלישי על מינוי קובי שבתאי למפכ"ל קבוע

10.1.2021 / 18:35

השרים ידונו במינוי הקבע של מפקד המשטרה, שמונה כממלא מקום בלבד בשל מחלוקות בין הליכוד לכחול לבן. כמו כן, יידון גם מינויה הקבוע של נציבת שב"ס קטי פרי

בווידאו: מ"מ המפכ"ל והשר לביטחון פנים מסיירים בכבישים בסגר/צילום: רוני כנפו, עריכה: אסף דרורי

הממשלה הודיעה היום (ראשון) כי תצביע ביום שלישי הקרוב על מינויי קבע של ניצב קובי שבתאי כמפכ"ל המשטרה ושל גונדר קטי פרי כנציבת שירות בתי הסוהר, זאת לאחר הודעת יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי יתמוך במינויים.

גנץ הודיע בשבוע שעבר כי הוא תומך במינוי של שבתאי למפכ"ל המשטרה הקבוע באופן מיידי. זאת, לאחר שמפלגתו התנגדה לכך עד שיאושרו מינויי בכירים נוספים, בין היתר מינוי פרקליט המדינה. עקב המחלוקת בממשלה, שבתאי מונה בינתיים לממלא מקום מפכ"ל המשטרה וגונדר קטי פרי מונתה לממלאת מקום נציב שב"ס.

"מול עשרות מינויים מקצועיים קריטיים למדינת ישראל ובהם גם פרקליט מדינה, שתקועים רק בגלל פוליטיקה קטנה של נתניהו - אני בוחר לשים את ישראל לפני הכל", כתב גנץ בטוויטר בשבוע שעבר. "ערב סגר שלישי, ברור שישראל חייבת מפכ"ל קבוע. הודעתי הערב לראש הממשלה שאתמוך במינויו המידי של ניצב קובי שבתאי לתפקיד המפכ"ל".

מפקד מג"ב, קובי שבתאי. הלל מאיר/TPS, אתר רשמי
הממשלה תצביע בשלישי על מיניו למפכ"ל קבוע של המשטרה. ניצב שבתאי/אתר רשמי, הלל מאיר/TPS

גנץ הוסיף אז כי "מול משימות האכיפה המורכבות, ולאחר שנתיים שבהן מילא את התפקיד באופן ראוי להערכה ניצב מוטי כהן, מדובר בצורך לאומי". בסך הכול, השיתוק בממשלה הפריטטית הוביל לכך שכ-60 מינויי קבע מעוכבים מסיבות פוליטיות.

בשישי, אישרה הממשלה את מינוי שבתאי ופרי לתפקידים כממלאי מקום לתקופה של חצי שנה ולא כמינוי קבע, בעקבות סירוב כחול לבן להעלות לאישור מינויים בממשלה עד שיאושרו מינויים שהם מבקשים בעצמם, בהם מינוי פרקליט המדינה שבליכוד מסרבים להעלות לסדר. בסך הכול, השיתוק בממשלה הפריטטית הוביל לכך שכ-60 מינויי קבע מעוכבים מסיבות פוליטיות.

עוד בוואלה!

לאחר המחלוקות בממשלה: גנץ הודיע שיתמוך במינוי שבתאי למפכ"ל קבוע

לכתבה המלאה

המינויים של פרי ושבתאי הועלו בהתאם להמלצת הוועדה המייעצת למינוי בכירים שאישרה בשבוע שעבר את מינוים של השניים. הוועדה אישרה פה אחד את מינויה של פרי, ואילו מינויו של שבתאי אושר למרות הסתייגותו של היו"ר, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שסבר כי "לא ניתן לומר קטגורית כי לא נמצא פגם בטוהר מידותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully