וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבוע ה-30 ברציפות: אלפים הפגינו נגד נתניהו בירושלים ובקיסריה

במקביל לשתי ההפגנות המרכזיות, הפגינו מאות בני אדם בצמתים, מחלפים וגשרים ברחבי הארץ. המשטרה חסמה רחובות באזור כיכר פריז בבירה. "לא נשקוט כי ארצנו שינתה את פניה", אמר יו"ר התנועה לאיכות השלטון

בווידאו: הפגנות נגד נתניהו זה השבוע ה-30 ברציפות/צילום: יואב אתיאל, שי מכלוף, ראובן קסטרו

אלפי בני אדם הפגינו הערב (שבת) במסגרת המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית, הנמשכת זה השבוע ה-30 ברציפות. במסגרת המחאה, הפגינו מאות בני אדם בשתי הפגנות מרכזיות, האחת בסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים והשנייה בסמוך לבית משפחת נתניהו בקיסריה. מוקדם יותר, הפגינו מאות בני אדם בצמתים, מחלפים וגשרים ברחבי הארץ.

המשטרה נערכה לקיום המחאות, ופרסה כוחות באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים. המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. ההפגנה החלה כשכמה מאות מפגינים התכנסו בגשר המיתרים לקראת הצעדה לכיוון מעון ראש הממשלה.

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא, אמר למפגינים בקיסריה כי "גם אנחנו לא נשקוט כי ארצנו שינתה את פניה. לא נסלח לך נתניהו על כל התחלואים שהבאת על המדינה, על ההסתה, על השנאה שהפצת ביננו. לא נסלח לך לעולם". הוא הוסיף כי "השבועיים הקרובים קריטיים למאבק שלנו. נהיה בבית המשפט העליון ב-25 בינואר, אתם תביאו את המשפחה ותעלו בשיירות התנועה לאיכות השלטון לירושלים. צוללות תקיפה מצריות מסתובבות כאן בים התיכון וכולם עוצמים עיניים".

מחאה נגד השחיתות מול מעון ראש הממשלה נתניהו, בלפור ירושלים, 16 בינואר 2020. ראובן קסטרו
"לא נשקוט כי ארצנו שינתה את פניה". המחאה נגד נתניהו בירושלים, הערב/ראובן קסטרו
מחאה נגד השחיתות מול מעון ראש הממשלה נתניהו, בלפור ירושלים, 16 בינואר 2020. ראובן קסטרו
"השבועיים הקרובים קריטיים למאבק". מפגינים נגד נתניהו בירושלים, הערב/ראובן קסטרו

ביום רביעי האחרון, הפגינו עשרות בני אדם מול מעון ראש הממשלה בירושלים, במחאה על דחיית הדיון במשפטו של נתניהו, בשל סגר הקורונה שהוטל מתחילת השבוע. המוחים נשאו לפידים והקריאו קטעים מתוך כתב האישום נגד ראש הממשלה. תשעה מהם נעצרו או עוכבו לחקירה בחשד להפרת סדר.

בתנועת "קריים מיניסטר" האשימו את נתניהו בדחיית הדיון בחסות הסגר. "הגענו הבוקר כדי להזכיר לנאשם שלא ניתן לו להמשיך להרוס את המדינה ולחמוק ממשפט. אם הוא לא מגיע לבית המשפט לשמוע את האישומים נגדו, האישומים יגיעו אליו", מסרו. "ביבי, ההסתה והשקרים שלך ושל חייליך לארגון הפשע לא ירתיעו אותנו. אנחנו נחושים לנקות את המדינה מהשחיתות ומהניהול הכושל שלך ונמשיך להפגין נגדך כחוק, הכי קרוב בכל זמן ובכל מצב".

מחאה נגד השחיתות מול מעון ראש הממשלה נתניהו, בלפור ירושלים, 16 בינואר 2020. ראובן קסטרו
"ההסתה והשקרים לא ירתיעו אותנו". המחאה נגד נתניהו בבלפור, הערב/ראובן קסטרו

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

מחאה נגד השחיתות מול מעון ראש הממשלה נתניהו, בלפור ירושלים, 16 בינואר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים נגד נתניהו בבלפור, הערב/ראובן קסטרו

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully