וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הפגינו מול מעון רה"מ בירושלים במחאה על דחיית משפטו, 9 נעצרו

עודכן לאחרונה: 14.1.2021 / 18:18

המוחים הגיעו סמוך לרחוב בלפור כשהם נושאים לפידים והקריאו קטעים מכתב האישום נגד נתניהו, לאחר שהרכב השופטים דחה את הדיון בעניינו שהיה אמור להתקיים היום. "אם הוא לא מגיע לביהמ"ש לשמוע את האישומים נגדו, הם יגיעו אליו", מסרו המפגינים

בווידאו: 7 עצורים בהפגנה נגד נתניהו בירושלים/צילום: קריים מיניסטר

עשרות בני אדם הפגינו הבוקר (רביעי) מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים במחאה על דחיית הדיון במשפטו של נתניהו, שהיה אמור להתקיים היום. המוחים נשאו לפידים והקריאו קטעים מתוך כתב האישום נגד ראש הממשלה, ותשעה מהם נעצרו או עוכבו לחקירה בחשד להפרת סדר. בעקבות ההפגנה, אזור כיכר פריז ורחוב רמב"ן בבירה נחסמו לתנועה, ונפתחו עם התפזרות המפגינים.

בתנועת "קריים מיניסטר" האשימו את נתניהו בדחיית הדיון בחסות הסגר. "הגענו הבוקר כדי להזכיר לנאשם שלא ניתן לו להמשיך להרוס את המדינה ולחמוק ממשפט. אם הוא לא מגיע לבית המשפט לשמוע את האישומים נגדו, האישומים יגיעו אליו", מסרו. "ביבי, ההסתה והשקרים שלך ושל חייליך לארגון הפשע לא ירתיעו אותנו. אנחנו נחושים לנקות את המדינה מהשחיתות ומהניהול הכושל שלך ונמשיך להפגין נגדך כחוק, הכי קרוב בכל זמן ובכל מצב. נבוא אליך מכל כיוון ונסגור עליך עד שתלך".

בהמשך היום צפויה להתקיים הפגנת מחאה מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים.

הפגנת הדגלים השחורים. מול מעון רה"מ, ירושלים 2 בינואר 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
שוטרים ומפגינים מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים, הבוקר/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90
הפגנת הדגלים השחורים. מול מעון רה"מ, ירושלים 2 בינואר 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
מחאה מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים, הבוקר/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

הדיון הבא במשפטו של ראש הממשלה ייערך בנוכחותו ב-8 בפברואר. זאת, לאחר שהרכב השופטים דחה לפני כשבוע את הדיון, שיעסוק במענה לכתב האישום, בשל הגבלות הקורונה במסגרת הסגר הכללי שהוטל על המדינה.

הפגנה מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים במחאה על דחיית הדיון במשפטו, 13 בינואר 2021. דוברות משטרת ישראל
מפגינים מול מעון רה"מ בירושלים, הבוקר/דוברות משטרת ישראל
הפגנה מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים במחאה על דחיית הדיון במשפטו, 13 בינואר 2021. דוברות משטרת ישראל
מפגינים מול מעון רה"מ בירושלים, הבוקר/דוברות משטרת ישראל

הנחיות הסגר הכולל אינן חלות על בתי המשפט, אך הנהלת בתי המשפט הוציאה הנחיות נפרדות גם עבורם, המותירות בידי השופטים שיקול דעת בשאלה אם לדחות דיונים שאינם דחופים. על פי הלו"ז הקיים, שלב ההוכחות במשפט אמור להיפתח בחודש פברואר, וטרם נקבע לכך תאריך מדויק. כעת, ייתכן כי הוא יידחה עוד.

על מה ההפגנות?

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully