וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו נגד נתניהו בי-ם וקיסריה; בן 23 נעצר בחשד שתקף מפגינים בחולון

במסגרת המחאה נגד ראש הממשלה הנמשכת זה השבוע ה-29 ברציפות, אלפים הפגינו סמוך למעון רה"מ בבירה, סמוך לביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה ובגשרים וצמתים ברחבי הארץ. מפגינים במתחם המדיטק בחולון הותקפו בגז מדמיע, וחשוד אחד נעצר. "ההסתה הפרועה נגד מפגינים נמשכת"

בווידאו: אלפים הפגינו סמוך למעון רה"מ בירושלים ובקיסריה/צילום: רוני כנפו, שלומי גבאי

אלפי בני אדם הפגינו הערב (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית, בשתי הפגנות שהתקיימו מול מעון ראש הממשלה בירושלים ובסמוך לבית משפחת נתניהו בקיסריה. מעט קודם לכן, אלפי בני אדם מחו בגשרים ובצמתים ברחבי הארץ. זהו השבוע ה-29 ברציפות שבה נמשכת המחאה. צעיר בן 23 נעצר בשעות הערב במתחם המדיטק בחולון, בחשד שתקף מפגינים במקום וריסס אותם בגז מדמיע.

מהמשטרה נמסר כי הם פתחו בחקירה עם קבלת דיווח בדבר חשד לתקיפת מפגינים בחולון, שטענו כי ארבעה צעירים תקפו אותם. במהלך סריקות שביצעו באזור, עצרה המשטרה חשוד במעשה, תושב חולון בן 23 שהובא לחקירה בתחנת המשטרה.

גילי, אחד מהמפגינים שהותקפו, סיפר כי "הייתי בתוך ענן הגז יחד עם עוד חמישה-שישה אנשים, ביניהם מבוגרים ותלמידי תיכון". הוא הוסיף כי "אלה היו שלושה מפגינים שחצו את ההפגנה וריססו גז מדמיע. עקבתי אחריהם כי חששתי שהם יקרעו לנו שלטים אבל הם הלכו על כיוון פחדני יותר, ולצערנו לא הייתה אף ניידת בסביבה". לדבריו, "התקשרתי למשטרה שהגיעה אחרי 10 דקות, ומזל נוסף שהם נשארו בסביבה וברחו כשהגיעה הניידת, אבל המשטרה הצליחה לתפוס אחד מהם".

צעדה מגשר המיתרים לבלפור, במחאה נגד נתניהו והשחיתות השלטונית, הערב. 9 בינואר 2021. בן כהן, אתר רשמי
"ההסתה הפרועה נגד המפגינים נמשכת". צעדת מפגינים מגשר המיתרים לבלפור, הערב/אתר רשמי, בן כהן
בשבוע ה-29 ברציפות, אלפים מפגינים נגד נתניהו סמוך למעון בלפור, ירושלים, 9 בינואר 2021. ראובן קסטרו
המחאה בבלפור, הערב/ראובן קסטרו

מארגון הדגלים השחורים, שהפגינו במקום, נמסר כי מדובר ב"עוד מתקפה נפשעת של מוסתים לאלימות על ידי ממשלת נתניהו. מעל ל-400 מקרי תקיפה מתועדים בחודשים האחרונים". עוד נמסר כי "ההסתה הפרועה נגד המפגינים נמשכת, בעוד נאשם בפלילים מכהן כראש ממשלה".

המפגינים בבלפור השיקו מפלגה: הדמקורטית

במהלך ההפגנה הערב בכיכר פריז הושקה "המפלגה הדמוקרטית", שצפויה להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. המפלגה תערוך בחירות מקדימות, בהן חברות וחברי הדמוקרטית יוכלו לבחור את הנהגתה ואת רשימתה. ברשימת המועמדים נמצאים כמה מהפעילים הבולטים של המחאה נגד נתניהו: ישי הדס, חיים שדמי, סדי בן שטרית ועוד.

יו"ר המזכירות הזמנית ומייסד המפלגה, פרופ' אודי שפירא אמר כי "המפלגה הדמוקרטית נוצרה על מנת לאפשר למחאה להפוך לכוח פוליטי חיובי. היא פתוחה לכל שוחרי ערכי הדמוקרטיה בישראל, וחוקתה מבטיחה שתהיה שייכת למתפקדיה בלבד".

השקת המפלגה הדמוקרטית במהלך ההפגנה נגד נתניהו בבלפור, 9 בינואר 2021. שומרוני-בן זאב תקשורת, מערכת וואלה!
השקת המפלגה הדמוקרטית במהלך ההפגנה בבלפור, הערב/מערכת וואלה!, שומרוני-בן זאב תקשורת

בתנועת קריים מיניסטר התייחסו לסערה בסוף השבוע, סביב פרסום התקרית בשבוע שעבר, שבה התקרבו המוחים למחסום סמוך לבית ראש הממשלה. מהתנועה נמסר כי "הספין של הנאשם והשוואת המפגינים לתומכי טראמפ הושלך לפח האשפה של ההיסטוריה, אך לצערנו, ההסתה שלו ושל חייליו בארגון הפשע כאן כדי להישאר. את השלכותיה ראינו היום כשמפגינים הותקפו בגז פלפל".

בשבוע ה-29 ברציפות, אלפים מפגינים נגד נתניהו סמוך למעון בלפור, ירושלים, 9 בינואר 2021. ראובן קסטרו
ההפגנה בבלפור, הערב/ראובן קסטרו

בקריים מיניסטר הוסיפו כי "נתניהו לא גינה את הצתת המאהל ולאחר שהסית נגד המפגינים ורימה את אזרחי ישראל אין לנו ספק, נתניהו מסוכן לישראל והוא חייב ללכת. נמשיך להפגין כחוק, כל מוצאי שבת בבלפור עד שהמושחת יילך".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר כי "נתניהו הטיל עלינו סגר מהודק ימים ספורים לפני דיון חשוב במשפטו, ואכן הצליח לגרום לדחייתו. הכיצד נוכל להאמין שההחלטה על הסגר התקבלה בצורה עניינית ולא הייתה מנועה משיקולים זרים?".

אלפים מפגינים בסמוך לבית נתניהו בקיסריה, 9 בינואר 2021.. שלומי גבאי
"כל ניסיון להשחיר את המחאה רק יגביר אותה". אלפים מפגינים בסמוך לבית נתניהו בקיסריה/שלומי גבאי
בשבוע ה-29 ברציפות, אלפים מפגינים נגד נתניהו סמוך למעון בלפור, ירושלים, 9 בינואר 2021. ראובן קסטרו
המפגינים בירושלים, הערב/ראובן קסטרו

"זו עוד הוכחה מובהקת לניגוד העניינים החריף בו מצוי נתניהו והמסקנה זועקת לשמיים - נאשם בפלילים העומד למשפט לא יכול ולא כשיר לנהל מדינה במקביל בשום צורה", הוסיפו בתנועה. "נמשיך להגן על הדמוקרטיה מכל משמר ונילחם בתעשיית השקרים היוצאת מבית היוצר של בלפור ומהודהדת לצערנו גם בחלק מאמצעי התקשורת. המפגינים הם מלח הארץ וכל ניסיון להשחיר את המחאה רק יגביר אותה - אומרים עד כאן להסתה, יש גבול לשקרים".

מתנועת קומי ישראל נמסר: "מצער מאד שבשעה שהמפגינים מבקשים להגן על הדמוקרטיה, נתניהו, חברו הקרוב של טראמפ, עסוק בהסתה נגדם ובחיסול הדמוקרטיה בשביל להימלט ממשפט". עוד הוסיפו כי "המראות הקשים מארצות הברית חייבים להוות תמרור אזהרה בוהק למחיר ההסתה, הפופוליזם ופולחן האישיות".

בשבוע ה-29 ברציפות, אלפים מפגינים נגד נתניהו סמוך למעון בלפור, ירושלים, 9 בינואר 2021. ראובן קסטרו
המחאה נגד ראש הממשלה בי-ם, הערב/ראובן קסטרו

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

מפגינים במתחם המדיטק בחולון, 9 בינואר 2021. גילי, אתר רשמי
"עוד מתקפה נפשעת של מוסתים לאלימות". מפגינים במתחם המדיטק בחולון, הערב/אתר רשמי, גילי

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully