וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נגד נתניהו: כ-100 מפגינים חסמו צירים בתל אביב

עודכן לאחרונה: 1.1.2021 / 9:08

שני מפגינים נעצרו לאחר שניסו לחסום רכבים משטרתיים בעיר. מוקדם יותר חסמו המוחים את צומת עזריאלי, משם המשיכו לכיוון כיכר רבין. מפגין שהתעמת עם שוטרים בהפגנות שנערכו במקביל, בעד ונגד נתניהו, נעצר בסמוך לתחנת הרכבת בבנימינה

בווידאו: הפגנות הדגלים השחורים בתל אביב ובבנימינה/צילום: הדגלים השחורים, יואב איתיאל

מאות בני אדם הפגינו אמש (חמישי) בתל אביב במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית. המפגינים יצאו מכמה מוקדים בתל אביב, וחסמו את צומת עזריאלי בעיר. שניים מהמפגינים נעצרו ברחוב טברסקי בעיר, לאחר שחסמו רכב משטרתי. מוקדם יותר הערב, הפגינו בסמוך לתחנת הרכבת בבנימינה מאות מתנגדי נתניהו, כשמולם מחו עשרות מתומכיו.

המפגינים בתל אביב חסמו את צומת עזריאלי, כאשר מולם הוצבו כוחות משטרה גדולים ועומסי תנועה כבדים הורגשו בכל האזור. לאחר מכן, כמה עשרות מהמפגינים צעדו לכיוון כיכר רבין. כמה מהמוחים גם צעדו מוקדם יותר לעבר ביתו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, שנמצא במרחק לא רב משם.

בבנימינה התפתחו עימותים כשהמפגינים נגד נתניהו ניסו לחצות את הכביש עם בלונים בצורת צוללות. מפגין אחד ממתנגדי נתניהו נעצר לאחר עימות עם שוטרים. הכביש נחסם לכמה רגעים והשוטרים התגוששו עם מובילי הצוללות תוך שהם מונעים ממפגיני הליכוד להסתער עליהן. בתוך כך הם עצרו את דניאל אוחנה בן ה-32 ממושב תלמי אלעזר, מפעילי "חקירה עכשיו" ופנים מוכרות בבלפור ומול ביתו של שר הבטחון בני גנץ. הוא נעצר והובל על ידי שוטרים לטנדר משטרתי שהעביר אותו לחקירה בתחנת המשטרה בזכרון יעקב. מהמשטרה נמסר רשמית כי "בתום חקירתו ובהתאם לממצאי הראיות בתיק יוחלט האם לקיים מחר דיון בעניינו בבית המשפט בחיפה, בבקשה להאריך את מעצרו", אך לאחר שהחוקרים צפו בסרטון המתעד את נסיבות מעצרו, הוא שוחרר.

מאות בני אדם מפגינים בתל אביב במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית, 31 בדצמבר 2020. הדגלים השחורים,
שני מפגינים נעצרו בת"א, אחד נעצר בבנימינה. מחאה נגד השחיתות, הערב/הדגלים השחורים

"הם עצרו אותי על כלום ושום דבר", אמר אוחנה לוואלה! NEWS מיד עם שיחרורו, "זו תקיפת שוטר? שינסו תקיפת מפגין. לכל שאלה של החוקרים עניתי פעם אחר פעם שיביאו חוקר מח"ש. אחרי רבע שעה כזו הגיע אליהם הסרטון, הם עימתו את הדבר איתו וברור שלא היה לו מה להגיד. הורידו לי את אזיקי הידיים והרגליים ונתנו לי ללכת".

בשלב מוקדם יותר של ההפגנה, נאמו כמה אישי ציבור וחברי כנסת, בהם ח"כ יוראי להב-הרצנו (יש עתיד), שאמר למפגינים: "אני מצדיע לכם, אתם פיזרתם את הכנסת". גם ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו), דיבר מול המפגינים, ואמר כי "אנחנו נוציא אותו מבלפור ונחזיר את המדינה לשפיות".

"עצרו אותו כי הוא נמצא בפנקס המבוקשים של פעילי המחאה", אמר לוואלה! NEWS עו"ד גונן בן יצחק המייצג את דניאל אוחנה. "קפץ עליו שוטר ותקף אותו, רואים את זה חד-משמעית בסרטון", הוא טען.

"הוא חוטף מכות קשות. הוא קיבל מכה בפרצוף. הם יודעים היטב שהוא חטף אלימות על כלום". לטענת, בן יצחק, "זה קבוע, כל פעם שיש אלימות משטרתית המשטרה טוענת לתקיפת שוטר. שם הקוד של המשטרה לאלימות כלפי אזרחים זה תקיפת שוטר. הם תוקפים ואז עוצרים בחשד לתקיפת שוטר. אז אדרבא, הערב דניאל אוחנה ישמח מאד לחקירה, אבל רק לאחר שיגיע חוקר מח"ש להיות חלק מהחקירה הזו".

עוד בוואלה!

אחד ממובילי המחאה נגד נתניהו עוכב לחקירה בתהלוכה בקיסריה: "מעצר פוליטי"

לכתבה המלאה
מאות בני אדם מפגינים בתל אביב במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית, 31 בדצמבר 2020. הדגלים השחורים,
מייצג צוללות בתל אביב, הערב/הדגלים השחורים

אוחנה נעצר גם בעבר בנסיבות דומות. במוצ"ש לפני כארבעה שבועות נעצר בירושלים. סומן כ"פעיל דומיננטי בהפרת הסדר", ובית משפט השלום בירושלים שיחרר אותו בהרחקה ממתחם ההפגנות בבלפור, הרחקה שמסתיימת הלילה בחצות.

ההפגנות האחרונות במסגרת המחאה נגד נתניהו, נערכו במוצאי שבת האחרונה, אז אלפי בני אדם הפגינו בסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים. במקביל, מאות מחו גם ליד בית משפחת נתניהו בקיסריה.

גם בהפגנות אלו פרצו עימותים בין שוטרים למפגינים שהקדימו את הגעתם למוקד ההפגנה בבירה, כשחלק מהם נשאו לפידים ואף הדליקו מדורות על הכביש. שלושה מהמפגינים נעצרו בסמוך לכיכר פריז, לאחר שהתעמתו עם שוטרים. המשטרה פינתה בכוח את המפגינים אל מעבר למחסום שמוצב בכל שבת.

מעצר במהלך הפגנת הדגלים השחורים סמוך לתחנת רכבת בנימינה 31 בדצמבר 2020. יואב איתיאל
המעצר במהלך הפגנה סמוך לתחנת רכבת בנימינה, הערב/יואב איתיאל

בצומת גבעת עדה הותקפו מפגינים נגד נתניהו באמצעות מקל על ידי שניים מתומכי ראש הממשלה. המוחים הלינו כי אין במקום נוכחות משטרתית לאבטחתם, וזאת למרות שלא מדובר באירוע ראשון של התנכלות שם. המשטרה הודיעה כעבור כמה שעות כי עיכבה לחקירה נער בן 17 מפרדס חנה ואישה בת 52 בחשד לתקיפה. בנוסף, מפגינים בראשון לציון טענו כי אדם יצא מרכבו לעברם ואיים עליהם כשסכין בידו.

לפני קצת יותר משבוע, הותקפו מפגינים נגד נתניהו שמקיימים משמרת מחאה בצומת בנימינה. עשרה אזרחים הפגינו, עד שבשלב מסוים משאית שהגיעה למקום נצמדה לאחד משלטי המחאה, והנוסע שלצד הנהג ניסה ללא הצלחה לתלוש את אחד השלטים ממקומו. לאחר מכן ירדו הוא והנהג והתעמתו עם דנה, תושבת בנימינה בת 51, אמא לילדים ועורכת דין במקצועה.

חבריה שנחלצו לעזרתה ספגו אף הם אגרופים, וכתוצאה מכך אחד מהם נחבל בראשו, ומשקפיו של אחד אחר נשברו. לדבריה של דנה, נעשה שימוש במוט של אחד הדגלים כדי לחבוט בהם וניסו לדקור אותם בעזרת עט. היא סיפרה כי לפני שהשניים עזבו הם השליכו לעברם כוס קפה רותח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully