וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד ממובילי המחאה נגד נתניהו עוכב לחקירה בתהלוכה בקיסריה: "מעצר פוליטי"

עודכן לאחרונה: 26.12.2020 / 11:33

רועי פלג נלקח לתחנת המשטרה בחשד להפרת הסדר הציבורי במהלך מפגן מחאה בדרישה לפתוח בחקירת פרשת הצוללות מול בית משפחת נתניהו בעיר. הוא שוחרר כעבור כמה שעות. "מעצרי השווא הללו לא יפחידו אותנו מלהמשיך לדרוש ועדת חקירה", מסרו המוחים

בווידאו: הפגנה נגד נתניהו בקיסריה/צילום: רוני אלפנדרי

רועי פלג, אחד ממובילי המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית, עוכב היום (שישי) לחקירה בחשד להפרעה לתנועה בתום תהלוכה בקיסריה. אחר כך מסרה המשטרה כי הוא נחשד ב"הפרעה לסדר הציבורי". פלג השתתף הבוקר במפגן מחאה בדרישה לפתוח בחקירת פרשת הצוללות מול בית משפחת נתניהו בעיר, אותו הוביל.

במשטרה טענו כי התהלוכה התקיימה באופן לא חוקי, והוא נלקח לחקירה בתחנת משטרת חדרה. כמה מהמפגינים מוחים מול שערי התחנה כאות הזדהות עם פלג. כעבור כמה שעות - הוא שוחרר. "מדובר בעיכוב שווא ותו לא", אמרה עורכת הדין גבי לסקי המייצגת אותו. "אפילו לא רצו לומר לי באיזו עילה עיכבו אותו".

בתנועת "חקירה עכשיו", אותה מוביל פלג בן ה-35, גינו את עיכובו. "משטרת ישראל צריכה לחקור את פרשת הצוללות וכלי השיט. מעצרי השווא הללו לא יפחידו אותנו מלהמשיך לדרוש ועדת חקירה שתבהיר: האם ראש הממשלה מערב בין הטבות לו ולמקורביו ולביטחון ישראל".

המשטרה עיכבה לחקירה את מוביל תנועת ׳חקירה עכשיו׳ רועי פלג בחשד להפרת הסדר הציבורי בקיסריה, 25 בדצמבר 2020. רוני אלפנדרי, אתר רשמי
"מעצרי השווא לא יפחידו אותנו". פלג מובל לניידת המשטרה, היום/אתר רשמי, רוני אלפנדרי

"מדובר במעצר פוליטי נטו", אמר לוואלה! NEWS טל דנטס, חבר מליאת המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור, שהיה בין המפגינים. "צעדתי בסמוך אליו לאורך ההפגנה. אחרי ההתכנסות בחוף האקוודוקט יצאנו לצעדה עם 'צוללת' גדולה, שרנו שירי מחאה והכול עבר בשקט, אנשים לאורך הדרך הסתכלו עלינו ואפילו מחאו לנו כפיים. הגענו מאחור לבית של נתניהו וככל שנראה הפתענו את השוטרים שנורא נעלבו מהעניין הזה, אבל המשכנו בלי הפרעה גדולה מדי".

דנטס סיפר כי "ניסו לעצור את התהלוכה אבל אנחנו המשכנו לצעוד, לא התעכבנו, פשוט חלפנו והמשכנו בחזרה לחוף, וכשהגענו לשם אחרי שכבר נגמרה ההפגנה בלי בעיות ובלי אירועים מיוחדים וחלק התפזרו ונשארו רק 20-15 איש אחרונים לקפל את הצוללת אחרי שהוציאו ממנה את האוויר, אז הגיעו שוטרים ופשוט התחילו בפרובוקציות, לבקש תעודות זהות, לצלם עם טלפונים פרטיים שלהם".

עוד בוואלה!

בכיר במשטרה על ההפגנות: "האם יש שוטרים שאיבדו את זה? התשובה היא כן"

לכתבה המלאה
״משט מחאה״ של תנועת ׳חקירה עכשיו׳ בקריאה להקמת ועדת חקירה בנושא הצוללות. קיסריה, 25 בדצמבר 2020. רוני אלפנדרי, אתר רשמי
משט המחאה בדרך לקיסריה, הבוקר/אתר רשמי, רוני אלפנדרי

הוא גינה את מעצרו של פלג וטען כי מדובר ב"מעצר פוליטי". לדבריו, "לא יהיה פה שלט שאומר 'פה דיקטטורה', אבל כשעוצרים ראשי מחאה על לא עוול בכפם, בוודאי היום, על כאילו עבירה כזו, וליוו אותו 6-5 שוטרים, זה פשוט ניסיון להפחיד ולגרום למובילי המחאות, אנשים נורמטיביים, רובם בעלי משפחות ובעלי עסקים או עבודות מסודרות אחרות, להתחפר בבתיהם. פשוט רוצים להפחיד כל מי שרוצה טיפה להוביל. ככה זה עובד במדינות שיש בהן דיקטטורה. פשוט סימנו אותו ועצרו אותו".

התהלוכה נערכה במתכונת "משט מחכה", והחלה בשעה 09:00 חוף האקוודוקט בקיסריה עם נאום של אלוף (מיל.) עמי איילון, לשעבר שר, ח"כ, ראש השב"כ ומפקד חיל הים. לאחר מכן יצאה שיירת רכבים לעבר ביתו של ראש הממשלה, ובין המיצגים הוצגה גם צוללת ענק. בהתכנסות נשא דברים גם סגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף (מיל.) ח"כ יאיר גולן.

בנאומו, קרא איילון לשוויון זכויות במדינה ולהתפטרות נתניהו. "אמר אדם חכם שעל מנת שהרוע ינצח מספיק שאנשים טובים יעמדו מנגד. אנחנו בנוכחותנו כאן היום בקיסריה אומרים: איננו עומדים מנגד ונמשיך לצאת לגשרים, לכיכרות ולרחבי הרשתות החברתיות, עד אשר תלך", אמר.

״משט מחאה״ של תנועת ׳חקירה עכשיו׳ בקריאה להקמת ועדת חקירה בנושא הצוללות. קיסריה, 25 בדצמבר 2020. רוני אלפנדרי, אתר רשמי
"ניסיון להפחיד ולגרום למובילי המחאות להתחפר בבתיהם". קיסריה, הבוקר/אתר רשמי, רוני אלפנדרי

במרכז פרשת הצוללות, המכונה תיק 3000, עומדות עסקאות בשווי מיליארדי שקלים לרכישת צוללות וכלי שיט עבור מדינת ישראל מהתאגיד הגרמני "טיסנקרופ". על פי כתב החשדות, העסקאות המדוברות הושפעו מהצד הישראלי על ידי שורה של אנשי ציבור וקצינים בכירים במיל' שביצעו עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, וביקשו לגזור לעצמם קופוני עתק.

מיד עם תחילת חקירת הפרשה מיהר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להודיע כי נתניהו עצמו אינו חשוד בדבר במסגרת התיק. נתניהו אמנם מסר עדות בפרשה, אך לא נחקר באזהרה משום שנכון להיום אין בידי המשטרה ראיה כי היה מודע למעשים החמורים שמיוחסים לכמה מהאנשים המקורבים אליו ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully