וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנה למחאה: אלפים הפגינו נגד נתניהו בירושלים ובת"א

עודכן לאחרונה: 20.12.2020 / 0:01

אלפי בני אדם מחו בסמוך למעון רה"מ, במחאה נגדו ונגד השחיתות השלטונית. במקביל, כאלף הפגינו בכיכר רבין בת"א. הפגנת מחאה נערכה גם בשטח ביה"ח שיבא, שם התחסן נתניהו נגד הקורונה. "הוא שוב עסוק בטריקים ושטיקים בשביל להימלט מבחירות"

בווידאו: חצי שנה למחאה - אלפים מפגינים נגד נתניהו בי-ם ובת"א/צילום: רוני כנפו ורענן כהן, עריכה: עמית שמחה

אלפי בני אדם הפגינו הערב (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית, בסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים ובכיכר רבין בתל אביב. כמו כן, משעות אחר הצהריים הפגינו עשרות בני אדם בצמתים, גשרים ומחלפים ברחבי הארץ. השבוע מלאה חצי שנה לאירועי המחאה.

קבוצה של מפגינים נגד נתניהו הגיעו למחות גם בבית החולים שיבא בתל השומר, שם נתניהו התחסן הערב, ומולם הפגינים תומכיו. ארגון המחאה "אין מצב" מסר כי: "בשבוע בו ראש ממשלה עושה יחסי ציבור לחיסון במקום טיפול מקצועי ורציני במשבר הכלכלי והבריאותי שנוצר כאן, בשבוע בו מ"מ מפכ"ל המשטרה מדבר על לחצים פוליטיים אסורים של השר על המשטרה, אנו נצא לרחובות כדי לגרום לממשלה הרעה בתולדות המדינה לסיים את דרכה השבוע".

לקראת ארועי המחאה מסרו בתנועת הצעירים "קומי ישראל" כי "נתניהו נכשל באופן מוחלט בניהול משבר הקורונה וגרר מדינה שלמה למגיפה כלכלית ואובדן אמון בממשלה הכי נוראית בתולדות ישראל. הוא שוב עסוק בטריקים ושטיקים בשביל להימלט מבחירות, כי הוא יודע שעם ישראל חכם ויבוא איתו חשבון בקלפי".

הפגנה נגד ראש הממשלה נתניהו, כיכר פריז, ירושלים, 5 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"אזרחי ישראל הגיעו לפת לחם". הפגנה נגד נתניהו בירושלים/ראובן קסטרו

עוד הוסיפו בתנועה כי "בשעה שהממשלה והעומד בראשה עסוקים רק בסקרים ובהישרדות פוליטית, אזרחי ישראל הגיעו לפת לחם ועסוקים בהישרדות יומיומית. הגיע הזמן לשים סוף לפארסה הזו ולהחזיר את המנדט לעם. לאזרחי ישראל מגיע ראש ממשלה אחר והנהגה אחרת".

בתחילת השבוע רוססו כתובות נאצה על ביתו של תושב נס ציונה שהניף דגל מחאה נגד נתניהו. על קיר הבית שבו נתלה הדגל נכתב "כאן גר סמאלן בוגד". צבי פלטיאל, הגר בשכנות לבית עליו רוססו הכתובות, אמר לוואלה! NEWS כי לא מדובר במקרה חריג. "אנחנו רגילים לשלטים כאלו עם המילה 'בוגדים' כאשר מפגינים - אבל כאן זה מקרה אחר", אמר. "זה גרפיטי והשחתת רכוש, והשחתת העיר שלנו, וגם זה גם סימון לאדם ספציפי, כל אחד יכול להסיק מה עושים עם בוגד. זה כבר מטרה מוגדרת".

בתנועה לאיכות השלטון העבירו את מוקד המחאה מביתו של נתניהו בקיסריה, לכיכר רבין בתל אביב, שם יתקיימו מעגלי שיח, תערוכת מיצבים ומיצגים אנושיים, והפגנה. "עסקים קורסים, האבטלה עולה, הדמוקרטיה גוססת, ההסתה הורסת, הפילוג בעם מתרחב, הבריאות בסכנה, והחינוך בשפל המדרגה", נמסר מהתנועה.

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

הפגנת הדגלים השחורים, מול מעון רה"מ, קיסירה 12 בצדמבר 2020. ראובן קסטרו
צעדת מחאה בקיסריה, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully