וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתובות נאצה רוססו על ביתו של מוחה נגד נתניהו: "כאן גר סמאלן בוגד"

הכתובות רוססו בנס ציונה על בית של תושב העיר שהניף דגל ועליו כתוב "לך". "כל אחד יכול להסיק מה עושים עם בוגד", אמר אחד השכנים. ריבלין גינה את המעשה: "המונח 'בוגדים' הופך את הבטן"

בווידאו: פינוי פסל מחאה שהוצב סמוך לבלפור/צילום: ‎‎שמוליק גרנשטיין, עריכה: עמית שמחה

כתובות נאצה רוססו הלילה (שני) על ביתו של תושב נס ציונה שהניף דגל מחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. על קיר הבית שבו נתלה הדגל נכתב "כאן גר סמאלן בוגד". ממשטרת מרחב השפלה נמסר כי הנושא בבדיקה.

צבי פלטיאל, הגר בשכנות לבית עליו רוססו הכתובות, אמר לוואלה! NEWS כי לא מדובר במקרה חריג. "אנחנו רגילים לשלטים כאלו עם המילה 'בוגדים' כאשר מפגינים - אבל כאן זה מקרה אחר", אמר. "זה גרפיטי והשחתת רכוש, והשחתת העיר שלנו, וגם זה גם סימון לאדם ספציפי, כל אחד יכול להסיק מה עושים עם בוגד. זה כבר מטרה מוגדרת. זה בהחלט מאיים, לא שאני מפחד, אבל זה בהחלט מאיים ומראה כיוון מסוים".

כתובות נאצה על בתים בנס ציונה. הדגלים השחורים, אתר רשמי
"זה בהחלט מאיים". כתובות הנאצה שרוססו בנס ציונה, היום/אתר רשמי, הדגלים השחורים

מארגון "הדגלים השחורים" נמסר כי "בשבוע שעבר נחשף כי בחודשים האחרונים היו מעל ל-400 מקרי תקיפה של אנשי נתניהו נגד מפגינים. ריכוז גבוה של אותן תקיפות היו במקומות בהן מתקיים קמפיין 'שמאלנים בוגדים'. הדם של המפגינים שנשפך ברחובות מרוח על ידיהם של אלה בפרקליטות שמכשירים את הקמפיין לא פחות מידיו של נתניהו".

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון, בני גנץ, טען כי מדובר באירוע חמור ובחציית קו אדום. "המשטרה חייבת למצוא את המאיימים ולמצות איתם את הדין", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "רק אתמול יצאתי אל קבוצת מפגינים, והבטחתי להם שאני מתכוון להמשיך לעמוד לצד זכות ההפגנה והמפגינים גם כשזה לא נוח לי, וכך יהיה".

כתובות נאצה על בתים בנס ציונה. הדגלים השחורים, אתר רשמי
נשיא המדינה גינה את האירוע. כתובות הנאצה שרוססו בנס ציונה, היום/אתר רשמי, הדגלים השחורים

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שוחח עם ראש עיריית נס ציונה, שמואל בוקסר, וגינה את המקרה. "המונח 'בוגדים' הופך את הבטן כשהוא נאמר מימין ומשמאל, ולצערי בימים אלה הוא נאמר מכל עבר", אמר ריבלין. "לתלות על בתיהם של אנשים שלטים המסמנים את הגרים בהם כבוגדים, זהו צעד נורא ואיום ואסור לנו לשתוק מולו".

כמו כן, הוסיף הנשיא כי הוא מוטרד מאוד למראה השלטים ומעודד את האכיפה העירונית בנושא. "אני מאוד מבקש שתפעל כמנהיג בעירך נגד המקרים הבודדים והמחרידים האלה. אנא, הדלק אור מול החושך הזה," אמר הנשיא לראש העיר.

ראש עיריית נס ציונה, שמואל בוקסר, גינה גם כן את האירוע ואמר כי יפעל למצות את הדין עם האחראים. "מגנה בתוקף גילויי אלימות, הסתה והשחתה של המרחב הציבורי בעיר, ופועל בשיתוף רשויות החוק על מנת לאתר את המשחיתים ולמצות מולם את הדין", אמר. "מחלקת שפ"ע פעלה בשעה האחרונה על מנת להסיר את הכתובות המסיתות. נמשיך לקדם בנס ציונה שיח של אחדות, סובלנות וערבות הדדית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully