וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו נגד נתניהו בי-ם ובקיסריה: "לא נסכים לסגר פוליטי"

במהלך המחאה מול מעון רה"מ, שנמשכת זה 27 שבועות, התפתחו עימותים עם המשטרה וכמה מהמוחים עוכבו לחקירה. כמו כן, מאות הפגינו ליד בית משפחת נתניהו בקיסריה. בגבעת עדה שניים מתומכי רה"מ התקיפו מפגינים במקל, ובראשל"צ מוחים טענו כי גבר איים עליהם בסכין

בווידאו: עימותים בהפגנה נגד נתניהו מחוץ למעונו בירושלים/מערכת וואלה! NEWS

אלפי בני אדם הפגינו הערב (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית בסמוך למעונו בירושלים. במקביל, מאות מחו גם ליד בית משפחת נתניהו בקיסריה. עימותים פרצו בין שוטרים למפגינים שהקדימו את הגעתם למוקד ההפגנה בבירה, כשחלק מהם נשאו לפידים ואף הדליקו מדורות על הכביש. שלושה מהמפגינים נעצרו בסמוך לכיכר פריז, לאחר שהתעמתו עם שוטרים. המשטרה פינתה בכוח את המפגינים אל מעבר למחסום שמוצב בכל שבת.

לוחמי האש הוזעקו לכיבוי כמה מדורות שהוצתו סמוך ברחוב בלפור. כמה מצוותי הכבאות נחסמו על ידי מפגינים במקום, הסתייעו בכוחות משטרה שפינו את הכביש ולאחר מכן כיבו את האש.

בצומת גבעת עדה הותקפו מפגינים נגד נתניהו באמצעות מקל על ידי שניים מתומכי ראש הממשלה. המוחים הלינו כי אין במקום נוכחות משטרתית לאבטחתם, וזאת למרות שלא מדובר באירוע ראשון של התנכלות שם. המשטרה הודיעה כעבור כמה שעות כי עיכבה לחקירה נער בן 17 מפרדס חנה ואישה בת 52 בחשד לתקיפה. בנוסף, מפגינים בראשון לציון טענו כי אדם יצא מרכבו לעברם ואיים עליהם כשסכין בידו.

"שפכו עלי מים ואת הבקבוק זרקו אחר כך על בחור שני. לבחורה שצילמה את האירוע שברו את הטלפון", סיפר לוואלה! NEWS איתן דוידוביץ' בן ה-67, נציג המפגינים מצומת גבעת עדה, שאחר כך אמר על הבמה בקיסריה, "אני הותקפתי ואני באופן אישי מותקף בכל הפגנה, מקללים את אמא שלי ואת אבא שלי, עושים לי תנועות מגונות,. אבל היום האירוע בגבעת עדה נחצה קו אדום. האנשים האלה, את מי הם התקיפו? פנסיונרית של משרד החינוך ואיזה דוקטור בן 75. זו בושה. הגעתי לכאן היום אחרי שהייתי במשטרת זיכרון יעקב והערב רצוי לתת מילה טובה למשטרת ישראל. תוך דקות הגיעו שתי ניידות. הם באו וגבו את כל מה שצריך לעשות וביקשו ממני להגיע לתחנה כדי שכל המספרים יירשמו, יש לנו סרטונים עם פנים ועם מספרי מכוניות. הדבר החשוב לומר הוא שזו לא התקפה עליי בצומת גבעת עדה אלא על כך אחד כאן ועל הדמוקרטיה".

מחאה נגד השחיתות מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו, 26 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
הפגנה נגד נתניהו מחוץ למעון רה"מ בירושלים, הערב/ראובן קסטרו

בקיסריה, מאות מחו בסמוך לבית משפחת נתניהו, בדרישה שראש הממשלה יתפטר. המפגינים החלו בצעדה מכיכר ראלי לעבר ביתו של נתניהו, שם מתקיימת הפגנה בה נואמים יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא ופעילים נוספים.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "המחאה האדירה היא זו שהפילה את הממשלה המושחתת ביותר בתולדות ישראל. דווקא עכשיו, אחרי שהכנסת התפזרה, זה הזמן להזכיר את המובן מאליו - נאשם בפלילים לא יכול להיות ראש ממשלה ולא יכול להתמודד על ראשות הממשלה. המצב המשפטי של נתניהו הוא שתרם רבות לכישלון בהתמודדות עם משבר הקורונה".

תקיפת מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו במקל בצומת גבעת עדה. 26 בדצמבר 2020. -, צילום מסך
תקיפת מפגינה בצומת גבעת עדה, היום/צילום מסך, -
איתן דוידוביץ', מפגין מגבעת עדה. יואב איתיאל
"זו לא התקפה עליי אלא על הדמוקרטיה". המפגין מגבעת עדה, איתן דוידוביץ'/יואב איתיאל
מעצר מפגינים במחאה נגד השחיתות מול מעון ראש הממשלה נתניהו, בלפור ירושלים, 26 בדצמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"אין שום מניעה לקיים הפגנה במקום". מעצר של מפגין בירושלים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בארגון "אין מצב" מסרו כי "ההפגנה המוקדמת שהגיעה היום לבלפור והתמקמה ליד הווילון השחור בצמוד למאהל, מדגישה את הפנייה לביבי: 'פנה את בית ראש הממשלה ואת הבמה הציבורית, אתה לא מתאים יותר'".

בארגון "קריים מיניסטר" גינו את אלימות המשטרה בעימותים מול המפגינים. "המשטרה ממשיכה לשמש קו ההגנה האחרון של הנאשם, סימפטומים של מנהיג מושחת בסוף דרכו", מסרו. "אין שום מניעה לקיים הפגנה במקום, למעט הרצון הבלתי פוסק של דורון ידיד לסייע לנאשם בדיכוי המחאה הצודקת שתביא להפלתו. עוד דוגמא לתהליכים המסוכנים שמוביל ראש ארגון הפשע נתניהו שאנו נחושים לנקות את המדינה מהם".

מחאת הדגלים השחורים בגשרים ובצמתים, 26 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"אתה לא מתאים יותר".הפגנה נגד נתניהו בגשר ההלכה שבתל אביב, הערב/ראובן קסטרו
מחאה נגד השחיתות מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו, 26 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים נגד נתניהו בירושלים, הערב/ראובן קסטרו

אתמול בשעות הבוקר עוכב לחקירה רועי פלג, אחד ממובילי המחאה נגד נתניהו, בחשד להפרעה לתנועה בתום תהלוכה בקיסריה. לאחר מכן מסרה המשטרה כי הוא נחשד ב"הפרעה לסדר הציבורי". פלג השתתף במפגן מחאה בדרישה לפתוח בחקירת פרשת הצוללות מול בית משפחת נתניהו בעיר, אותו הוביל. במשטרה טענו כי התהלוכה התקיימה באופן לא חוקי, והוא נלקח לחקירה בתחנת משטרת חדרה.

כמה מהמפגינים מחו מול שערי התחנה כאות הזדהות עם פלג. כעבור כמה שעות - הוא שוחרר. "מדובר בעיכוב שווא ותו לא", אמרה עורכת הדין גבי לסקי המייצגת אותו. "אפילו לא רצו לומר לי באיזו עילה עיכבו אותו".

״משט מחאה״ של תנועת ׳חקירה עכשיו׳ בקריאה להקמת ועדת חקירה בנושא הצוללות. קיסריה, 25 בדצמבר 2020. רוני אלפנדרי, אתר רשמי
״משט מחאה״ של תנועת ׳חקירה עכשיו׳ בקיסריה, אתמול/אתר רשמי, רוני אלפנדרי

בתנועת "חקירה עכשיו", אותה מוביל פלג בן ה-35, גינו את עיכובו. "משטרת ישראל צריכה לחקור את פרשת הצוללות וכלי השיט. מעצרי השווא הללו לא יפחידו אותנו מלהמשיך לדרוש ועדת חקירה שתבהיר: האם ראש הממשלה מערב בין הטבות לו ולמקורביו ולביטחון ישראל".

התהלוכה נערכה במתכונת "משט מחכה", והחלה בשעה 09:00 חוף האקוודוקט בקיסריה עם נאום של אלוף (מיל.) עמי איילון, לשעבר שר, ח"כ, ראש השב"כ ומפקד חיל הים. לאחר מכן יצאה שיירת רכבים לעבר ביתו של ראש הממשלה, ובין המיצגים הוצגה גם צוללת ענק. בהתכנסות נשא דברים גם סגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף (מיל.) ח"כ יאיר גולן.

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

מחאה נגד השחיתות מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו, 26 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
הפגנה מול מעון רה"מ, הערב/ראובן קסטרו
מחאה נגד השחיתות מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו, 26 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
הפגנה בירושלים, הערב/ראובן קסטרו

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully