וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוביל תהלוכות לא חוקיות: מפגין נגד נתניהו הואשם בהתהקלות אסורה

לפי כתב האישום, יגאל רמבם הלך בקדמת צעדה מגשר המיתרים למעונו של ראש הממשלה בירושלים, כשהוא מחזיק מגפון ומנחה את המשתתפים. הוא נחקר באזהרה במשטרה, ולאחר מכן השתתף בתהלוכה נוספת במהלכה נחסמו כבישים וצמתים. רמבם: "אישום שכולו צבוע בצבעי רדיפה פוליטית והשתקה"

בווידאו: 7 עצורים בהפגנה נגד נתניהו בירושלים/צילום: קריים מיניסטר

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד יגאל רמבם, מפגין נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בגין התקהלות אסורה. זאת, לאחר שלפי כתב האישום רמבם, תושב תל אביב, הוביל תהלוכות לא חוקיות מגשר המיתרים למעון ראש הממשלה בירושלים.

לפי כתב האישום, בהפגנה בחודש שעבר רמבם "הלך בקדמת התהלוכה, כשפניו מופנים אל הצועדים. הוא החזיק בידו מגפון וקרא לעבר הצועדים מעת לעת הוראות שונות על פי הצורך - להתקדם, לעצור, ליישר את הכרזה הגדולה שנשאו הצועדים בראש התהלוכה, כמו גם קריאות שונות הקשורות להפגנה".

כמו כן, נטען כי אחד השוטרים פנה אל רמבם ולמפגינים נוספים ואמר לו כי הוא מוביל צעדה לא חוקית. בעקבות זאת, הוא נחקר במשטרה והוזהר שלא להשתתף בתהלוכות לא חוקיות.

יגאל רמבם מראשי מחאת האוהלים בכניסה לפגישה עם נציגי הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
נאשם כי הלך בקדמת התהלוכה וקרא לצועדים קריאות וסיסמאות שונות. רמבם/דרור עינב

אולם, לפי כתב האישום, בשבת האחרונה השתתף רמבם בתהלוכה נוספת, במהלכה נחסמו כבישים וצמתים. "הפעם הלך הנאשם בקדמת התהלוכה, כשפניו מופנים אל הצועדים. הנאשם קרא לעבר הצועדים קריאות וסיסמאות שונות, וכן הורה להם הוראות שונות", נכתב בכתב האישום.

לגבי הצעדה משבת האחרונה, נכתב כי המפגינים "צעדו הן על הכביש והן על פסי הרכבת הקלה, וחסמו צירים וצמתים מרכזיים לדקות ארוכות לתנועת כל כלי רכב - הרכבת הקלה, כלי רכב נוספים ואף אמבולנסים בנסיעת חירום - עד להגעתם לכיכר צרפת".

צעדה מגשר המיתרים לבלפור, במחאה נגד נתניהו והשחיתות השלטונית, הערב. 9 בינואר 2021. בן כהן, אתר רשמי
נכתב כי המפגינים "חסמו צירים וצמתים מרכזיים לדקות ארוכות". הצעדה ביום שבת/אתר רשמי, בן כהן

"אני מודה למשטרת ישראל על הכבוד שהיא רוכשת לי על ארגון והובלת צעדות, אך מדובר בכתב אישום מופרך ומגוחך, שכל כולו צבוע בצבעי רדיפה פוליטית והשתקה. אני וחבריי למפלגה הדמוקרטית, נמשיך להיאבק ברחובות ובמסדרונות הכנסת", מסר רמבם.

מתנועת הצעירים "קומי ישראל" נמסר בתגובה: "הלוואי ומשטרת ישראל הייתה עסוקה בטיפול בפשיעה אמיתית ובמלחמה באלימות נגד נשים, כמו שהיא עסוקה ברדיפה פוליטית נגד פעילי מחאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully