וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון הורה למסור לסנגורי אלוביץ' חומרים נוספים, ומתח ביקורת על הפרקליטות

14.1.2021 / 17:15

השופט יוסף אלרון קיבל באופן חלקי את בקשת סנגורי בני הזוג, והורה להעביר להם חומרי חקירה נוספים. השופט הבהיר כי בפרקליטות ידעו שבחלק מתמלילי השיחות שנמסרו לסנגורים נפלו טעויות, אך לא עדכנו אותם. "התנהלות זו גובלת בהטעיית הנאשם ועלולה לפגוע בהגנתו"

בווידאו: דיון בבקשת נתניהו ואלוביץ' לבטל את כתבי האישום נגדם/צילום: רוני כנפו

השופט יוסף אלרון קיבל היום (חמישי) באופן חלקי בקשה של סנגורי בני הזוג אלוביץ', והורה להעביר להם חומרי חקירה נוספים. השופט גם מתח ביקורת על כך שבפרקליטות ידעו כי בחלק מתמלילי השיחות שנמסרו לסנגורי בני הזוג נפלו טעויות - אך לא עדכנו אותם בכך, וסברו שדי במסירת ההקלטות הגולמיות.

"לא ניתן להשלים עם האפשרות כי במקרים שבהם נודע לתביעה שתמלילים שנמסרו לנאשם אינם מדויקים, היא תימנע מלעדכנו בעניין", כתב אלרון. "התנהלות מעין זו גובלת בהטעיית הנאשם, עלולה לפגוע בהגנתו, וודאי שאינה מתיישבת עם חובת ההגינות הכללית המוטלת על רשויות התביעה".

על פי ההחלטה, על הפרקליטות למסור לסנגורים, עורכי הדין ז'ק חן ומיכל רוזן עוזר, בין היתר את טיוטת הסכם העסקה של ניר חפץ בקבוצת בזק, קלסרי החפיפה של עד המדינה שלמה פילבר, מידע בעניין האופן שבו נוהלו תכתובות מטעם נציגי רשויות החקירה עם מנכ"ל וואלה! NEWS לשעבר אילן ישועה ותמלילי חקירות ושיחות מתוקנים. בנוסף, נקבע כי הפרקליטות תאפשר לסנגורים לערוך תחת פיקוח שחזור לשיחות שנמחקו מהטלפון של ישועה.

שאול אלוביץ' בסיום פתיחת משפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים 24 במאי 2020. ראובן קסטרו
שאול אלוביץ' בסיום פתיחת משפטו בביהמ"ש המחוזי בירושלים/ראובן קסטרו

מנגד, בפרקליטות הדגישו כי בית המשפט העליון דחה את רוב הבקשות הנוספות של הסנגורים לקבלת חומרי חקירה אחרים. עוד נמסר כי "לאורך הדרך טענה ההגנה טענות שונות בדבר 'הסתרה שערורייתית' של חומרי חקירה מטעם רשויות האכיפה. טענות אלה לא התקבלו בבית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון".

בפרקליטות הבהירו כי "לעניין זה נסב את תשומת הלב לציטוט הבא מההחלטה האחרונה: 'לעררים שבמוקד החלטה זו נודעת רגישות ציבורית רבה, שאינה נובעת דווקא מהסוגיות המשפטיות המתעוררות בהם - כי אם מהחשדנות הרבה האופפת אותם. כפי שציינתי לעיל, חשדנות זו באה לידי ביטוי אף בהתנהלות באי כוח הצדדים ובטענותיהם, אולם לא מצאתי כי יש לה יסוד'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully