וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלו יין מהאדמו"ר: שוטרים אפשרו קיום חתונה המונית בביתר עילית במשך שעות

עודכן לאחרונה: 6.1.2021 / 16:43

כוח משטרה הוזעק לחתונת נכד האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, בה השתתפו מאות בני אדם תוך הפרת הגבלת ההתקהלות. המשטרה התירה לאירוע להתנהל כסדרו ללא חלוקת דוחות וניסתה להידבר עם מארגני החתונה והאדמו"ר, ורק לאחר שעות ארוכות פיזרה את ההתקהלות

בווידאו: שוטרים איפשרו קיום חתונה המונית בביתר עלית במשך שעות/צילום: כיכר השבת

כוחות משטרה אפשרו קיום חתונה המונית אמש (שלישי) בביתר עילית במשך שעות ובניגוד להנחיות, עד שפיזרו את ההתקהלות האסורה. מאות בני אדם חגגו בחתונת נכד האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, חסידות קיצונית שנחשבת לאנטי ציונית שאנשיה אינם משתתפים בבחירות לכנסת או לרשויות המקומיות.

האירוע התקיים בבניין בביתר עילית והחל בשעות אחר הצהריים, שוטרים הגיעו למקום אך לא הצליחו להיכנס למבנה, ועזבו את האזור. ביתר עילית מוגדרת עיר אדומה ובה אחוז הבדיקות החיוביות הגבוה ביותר בישראל - 26%.

החתונה נמשכה כרגיל, בניגוד להנחיות, במקום סגור, ללא מסיכות או ריחוק חברתי. מאוחר יותר חזרו שוטרים יחד עם קציני משטרה למקום וניסו להידבר עם מארגני החתונה כדי לסיים את האירוע, גם הפעם ללא הצלחה. חלק מהשוטרים נכנסו לחתונה, ניסו לדבר עם האדמו"ר, אך ללא הועיל. חלקם אף קיבלו ממנו יין לברכה. רק לקראת סיום האירוע, השוטרים החרימו ציוד הגברה. בפועל, המשטרה אפשרה לאירוע להתנהל במשך שעות ארוכות מבלי שחילקה או דוחות או פיזרה את המשתתפים.

תיעוד חתונה המונית בביתר עילית בניגוד להנחיות, 5 בינואר 2021. ללא, צילום מסך
מאות משתתפים ללא מסיכות או ריחוק חברתי. החתונה בביתר עילית, אמש/צילום מסך, ללא

המשטרה מסרה בתגובה כי "בהגעת הכוחות למקום דלתות הכניסה לאירוע היו נעולות והחוגגים סירבו לפותחן, ורק לאחר שיח והידברות עם מארגני האירוע נפתחו הדלתות ובמקום נצפו מאות משתתפים, שאינם עוטים מסיכות ובניגוד לתקנות".

"בעת שכוחות המשטרה עסקו בפיזור המשתתפים, החלו להתאסף עשרות משתתפים מחוץ למקום האירוע, להפר את הסדר, להתעמת עם השוטרים, ליידות אבנים לעברם וגרמו נזק לרכבי המשטרה", הוסיפו. "למקום הוזעקו כוחות נוספים שפעלו לפיזור מלא של המשתתפים ולאיתור מארגני החתונה. בסיום הפיזור זומנו לחקירה מארגני האירוע, מחזיק המקום ונוספים והחקירה נמשכת".

שוטר בחתונה המונית בביתר עילית שהתקיימה בניגוד להנחיות הקורונה. 5 בינואר 2021. -, אתר רשמי
"במקום נצפו מאות משתתפים שאינם עוטים מסיכות". אחד השוטרים בחתונה מקבל יין לברכה/אתר רשמי, -

ממחוז יהודה ושומרון של המשטרה נמסר כי מפקד המחוז, ניצב משה ברקת, "רואה בחומרה את התנהלות הקצינים באירוע והנחה את מפקד מרחב יהודה לזמן את הקצינים לבירור שבסיומו יועברו החומרים לבחינת מחלקת משמעת".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב לפרסום וכינה את האירוע "טירוף מוחלט". ליברמן אף תקף וכתב כי "העסקנים החרדים כל כך שיכורים מכוח שאתמול הם החליטו לשכר את שוטרי משטרת ישראל. רק ממשלה בלי נתניהו, ליצמן ודרעי תוכל לחלץ את ישראל ממשבר הקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully