וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירוחם לא ראו סימני אזהרה לרצח האישה: "למגיפה הזו אין חיסון ולח"כים לא אכפת"

בסביבת בני הזוג אמרו כי לא ידעו על מקרים קודמים שבהם תקף החשוד, סקוט ניומן, את אשתו לטרישיה. עם זאת, עברו הפלילי כולל אלימות כלפי בת זוגו הקודמת. מעצרו של החשוד הוארך בשבוע: "על גופו יש שריטות של הנרצחת שניסתה להשתחרר מאחיזתו"

בווידאו: ביהמ"ש דן בהארכת מעצרו של החשוד ברצח אשתו בערד/צילום: יניר יגנה

מעצרו של סקוט ניומן, החשוד ברצח אשתו לטרישיה לני פוינטר בת ה-53 בירוחם, הוארך היום (שני) בשבוע. נציג המשטרה אמר בדיון הארכת מעצרו של ניומן כי "הם היו בני זוג ארבע שנים והוא מודה במיוחס לו. הוא שחזר בתחנה את האופן בו רצח אותה".

"החשוד התקשר למשטרה ואמר 'ביצעתי רצח'", סיפר נציג המשטרה. "הוא חשוד שחנק אותה למוות. על גופו יש שריטות שנעשו על ידי המנוחה שניסתה להשתחרר מאחיזתו". במשטרה חושדים כי המניע למעשה הוא "קנאה וסכסוכים, וחוסר תעסוקה של החשוד".

עו"ד אלכס גאוסקין, סנגורו של החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר כי מרשו "נעדר עבר פלילי. הוא משתף פעולה עם החוקרים. לאור מצבו הנפשי בית המשפט הורה לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית ואנו נמתין לקבל את חוות הדעת הראשונית".

הארכת מעצר | הבעל החשוד ברצח אשתו בירוחם. שלום, ב"ש 4 בינואר 2020. יניר יגנה
חשוד שרצח את אשתו. סקוט ניומן, בדיון הארכת מעצרו, היום/יניר יגנה

קודם לדיון, גרושה של פוינטר, נדיב בן עמיקם בן ישראל, אמר כי לא ידוע לו על מקרי אלימות קודמים בין בני הזוג. "אני מכיר אותה שנים, הייתי נשוי לה, יש לנו ארבעה ילדים משותפים. אף פעם לא שמעתי על אלימות ביניהם. אם הייתי שומע הייתי שם לזה סוף", אמר האיש. "הוא לא היה אלים אף פעם. הם היו זוג מוכר שכולם אהבו. אף פעם לא שמנו לב לאלימות בין השניים".

על פי החשד, הבוקר חנק למוות ניומן את פוינטר, חברה בקהילת העבריים. בסמוך לשעה 06:30 הוא התקשר למשטרה והתוודה שפגע בה. כוחות משטרה והצלה הגיעו לביתם של השניים ברחוב סלעית בירוחם, ומצאו את האישה ללא הכרה, ולאחר פעולות החייאה נאלצו לקבוע את מותה במקום. ניומן נעצר והועבר לחקירה בתחנת דימונה.

עוד בוואלה!

אחרי הסטירה היא ברחה לחדר של הבן. הוא הגיע עם סכין ביד

לכתבה המלאה
לטרישיה לני פוינטר נרצחה בירוחם. -, אתר רשמי
"הם היו זוג מוכר ואהוב". לטרישיה לני פוינטר/אתר רשמי, -

ראש המועצה, טל אוחנה, אמרה כי המשפחה חדשה בעיר, ולא הייתה מוכרת לשירותי הרווחה העירוניים. "ב-06:30 קיבלתי את ההודעה. אין מחזה קשה מזה. מדובר בתושבת חדשה בירוחם, שקיימה חיים נורמטיביים ונרצחה על ידי בן זוגה. הם לא היו מוכרים לשירותי הרווחה המקומיים", אמרה אוחנה. "אנו נבצע תחקיר עומק כדי להבין מה יכולנו לעשות יותר ואיך מונעים את הרצח הבא. אנו מחבקים את בני המשפחה והקרובים ונעמיד לרשותם כל סיוע שיידרש. התופעה הזו חייבת להיפסק".

"אנחנו המומים וכואבים עם המוות הנורא והמיותר שאירע הלילה", הוסיפה אוחנה. "לצערנו קיבלנו תזכורת מצמררת לכך שאלימות כלפי נשים הינה מגיפה שמסרבת להיעלם מהעולם. למגיפה הזו אין חיסון, ורק באמצעות תכנית חירום לאומית נוכל למגר אותה".

"כשל ממשלתי ארוך ומדמם"

ארגוני נשים הצטרפו לקריאה של אוחנה. יו"ר נעמת, חגית פאר, מחתה בעקבות המקרה על כך שפוליטיקאים אינם עושים מספיק כדי להיאבק ברצח נשים, כך לדבריה. "הבחירות מעניינות את הממשלה והכנסת הרבה יותר מחייהן של מאות אלפי נשים שחיות במעגל האלימות בישראל. הפוליטיקאים שלנו, מכל המפלגות, יוציאו מיליארדים על מערכת בחירות נוספת - אך את התכנית למאבק באלימות במשפחה שהממשלה עצמה אישרה הם לא מצליחים לתקצב מאז שנת 2017", אמרה פאר.

"שנה חדשה החלה אך גל הטרור נגד נשים נמשך ולא עצר לכבודה - אני קוראת לכל אישה במצוקה וגם לכל מכר, שכן או קרוב משפחה שחושד שאישה בקרבתו נתונה לטרור - לא להסס ולפנות לגורמים המקצועיים. זו באמת הצלת נפשות", הוסיפה.

"עוד אישה משלמת במחיר חייה על סדרי עדיפויות כושלים של הממשלה, עוד משפחה שנהרסה", אמרה ברוח דומה גם מנכ"לית שדולת הנשים, עו"ד דנה מיטב. "מדיניות של דיבורים ולא של מעשים, של מעט תקציבים ולא כפי שהובטח. מדיניות שמקלה עם הרוצחים והיעדר טיפול בגברים האלימים מובילה לכך שנשים משלמות בחיים שלהן. מקרים מוכרים או שאינם מוכרים לשירותי הרווחה מסתיימים כולם באותו האופן".

חשד לרצח אישה על ידי בעלה, ירוחם, 4 בינואר 2021. שי מכלוף
המבנה בו התרחש הרצח, הבוקר/שי מכלוף

"כל רצח פוער את הפצע הכואב. אני שולחת תנחומים לבני משפחתה של לטרישיה, שהתעוררו לתוך סרט אימה שרק החל", אמרה לילי בן עמי, יו"ר פורום מיכל סלה ואחותה של מיכל סלה ז"ל, שנרצחה לפני שנה בידי בן זוגה. "מימדי האלימות במשפחה מבהילים - הם שולשו בתקופת הקורונה. רצח נשים זה התחום היחיד שהוא סכנת חיים ואין בו מניעה מראש. 'פורום מיכל סלה' פועל להצלת הנרצחת הבאה, באמצעות הכנסת חדשנות וטכנולוגיות מצילות חיים לניבוי אלימות. הגיע הזמן להשקיע את מיטב המוחות בייצור חיסונים אפקטיביים מפני מגיפת אלימות".

לדברים אלו הוסיפה יו"ר ויצו, אניטה פרידמן, כי "הרצח מעיד ככל הנראה על מנגנון רב עוצמה של השתקה ובושה. העובדה שהמשפחה לא הייתה מוכרת לשירותי הרווחה או למשטרה מעידה על עוצמת המנגנון שמושתת על פחד, שבודד אותה ושיתק אותה".

"אך יותר מכל", הדגישה פרידמן, "מעיד המקרה על כשל ארוך ומדמם של ממשלות ישראל בטיפול באלימות כלפי נשים, במיוחד לאור הגידול הדרמטי באלימות מתחילת משבר הקורונה - אשר מחייב דרכי התמודדות חדשות בהגעה אל משפחות במעגל האלימות. את תקציבי העתק שמשקיעה הממשלה בבחירות חוזרות ונשנות, ראוי להשקיע ביישום מידי של התכנית הלאומית לטיפול באלימות כלפי נשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully