וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסטירה היא ברחה לחדר של הבן. הוא הגיע עם סכין ביד

1.1.2021 / 18:16

מדי שבוע נפרסם את מספר עבירות האלימות במשפחה שהגיעו לבית המשפט, במטרה לחשוף את ממדי התופעה הקשה. 83 גברים נחשדו השבוע באלימות כלפי בנות זוגם וילדיהם. במקרה אחד גבר הצמיד סכין לצוואר אשתו, ובאירוע אחר המשטרה זימנה חשוד לחקירה - רק 9 ימים לאחר שחנק אותה

בווידאו: הארכת מעצר לחשוד ברצח אמו ברחובות/צילום: ספיר לוי

"מדובר באירוע בו החשוד תקף את אשתו בכך שדחף אותה ונתן לה סטירה. היא טוענת שהיו מספר אירועים קודמים. באירוע של אתמול, לאחר שתקף אותה, היא ברחה לחדר של הבן. האב הגיע עם מברג והוא דקר את הבן בעודו שוכב במיטה. לאחר מספר שניות הוא חזר עם סכין מטבח גדולה ואיים עליו בצוואר עם הסכין ובהמשך ניסה לחנוק אותו עם השמיכה וברח".

כך סיפר רס"ב יהודה גיגי לשופטת אופיר כתבי-ריבלין בדיון שנערך ב-24 בדצמבר, בבית משפט השלום בפתח תקווה. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של הגבר בחמישה ימי נוספים.

מקרה זה הוא דוגמה אחת ומצערת לתופעת האלימות בתוך המשפחה, שהלכה וגדלה בשנה האחרונה. לרוב מדובר בעבירות של גבר כלפי בת זוגו. העיסוק תקשורתי מתמקד לרוב במקרים המזעזעים ביותר של אלימות במשפחה, שמסתיימים בפגיעה בנפש, ונכשל להסביר את ממדי התופעה. עיון בפרוטוקולים של הדיונים מעלה שמדובר בתופעה כלל-ארצית, חוצת מגזרים ומעמדות בחברה הישראלית.

מדי שבוע נפרסם במסגרת מעקב וואלה! NEWS את מספר עבירות האלימות במשפחה שהגיעו להארכות מעצר בבתי המשפט השונים בארץ, ומספר מקרים בולטים שהובאו בפני בית המשפט באותו השבוע.

הארכת מעצרו והדיון בעניין ברק בן עמי, האב החשוד ברצח בתו בהוד השרון. כעת, בית משפט השלום בפתח תקווה.8 במרץ 2020. קובי ריכטר, TPS
הארכת מעצר גבר החשוד ברצח בתו בבית משפט השלום בפתח תקווה. במרץ/TPS, קובי ריכטר

בשבוע החולף הובאו 83 גברים החשודים באלימות במשפחה לבתי המשפט ברחבי הארץ. הנתונים מתבססים על הרשומות המופיעות באתר נט המשפט, לא כולל דיונים חסויים, ועל כן ייתכן שהמספר אף גבוה יותר.

אחד מהם הוא אותו גבר שתקף את אשתו ובנו. "הם התקשרו למשטרה. האב ברח. האב הגיע בהמשך לתחנת המשטרה והסגיר את עצמו", סיפר רס"ב גיגי לבית המשפט. פרקליטו של החשוד אמר בבית המשפט: "אני מת על האמירות שזה קרה רק אתמול ואנו בתחילתה של חקירה. על פניו בעייני אנו בסוף חקירה. אבקש לקצר את ימי המעצר". השופטת כתבי-רבלין האריכה את המעצר בשלושה ימים. ב-27 בדצמבר שוחרר למעצר בית - לא לבית בו מתגוררים אשתו ובנו.

עוד בוואלה!

עם את חפירה וסכין יפנית: כך תכנן החשוד מרחובות את רצח אמו

לכתבה המלאה

כפה סמים על אשתו וגרם לאשפוזה

המציאות מלמדת שמדי יום מגיעים חשודים בעבירות אלימות במשפחה לבתי המשפט השונים בארץ לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם. בחלק גדול מהמקרים, בתי המשפט לא תמיד נעתרים למלוא ימי המעצר שהמשטרה מבקשת ומסתפקים במעצר של ימים בודדים בלבד. המקרה שבו נהג האוטובוס סיכן את חיי אשתו הוא דוגמה לכך.

"החשוד הכריח את רעייתו לקחת כדור מסוג MDMA לאחר מכן דרש ממנה לעלות על אופני כושר, היא לא הרגישה טוב וביקשה לפנות אותה לבית חולים והוא לא נענה לבקשתה. לבסוף משפחתה פינתה אותה לבית החולים ושם, בבדיקות, אכן נמצאו סמים".

המקרה התרחש השבוע בירושלים. גבר שעבד שנים רבות כנהג אוטובוס ב"אגד", נעצר על ידי המשטרה לחקירה והובא לבית משפט השלום בירושלים לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו. רס"ר מאיה קרשאי ממחוז ירושלים גוללה בפני שופט בית משפט השלום בירושלים אורן סילברמן את החשדות הכבדים וביקשה מהשופט להאריך את מעצרו של הגבר בשישה ימים.

בית משפט השלום, ירושלים. מרים אלטשר/ פלאש 90), פלאש 90
בית משפט השלום בירושלים/פלאש 90, מרים אלטשר/ פלאש 90)

סנגורו של החשוד טען בבית המשפט כי "מדובר בבן אדם בן 44 ללא עבר פלילי בכלל, נהג אוטובוס במקצועו עבד 17 שנה באגד. לאחרונה הוא עובד בחברה פרטית. מדובר בכמעט 20 שנים של חיי נישואין". האישה התלוננה במשטרה שזו לא הפעם הראשונה שהגבר תוקף אותה ולשופט הוצגו ממצאים שמבססים חשדות כבדים נגדו. ניכר שהשופט סילברמן מבין את בעיית האלימות במשפחה ונתקל בה בעצמו בבית המשפט. "אנו עדים בעת האחרונה למקרים חמורים של אלימות במשפחה וכאשר אנו מצויים בבקשה ראשונה, אין כל הסבר של המשיב להימצאות סם לכאורה בגופה של האישה ומאשר שנתן לה דבר מה בעייתי", נאמר.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשישה ימים, כאמור, אך השופט קבע שלושה ימים בלבד. נכון, מעצר הוא אינו עונש. הוא נועד על מנת למנוע שיבוש חקירה ובמקרה של מסוכנות שנשקפת מהחשוד. אולם אין ספק שהמקרה הזה יכול היה להסתיים אחרת.

"חנק אותה ליד הילדים, פעמיים"

במקרה נוסף של אלימות במשפחה שהתרחש בשבוע האחרון, נזכרו במשטרה לזמן את הגבר לחקירה ולעצור אותו רק תשעה ימים לאחר שהאישה אזרה אומץ והתלוננה.

רס"ב משה פויסטרו שייצג את המשטרה בדיון בבית משפט השלום בתל אביב סיפר לשופט כי "לחשוד אמנם אין עבר פלילי, התלונה הוגשה לפני תשעה ימים. הגברת טוענת שהחשוד חנק אותה במקרה האחרון ליד הילדים, פעמיים, בגרונה, כדי שתפסיק לרטון עליו, והיא סיפרה על שני מקרים קודמים. אספר מה חמור ומהי המסוכנות - הדברים שאומר החשוד, הרבה זמן לא ראיתי דברים כאלה, למרות שאני הרבה שנים פה ואני חושב שמה שהחשוד אומר מעיד על מסוכנות באופן שאי אפשר לשחררו וצריך לבצע את החקירה כשהוא במעצר".

מטה משטרת מחוז תל אביב. יותם רונן
חנק לעיני הילדים. במשטרה נזכרו לחקור יותר משבוע אחרי התלונה. מטה מחוז ת"א/יותם רונן

סנגורו של החשוד שאל בדיון למה כוונתו ונציג המשטרה ענה, "שהיא דוחקת אותו לפינה וזה יכול להיגמר לא טוב, אבל יש עוד" וסירב לפרט - אך ציין כי מדובר בדברים חמורים ומובהקים.

"מדובר באלימות שלא הביאה לתוצאות בשום צורה שהיא, לא אגרופים, לא סימנים או דברים", אמר סנגורו של החשוד להגנתו. הסנגור גם העלה את המחדל של המשטרה שזימנה את החשוד רק לאחר תשעה ימים. נציג המשטרה הודה בבית משפט שמדובר בטעות. "דיברתי על זה עם קצין החקירות. לא מתקנים טעות בטעות", אמר רס"ב פויסטרו.

שופטת השלום אפרת בוסני הבינה את המסוכנות הנשקפת מהגבר. "מעיון בתיק החקירה עולה כי קיים חשד סביר נגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו. החשוד נעדר עבר פלילי ואולם, הוא קושר עצמו למיוחס לו. אני מוצאת, כי קיימת תשתית ראייתית המבססת חשד סביר בגין העבירות שבביצוען הוחשד וכי מתקיימת עילה למעצרו". למרות ההבנה, השופטת האריכה את מעצרו רק ביומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully