וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשולי הכביש עם מצלמה: שוטרים צבאיים מסכנים את חייהם באכיפת חוקי תנועה

4.1.2021 / 17:28

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS ניתן לראות תיעוד של הפעילות המסוכנת בכביש 65, ובפיקוד הצפון התריעו: "מפקדים מעודדים חיילים לרשום דוחות בכל מחיר, לא שווה שייפגעו לשם כך". דובר צה"ל: "החיילים פעלו באופן לא מדויק, ובוצע חידוד נהלים בנוגע לאופן האכיפה"

בווידאו: אישה נפצעה מיידוי אבנים לעבר מכונית באזור רמאללה/צילום: TPS

קצינים ונגדים מפיקוד צפון, כמו גם אזרחים, מותחים ביקורת על התנהלות המשטרה הצבאית, שמסכנת חיילים שלא לצורך במטרה לאכוף עבירות של נהיגה במהירות מופרזת. בחודשים האחרונים נראו כמה שוטרים צבאיים באזור הצפון כשהם שוכבים על הכביש, סמוך לשוליים, ואוחזים בידיהם רובה לייזר או מצלמה, שבעזרתם הם מאתרים ומתעדים נהגים בכלי רכב צבאיים שעוברים על החוק.

לידי וואלה! NEWS הגיעו כמה תמונות שתיעדו את הפעילות המסוכנת של השוטרים הצבאיים בכביש 65, מדרום לצומת קדרים. מדובר בכמה מקרים שתועדו בהזדמנויות שונות, שהתרחשו על פני כמה חודשים.

שוטרי משטרה צבאית מסכנים את חייהם כדי לרשום דוחות תנועה. -, אתר רשמי
"מעודדים אותם לרשום דוחות בכל מחיר". שוטרים צבאיים בכביש 65/אתר רשמי, -

מפקדים ואזרחים שעברו במקום הפצירו בחיילים להפסיק את השימוש בשיטה זו, מאחר והם עלולים להידרס על ידי כלי רכב שיעצרו בצד הדרך, או להיפגע מכלי רכב שלא יראו אותם. פניות בנושא הועברו בעבר לנציגי המשטרה הצבאית בפיקוד הצפון, אך החיילים ממשיכים לסכן את עצמם.

עוד בוואלה!

אחרי פעולות מתגרות, במערכת הביטחון חוששים מנקמה איראנית

לכתבה המלאה

"שוטר צבאי שאוכף תנועה עושה את עבודתו, אבל כשיש לו מוטיבציית יתר הוא פועל בדרכים יצירתיות יתר על המידה ועלול לסכן את עצמו. כאן צריכים להיכנס לתמונה המפקדים ולהנחות מה מותר ומה אסור. מעודדים אותם לרשום דוחות בכל מחיר", הסביר קצין מפיקוד הצפון.

שוטרים משטרה צבאית מסכנים את חייהם כדי לרשום דוחות תנועה. -, אתר רשמי
ביקורת מצד קצינים, נגדים ואזרחים. שוטרים צבאיים בכביש 65/אתר רשמי, -

הקצין הוסיף כי "יש שוטרים צבאיים שקופצים אל הכביש בשדה ראייה מוגבל לנהג, ולא מבינים שזה מאוד מסוכן. אף דוח תנועה לא שווה פגיעה בחייל".

מדובר צה"ל נמסר כי "הנושא נבדק. החיילים פעלו בנקודה זו באופן לא מדויק, ובוצע חידוד נהלים בנוגע לאופן האכיפה. מיקום החיילים במשימות מסוג זה יתבצע מעתה בצורה בטיחותית יותר. חיל המשטרה הצבאית מבצע פעולות אכיפה מצילות חיים, בהן פעולה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully