וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך עשרה ימים: שב"ס יציג לבג"ץ תכנית לחיסון אסירים נגד קורונה

היועצת המשפטית של שירות בתי הסוהר הודיעה על תכנון המתווה, ואמרה כי "אין לנו שום כוונה לא לתת לאסירים מה שהיו מקבלים אם היו נמצאים בקהילה". הסנגור הציבורי הארצי פנה לאוחנה ולמנכ"ל משרד הבריאות שיפעלו לחיסון האסירים בהקדם, למרות הנחיית השר לחסן רק את הסגל

בווידאו: אדלשטיין אומר שהם מחסנים "בקצב מטורף"/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

שירות בתי הסוהר יציג לבג"ץ בתוך עשרה ימים תכנית לחיסון אסירים מפני קורונה - כך הצהירה היום (רביעי) היועצת המשפטית של שב"ס, יוכי גנסין, במהלך דיון בבית המשפט העליון. "אין לנו שום כוונה לא לתת לאסירים מה שהם היו מקבלים אם הם היו נמצאים בקהילה", אמרה גנסין, והוסיפה כי שב"ס מצטייד כרגע במקררים כהכנה למתן החיסונים.

ביום חמישי פורסם כי השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הנחה את שירות בתי הסוהר לחסן אך ורק ואנשי סגל. בעקבות זאת פנה היום בבוקר הסנגור הציבורי הארצי, ד"ר יואב ספיר, למנכ"ל המשרד לביטחון פנים ולמנכ"ל משרד הבריאות על מנת שיפעלו לחיסון האסירים בבתי הסוהר בישראל בהקדם האפשרי.

במכתבו, ציין ספיר כי אוכלוסיית האסירים מצויה בסיכון גבוה בכל הקשור לחשיפה לנגיף הקורונה. זאת, "הן בשל מאפיינים הנובעים מתנאי המחייה והצפיפות במתקני הכליאה בישראל, והן בשל מאפייניהם של הכלואים, שרבים מהם נמנים עם אוכלוסיות סיכון בשל גילם או מצבם".

קונצרט בכלא מעשיהו מוזתיקה. יותם רונן
למרות הוראות משרד הבריאות, שב"ס הונחה שלא לחסן. אסירים בכלא מעשיהו/יותם רונן

הנושא עלה גם במהלך דיון שנערך היום בבג"ץ בעתירות בנוגע לצפיפות בתי הכלא בישראל, שהגישו האגודה לזכויות האזרח, המרכז האקדמי למשפט בעסקים ברמת גן ורופאים לזכויות אדם. ביוני 2017 קבע בג"ץ כי תנאי המחייה והצפיפות בבתי הכלא בישראל בלתי נסבלים, והורה למדינה לדאוג לכך שעד סוף 2018 יעמוד שטח המחייה של כל אסיר על לא פחות מ-4.5 מ"ר בתאים שכוללים שירותים ומקלחת.

מאז ניתן פסק הדין מבקשת המדינה פעם אחר פעם לדחות את מועד יישומו. כיום רק 45% מהאסירים נהנים משטח המחייה שנקבע בפסק הדין, והמדינה מבקשת לדחות את יישום פסק הדין ל-2023. עם זאת, היום בדיון הודיע נציג המדינה, עו"ד רן רוזנברג ממחלקת הבג"צים בפרקליטות, כי המדינה צופה שהיא תעמוד בו כבר בסוף 2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully