וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"ס לעובדים בקבוצות סיכון: "לא אחראיים כלפי סוהר שיידבק בקורונה"

16.5.2020 / 12:12

במכתב שנשלח לאנשי הסגל שנמצאים בסיכון להידבקות בנגיף, הומלץ שלא להגיע לעבודה ובמקום זאת לנצל את ימי החופש שצברו. העובדים נאלצו לאשר כי במקרה שיידבקו - לא תהיה להם כל טענה כלפי הארגון. "שב"ס מתנער מהסוהרים. מגלגלים אלינו את האחריות, ולאנשים אין ברירה"

צילום: יותם רונן

בימים האחרונים קיבלו עובדי שירות בתי הסוהר שנמצאים בקבוצת סיכון לקורונה מכתב ממנהל משאבי אנוש של השירות, שעליו נדרשו לחתום, ובו נכתב: "הובהר לי כי נמצאתי בקבוצת סיכון להידבקות בנגיף הקורונה". במכתב מציעים לעובדים בסיכון לצאת לחופשה על חשבון ימי החופש שצברו. עובד בסיכון שבכל זאת יבקש לעבוד, נדרש לחתום כי זה נעשה מרצונו החופשי, תוך שהוא מודע לסכנות.

בסעיף מקומם במיוחד שהכניס שב"ס למסמך נכתב כי "בחתימתי על הצהרה זו אני מצהיר כי הוסברו לי הסיכונים שבהמשך ההגעה הפיזית לשירות, וכי אני מאשר ששב"ס לא יהא אחראי כלפי הסוהר ומשפחתו בכל אחריות נזיקית למי שידבק בקורונה". בסעיף נוסף צוין כי איש סגל שיידבק במחלה, מצהיר שלא תהיה לו כל טענה, תביעה או דרישה כלפי הארגון.

לעומת המצב בשב"ס, במשטרת ישראל שם נמצאים בסיכון מוגבר יותר, היות והם עובדים בתוך הקהילה ולא במתחם סגור, לא מחתימים את השוטרים על מסמך כזה. שוטרים שנמצאים בקבוצת סיכון יקבלו את המעטפת והתמיכה מהמשטרה במידה ויידבקו חלילה בנגיף.

כמאתיים אסירים פונו מכלא סהרונים בשל החשש מקורונה, 12 במרץ 2020. דוברות שב"ס, אתר רשמי
שב"ס מסיר אחריות מהסגל. פינוי מהכלא בשל חשש מקורונה/אתר רשמי, דוברות שב"ס

סוהרים בשב"ס, שנמצאים בקבוצת סיכון, אמרו בשיחה עם וואלה! NEWS כי "המסמך הזה מסמל את ההתנערות של שב"ס מהסוהרים ולא בפעם הראשונה". הם הסבירו כי "ברור שהפיקוד רוצה שאנשים יבואו לעבוד כי הוא צריך אותם, ובשביל לא לקחת אחריות הם מחתימים את הסגל ומגלגלים אלינו את האחריות. לאנשים אין ברירה, כל אחד מפחד על המקום שלו, במיוחד בתקופה הזו".

עוד בוואלה!

היכן יבוטלו הקפסולות ומי חוזר כבר בראשון: הרשויות נערכות לחזרה ללימודים

לכתבה המלאה
המכתב שעליו חתמו אנשי שב"ס. שב"ס, עיבוד תמונה
המכתב שעליו חתמו עובדי שב"ס/עיבוד תמונה, שב"ס
הערכות שב"ס לקראת תרחישים אשר צפויים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה 29 במרץ 2020. דוברות שב"ס, אתר רשמי
דיון בהערכות שב"ס לקראת תרחישים שצפויים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה/אתר רשמי, דוברות שב"ס

לשאלת וואלה! NEWS מה יעלה בגורלו של סוהר שאין לו יתרת ימי חופשה, מסר גורם בשב"ס כי סוהרים עם יתרת ימי חופשה יתרמו ימי חופשה לאנשי סגל שלא נותרו להם ימי חופשה לניצול.

משב"ס נמסר בתגובה כי "שירות בתי הסוהר דואג לשלומם ובריאותם של כל סוהריו. במהלך משבר הקורונה הומלץ לסוהרים הנמצאים בקבוצות סיכון בריאותי, כפי שהוגדרו על ידי משרד הבריאות ואושרו על ידי רופאי שב"ס, שלא להגיע לעבודה ולנצל את ימי החופשה שלהם, על מנת ששכרם לא ייפגע".

עוד מסרו בשב"ס כי "יחד עם זאת, על מנת שלא לפגוע בזכויותיהם הותר לסוהרים הנמצאים בקבוצות הסיכון להגיע לעבודה, בכפוף לחתימתם על טופס בריאות המאשר כי הם מבינים את הסכנה העלולה להיות באם חלילה יידבקו. שב"ס תומך ומלווה את אנשי הסגל לאורך כל התקופה המאתגרת הזו וגם בשגרה באדיקות ואין בטופס זה בכדי לפגוע בזכויותיהם בכל דרך שהיא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully