וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכן יבוטלו הקפסולות ומי חוזר כבר בראשון: הרשויות נערכות לחזרה ללימודים

רשויות מקומיות ברחבי הארץ בהן שיעור התחלואה בקורונה נמוך החלו בהכנות לקראת חזרה מלאה לשגרה במערכת החינוך. בירושלים תלמידי ד'-י' ישובו ללימודים בשני, כמו גם המועצות האזוריות בהן הושג פתרון להסעות התלמידים. בת"א, ב"ש ופ"ת החזרה צפויה בשלישי. הרשימה המלאה

עריכה: ניר חן

בעקבות האישור לפתיחת מוסדות החינוך ביום ראשון במתכונת מלאה, רשויות מקומיות פרסמו אמש (חמישי) את מתווה החזרה ללימודים במהלך השבוע הבא. ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר כי תלמידים ביישובים שבהן התחלואה בקורונה נמוכה יחזרו ללימודים מלאים, בניגוד למתווה הקודם של פתיחת הלימודים בשבוע הבא למשך ימים בודדים בלבד בשבוע. על פי ההחלטה, כל רשות מקומית ראשית להחליט אם ומתי לשוב לשגרה מלאה.

בפורום ה-15 (פורום הערים העצמאיות) הוחלט כי ביום ראשון יפעלו החינוך המיוחד, גני הילדים, כיתות א'-ג' וי"א-י"ב במתכונת מלאה וללא פיצול לקבוצות או קפסולות. כיתות ד'-י' יחזרו ללימודים החל מיום שלישי, בעקבות הצורך בהיערכות של מערכת החינוך. בפורום חברות אשדוד, באר שבע, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר סבא, נתניה, פתח תקווה, ראשון לציון, רחובות, רעננה ותל אביב-יפו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקפסולות והקבוצות יבוטלו. גן ילדים בחדרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם בירושלים ישובו גני הילדים ותלמידי כיתות א'-ג' למתכונת לימודים מלאה ללא קפסולות. תלמידי י"א-י"ב ימשיכו ללמוד ביום ראשון לפי המערכת שתוכננה וביום שני יחזרו למערכת מלאה - יחד עם תלמידי כיתות ד'-י'. ביבנה ובמודיעין-מכבים-רעות תתחדש שגרת הלימודים המלאה כבר ביום ראשון, וברמת השרון ישובו כלל התלמידים ללימודים עד ליום שלישי. פורום המועצות האזוריות, הכולל 54 מועצות אזוריות, יעדכן בהמשך על מועד החזרה ללמידה שגרתית.

גם בקריית ביאליק וכפר סבא יחזרו במהלך השבוע ללימודים כשביום ראשון ייפתחו גני הילדים, כיתות א'-ג', כיתות ז'-י"ב והחינוך המיוחד (חטיבות ביניים ותיכון). ביום שלישי ישובו ללימודים כיתות ד'-ו', צהרונים, גני ילדים ובתי הספר (רשת המתנ"סים), והחינוך המיוחד (גני ילדים ובתי הספר).

מדידת חום בכניסת לבית הספר "לב" בחדרה, 5 במאי 2020. שלומי גבאי
חזרה לשגרה החל מהשבוע הבא. מדידת חום בבית ספר בחדרה/שלומי גבאי

בזכרון יעקב ישובו לשגרה כלל ילדי בתי הספר והגנים, והצהרונים מתוכננים להיפתח ביום שלישי. מהעירייה נמסר כי "אנו נערכים במקביל להחזיר את כלל הפעילות הבלתי פורמאלית ופעילות הפנאי. הכל בהתאם להנחיות שיועברו על ידי הגורמים המוסמכים".

גם במבשרת ציון הודיעו על החזרה ללימודים. גני הילדים יחזרו לפעילות מלאה וקבלת הילדים תחל בשעה 07:55, יום הלימודים יסתיים בשעה 14:00. בהתאם להנחיות, להורים לא תתאפשר הכניסה לגן. לגבי הצהרונים נמסר כי יימסר עדכון בהמשך.

מנכ"ל משרד החינוך: "עוד מהלך בחזרה לשגרה"

במועצות האזוריות הפעוטונים, גני הילדים וכיתות א'-ג' וי"א-י"ב ישובו לפעילות בהתאם למתווה החדש. עם זאת, כיתות ד'-י' יחזרו ללימודים ביום שני הקרוב, זאת לאחר שמשרד החינוך הביא לפתרון של בעיית ההיסעים למוסדות הלימוד. הפתרון הושג בשיחת ועידה שהתקיימה בהשתתפות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד החינוך, יו"ר מרכז השלטון המקומי, יו"ר מרכז המועצות האזוריות ויו"ר ועדת חינוך במרכז המועצות.

על פי הסיכום האוטובוסים יוכלו להסיע את התלמידים בכל הספסלים, למעט המושבים שמאחורי הנהג. על פי ההנחיות, התלמידים יעלו להסעה כשהם חובשים מסיכה ומצויידים באלכוג'ל.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר כי "מערכת החינוך משלימה עוד מהלך בחזרה לשגרה. הפעלת ההסעות תעשה באופן הדרגתי, תוך הקפדה על כללי הזהירות והמניעה. כמו כן, נאפשר לכל מועצה להיערך בהתאם ליכולתה".

תלמידים בבית ספר יסודי ׳נתן יונתן’ בפתח תקווה 4 במאי 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
תלמידים בבית ספר יסודי בפתח תקווה/ראובן קסטרו

על פי המתווה שאושר, מערכת החינוך תפתח באופן מלא לכל הגילים, למעט ביישובים שהיו מוגבלים לתנועה בחודשיים האחרונים ומוקדי תחלואה נוספים. כל תלמיד יציג הצהרת בריאות בכניסה לבית הספר, ותהיה הקפדה על עטיית מסיכה בהפסקות. כיתות ד' ומעלה יעטו מסיכות גם בשיעורים. בהפסקת האוכל תהיה הקפדה על מרחק של שני מטרים, והמוסדות יתבקשו להעביר את מירב הפעילויות למקומות המאפשרים את שמירת המרחק.

מסגרות בהן תתגלה תחלואה יסגרו, ויוקם צוות להערכות מערכת החינוך לגל תחלואה נוסף. בנוסף, לקראת חודש יוני תתבצע הערכת מצב נוספת לבחינה מחודשת של רשימת הערים בהן אחוז החולים גבוה.

בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
הלימודים במרבית היישובים צפויים להתחדש עד שלישי .בית ספר תיכון בפתח תקווה/ראובן קסטרו

"פתיחת מערכת החינוך בשלמותה היא צעד מתבקש לשחרור המשק כולו", בירך שר החינוך רפי פרץ על אישור המתווה. "אין לי ספק כי מדובר בצעד גדול שיעזור לצאת מהמשבר בהדרגתיות הנדרשת ותוך הקפדה מלאה על הנחיות המל"ל ומשרד הבריאות. זוהי בשורה לתלמידים, למורים, להורים ולמדינת ישראל כולה".

גם הנהגת ההורים הארצית בירכה על ההחלטה לחזרת מערכת החינוך בהתאם לאחוזי התחלואה. "הגיעה העת להחזרת היציבות הרגשית לילדים, השלמת התכנים הלימודיים עבורם והחזרת ההורים למעגל העבודה", נמסר. אולם, ההנהגה הדגישה את דרישותיה בעניין: "יש לממש את החזרה באופן מסודר ומתוך התייעצות עם נציגי צוותי החינוך והנהגת ההורים הארצית וכן יש להאריך את שנת הלימודים הנוכחית עד 30 ביולי, ואת בית הספר של החופש הגדול בשבועיים הראשונים של אוגוסט".

(עדכון ראשון 14 במאי, 21:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully