וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי השלטון המקומי לנתניהו: הלימודים בכיתות ד'-י' לא יתחדשו בראשון

12.5.2020 / 16:45

ברשויות המקומיות מתחו ביקורת על מתווה החזרה ללימודים, לפיו התלמידים ישובו לספסל הלימודים במשך יומיים או שלושה בשבוע בלבד. במכתב ששיגרו לרה"מ קראו לממשלה לגבש תכנית מותאמת: "הילדים הם לא שפני ניסיונות וההורים מחפשים פתרונות אמיתיים"

עריכה: ניר חן

ראשי השלטון המקומי הודיעו היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הלימודים בכיתות ד'-י' לא ייפתחו ביום ראשון, עד שיגובש מתווה חדש לחזרתם ללימודים. יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ויו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג' שלחו מכתב לנתניהו בו מתחו ביקורת על המתווה הנוכחי, וקראו לממשלה לקיים ישיבה דחופה לגיבוש תכנית חזרה מותאמת שתתמקד בהחזרת הלימודים באופן מלא ביישובים עם שיעור תחלואה נמוך.

"הילדים הם לא שפני ניסיונות וההורים מחפשים פתרונות אמיתיים", אמר ביבס. "הפתרונות שהוצעו לא מספקים ובהיעדר מתווה ראוי לא נחזיר את בני כיתות ד'-י' ללימודים". חג'ג' הוסיף כי "כולנו מייחלים לחזור לשגרה, אבל זו לא הדרך. החזרה חייבת להיות מתוכננת ומותאמת לאפשרויות הקליטה של התלמידים במוסדות החינוך". בשלטון המקומי הדגישו כי הלימודים בפעוטונים, גני הילדים וכיתות א'-ג' ימשיכו כסדרם.

במקביל, פורום ה-15, המאגד את הערים הגדולות העשירות שאינן מקבלות מענקים מהממשלה, הכריז גם כן כי הרחבת החזרה לשגרה במערכת החינוך בתחומיהן לא תיעשה עד להודעה חדשה. על כן, כיתות ד' עד י' לא ישובו ללימודים בתחומי הרשויות הללו עד להודעה חדשה.

מדידת חום בכניסת לבית הספר "לב" בחדרה, 5 במאי 2020. שלומי גבאי
"הפתרונות שהוצעו לא מספקים"/שלומי גבאי

במשרדי החינוך והבריאות סיכמו אמש כי תלמידי כיתות ד'-י' יחזרו ללימודים ביום ראשון הקרוב, אך רק בחלק מהשבוע ובמתכונת מצומצמת. בכל השכבות הכיתות יחולקו לקבוצות נפרדות של 20 תלמידים.

נכון לעכשיו, מסתמן כי בחטיבות הביניים שבהם אין חטיבה עליונה יתקיימו הלימודים שלוש פעמים בשבוע. מנגד, בחטיבות שבהן יש חטיבה עליונה יתקיימו הלימודים למשך יומיים בשבוע. בשאר הימים תתקיים למידה מרחוק.

כיתות ד'-ו' יחזרו ללימודים במתכונת מצומצמת של חמש עד שש שעות שבועיות. הלימודים יתקיימו בשכבות אלה ביום אחד בלבד בשבוע - ביום שישי. לחילופין, יש אפשרות גם ל"מודל גמיש" שבמסגרתו הם יגיעו לבתי הספר בימים א'-ה' בסוף יום הלימודים, לאחר שעות הלימודים של כיתות א'-ג'.

מנהלי בתי הספר והורים תקפו את המתווה וטענו כי איננו מחובר לשטח, מאפשר חזרה ללימודים בימים מעטים בלבד ולמעשה - הוכתב על ידי משרד הבריאות. בתחילה, ניסו במשרד החינוך להביא לפתיחה מלאה של מערכת החינוך בערים עם תחלואה נמוכה, וכן להוסיף ימי למידה לכיתות ד'-ו'. אלא שבמשרד הבריאות בלמו כל אפשרות לשינוי - והסכימו שתלמידי שכבות אלה יחזרו רק ליום לימודים אחד במהלך השבוע.

יו"ר איגוד מנהלי בתי הספר העל-יסודיים, מנשה לוי, טען כי המתווה שהוסכם איננו ישים, הן מבחינת כוח אדם והן מבחינת היקף העבודה של המורים. "המתווה לכיתות ד'-ו' לא מהווה פתרון. מי ילמד אותם? הרי המורים מלמדים את כיתות א'-ג' בשעות הבוקר. הם יעבדו בשתי משרות? בבתי הספר זה לא ילך. זה לא ישים", אמר לוי.

גם המתווה לכיתות ז'-י' בעייתי. לדברי לוי, אין מספיק כיתות בבתי הספר. "קל מאוד לדבר על פתרון כזה, אבל היישום בשטח עם צוותי ההוראה מסובך עד בלתי-אפשרי. אני מעריך שנצליח לכל היותר לשבץ את התלמידים ליום בשבוע", אמר.

"המתווה רק מסבך את המערכת"

גם ההורים טענו כי המתווה איננו תואם את הלך הרוח של החזרה לשגרה והפעלת המשק מחדש. איל לבנון, יו"ר ועד ההורים בתל אביב-יפו, אמר כי "המתווה לא רציני. הוא לא פותר שום דבר. לא הגיוני שפותחים את כל המשק, החל מיום ראשון גם מאפשרים התכנסות של 50 אנשים, ומשרדי החינוך, הבריאות והאוצר ממשיכים ברעיונות שרק מסבכים את מערכת החינוך ולא נותנים פתרונות. הפתרון שמוצע כרגע לא נותן מענה לכיתות ד'-ו', פוגע בכיתות א'-ג' ולא נותן מענה גם בחטיבת הביניים".

על הלמידה מרחוק הוא אמר כי "לפחות בתל אביב היא נמשכת, אבל בעצימות נמוכה יותר. התלמידים מקבלים חומר ועבודות, אבל נשמר קשר בין המחנכים. החזרה של היום בשבוע לא פותרת כלום, רק מסבכת את המערכת. קחי משפחה שיש לה שלושה ילדים, ילד בגן, ביסודי ובחטיבות הביניים. אין מצב שהילדים האלה ילכו באותו יום למערכת החינוך".

(עדכון ראשון: 15:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully