וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים הפגינו בת"א נגד מתווה החזרה למעונות היום: "שכחו אותי בבית"

11.5.2020 / 18:00

ההורים מחו על הגבלת הלימודים במעונות המפוקחים ל-70% מסך הילדים בעקבות הנחיות הקורונה. המשפחות הזהירו כי אם לא ימצא פתרון בתוך 48 שעות - יעתרו לבג"ץ: "הסדר מפלה שפוגע בזכות לחינוך ובעיקר בזכות לשוויון". אם שהשתתפה בהפגנה: "כועסים על האפליה"

צילום: יותם רונן

עשרות הורים וילדים הפגינו היום (שני) בכיכר הבימה בתל אביב נגד הגבלת מכסת ילדי מעונות היום ל-70%, במסגרת החזרה לשגרה. ההפגנה נערכה תחת הכותרת "#הילד ה-18", במהלכה נושאים המשתתפים שלטים עליהם כתוב: "שכחו אותי בבית, הילד ה-18". ההורים הזהירו כי אם לא ימצא פתרון למתווה הנוכחי בתוך 48 שעות - יעתרו לבג"ץ.

שירן חזין, אימא לילד בגן עירייה שברוטציה ולילדה מעון של נעמת, סיפרה לוואלה! NEWS כי "הילדה לא התקבלה. אני ובעלי נאלצים לעשות בינינו משמרות, אנחנו כועסים על האפליה, איך ייתכן שהבת שלנו לא יכולה לחזור לשגרה לדמויות המשמעותיות שלה בחיים?". לדבריה, בתה נשארה בבית. "היא לא אשמה באפליה הזו. היו חודשיים להתכונן ולארגן את זה בצורה שאפשר לפתוח עוד כיתות ולגייס כוח אדם. יש הרבה מובטלים ויכלו לגייס מטפלות ולאפשר גם לילדים שלנו לחזור לשגרה שלהם".

מחאת הבימבות- מתווה הסלקציה במעונות היום, כיכר הבימה תל אביב, 11 במאי 2020. ראובן קסטרו
מחאת מעונות היום בכיכר הבימה בת"א, היום/ראובן קסטרו

"שר הרווחה ממש לא עושה מספיק, הוא עושה שיטת הסלמי, נחזיר קצת מאלה וקצת מאלה כדי להשתיק אותנו", אמרה מרב צרי, אימא לילדה בת שלוש במעון של ויצו. "היינו מעדיפים שתהיה רוטציה, כי זה נותן פתרון לחצי מהשבוע. אפשר לחזור לעבוד באיזה צורה, פתרון של שוויון שמסתכל על הילד. היום אני לא יכולה להפגיש אותה עם חברים כי כולם חזרו לגן". צרי הוסיפה כי "אני הולכת אתה לקניון והוא פתוח - זה הזיה מוחלטת, 15 הילדים בכיתה זה מה שייתן לקורונה להתפרץ? כל השוק כבר בחוץ. זה מגוחך".

מחאת הבימבות- מתווה הסלקציה במעונות היום, כיכר הבימה תל אביב, 11 במאי 2020. ראובן קסטרו
"לאפשר גם לילדים שלנו לחזור לשגרה שלהם". הפגנת מעונות היום/ראובן קסטרו

במכתב התראה לפני עתירה ששלחו ההורים מוקדם יותר היום לשר העבודה והרווחה אופיר אקוניס ולמעונות היום המפוקחים, כתבו כי "בימים הקרובים פעוטות אלה ייאלצו להישאר בבתיהם עד להודעה חדשה, בעוד חבריהם למעונות, ישובו למעונות כרגיל. ההסדר המתואר, הוא הסדר מפלה, שפוגע בזכויות יסוד מוגנות של הפעוטות והוריהם, באופן שאינו סביר ואינו מידתי. ההסדר המתואר פוגע פגיעה קשה, חמורה, ובלתי מוצדקת, בזכות לחינוך, בזכות לחופש עיסוק, ובעיקר, בזכות לשוויון".

"כל 'חטאם' של הפעוטות, הוא כי הוריהם, כביכול, אינם עונים לקריטריונים כלשהם - קריטריונים
שאין בינם לבין הפעוטות כל קשר, ושכשלעצמם, מבוססים על נתונים שגויים ובלתי מעודכנים", הוסיפו ההורים במכתבם. "בשל קריטריונים אלה, נגזר על הפעוטות להמשיך להתבצר מבודדים בבתיהם, בעוד חבריהם ישובו לחיי שגרה. מדובר בתוצאה קשה, שהדעת אינה סובלת, והלב מתקומם כנגדה".

מחאת הבימבות- מתווה הסלקציה במעונות היום, כיכר הבימה תל אביב, 11 במאי 2020. ראובן קסטרו
"הילד ה-18 רוצה לחזור לגן". ההפגנה בכיכר הבימה, היום/ראובן קסטרו

אתמול חזרו 70% מילדי המעונות לשגרה. קבלת הפעוטות לפעוטונים נעשית באמצעות שורת קריטריונים, הכוללים פעוטות בסיכון שהציגו מכתב מהלשכה לשירותים חברתיים, ילדים למשפחות חד-הוריות העומדות במבחני התמיכה וילדים לאימהות עובדות לפי כמות מוגדרת של שעות שבועיות. כמו כן, גם ילדים לאימהות לומדות, לאם עולה חדשה, לאם תושבת חוזרת או לאם שאיננה עובדת וזכאית לדמי אבטלה, המשתייכת לאוכלוסיית היעד, זכאים אף הם להתקבל למעונות יום מפוקחים.

במשרד הרווחה הסבירו כי "מעונות היום והמשפחתונים הוקמו על מנת לתת מענה להורים לצאת לעבודה ועל כן בשלב זה יחזרו כ-70% מהפעוטות. סדרי הקבלה למעון מבוסס בעיקרו על מבחני הכנסה ותעסוקה של ההורים, כדלקמן: פעוטות בסיכון, פעוטות למשפחות חד הוריות ופעוטות לאמהות שעובדות במשרה חלקית".

(עדכון ראשון: 17:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully