וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הסכמות: אלו הרשויות המקומיות שיפתחו את הגנים בל"ג בעומר

10.5.2020 / 22:16

השלטון המקומי והסתדרות המעו"ף סיכמו כי הסייעות בגני הילדים יעבדו במהלך החג, בהתאם להחלטת כל רשות. בתמורה, יזוכו הסייעות ביום חופש חלופי. בין הרשויות המקומיות שהודיעו על הצטרפותן: תל אביב, ירושלים, אשדוד ומודיעין

צילום: יותם רונן, עריכה: אביחי ברוך

השלטון המקומי והסתדרות המעו"ף הגיעו הערב (ראשון) להסכמות במסגרתן ביום שלישי, ל"ג בעומר, יופעלו גני הילדים על ידי סייעות עובדות הרשויות המקומיות. הצדדים סיכמו כי הסייעות בגנים בכל רחבי הארץ יעבדו במהלך החג כרגיל, בהתאם להחלטת הרשויות. על פי ההסכם, הסייעות יזוכו ביום חופש חלופי ואין שינוי בלוח החופשות של התלמידים.

הרשויות שהודיעו שיפתחו את גני הילדים הן ירושלים, תל אביב-יפו, אשדוד, מודיעין, הרצליה, רעננה, יבנה, גבעתיים, תל מונד, ראש העין, שדרות, קריית מוצקין, כרמיאל, עפולה, גן שמואל, קצרין והמועצות האזוריות דרום השרון ומרחבים.

ילדי הגן חזרו הבוקר ללימודים, אך במקום לחזור לשגרה מלאה - כבר ביום שלישי, ל"ג בעומר, הם יישארו שוב בבית. הסיבה לכך שהיא בחודש מרץ, מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ויתרו על יומיים של למידה בחג לאור דרישות הסתדרות המורים. ההורים זעמו על החופש המיותר בעיניהם.

ב-18 במרץ הגיע הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר נתן, להסכמות עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד שלפיהן המורים יחזירו תשעה ימי למידה בחופש הגדול ויומיים נוספים בל"ג בעומר ובאסרו חג. זאת, בתמורה לימים שבהם המורים לא עבדו בעקבות הסגר שהוטל בניסיון למנוע את התפשטות נגיף הקורונה.

עוד בוואלה!

שגרת הקורונה: הממשלה תדון בפתיחת פארקים וגנים ציבוריים

לכתבה המלאה

ביום שישי האחרון, מזכ"לית הסתדרות המורים קראה לגננות שלא להגיע בהתנדבות לגנים בל"ג בעומר. זאת לאחר שספגה ביקורת מצד הגננות, ולמרות בקשתו של סגן הממונה על השכר באוצר, משה בכר, לפיה ל"ג בעומר ייחשב ליום לימודים, ולאחר מכן "יתחשבנו" הצדדים על הימים שיידרשו להחזיר עבור תקופת הלמידה מרחוק.

"למרות רוח ההתנדבות והמסירות שגיליתן, נוכח התנהלות שערורייתית של משרד האוצר בשעות האחרונות, אין להתנדב בל"ג בעומר", אמרה בן דוד. "לא ניתן למשרד האוצר לנצל את משבר הקורונה לצורך פגיעה בזכויותכן".

(עדכון ראשון: 20:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully