וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתדרות המורים לגננות: התנדבו לעבוד במהלך חופשת ל"ג בעומר

בהודעת הארגון נמסר כי גננות שרוצות בכך יוכלו להתנדב כדי לסייע לתלמידים, אך הובהר כי זהו יום חופש לפי ההסכם הקיבוצי. הקריאה נעשתה לאחר שהתקבלו פניות מצדן בבקשה להמשיך בעבודה. "גננת שתבחר לנצל את יום החופשה שלה - תוכל לעשות זאת"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

בהסתדרות המורים התירו היום (שישי) לגננות לעבוד בחופשת ל"ג בעומר בהתנדבות, אם הן מעוניינות בכך. בהסתדרות חזרו בהם מההתנגדות הנחרצת שהפגינו בכל הנוגע להפעלת הגנים בחופשה, ואף עודדו את הגננות לפתוח את גני הילדים. ההחלטה התקבלה בעקבות פניות רבות של גננות שהביעו רצון לעבוד באותו יום, כדי לסייע לתלמידים, וליצור "רצף חינוכי". עם זאת, בהודעת ההסתדרות הדגישו כי מדובר בחופשה המעוגנות בהסכם הקיבוצי, ולכן רק אלה המעוניינות בכך יבואו להתנדב בעבודה.

בהודעת הסתדרות המורים, עליה חתומות מזכ"לית הארגון יפה בן דויד ויו"ר המחלקה לגננות בארגון, נכתב כי "בימים האחרונים קיבלנו מכן פניות רבות, בהן הובע רצון לעבוד בל"ג בעומר ובכך לייצר לילדי הגנים רצף חינוכי ותחושה של בטחון ושיגרה. אנו רואות ברצון זה יוזמה אצילית וברוכה, המעידה על מחוייבות עמוקה לילדי הגנים ולמדינת ישראל".

עוד נאמר בהודעה כי "לאור נסיבות מיוחדות אלו, אנו קוראות לגננות שרוצות ומוכנות לסייע לתלמידים, לבוא ולעבוד במהלך חופשת ל"ג בעומר". עם זאת, הדגישו כי "חשוב לנו לחדד כי חופשת ל"ג בעומר היא חופשה המעוגנת בהסכם הקיבוצי. לפיכך, רק גננות המעוניינות להתנדב תגענה לעבודה. כמובן שגננת שתבחר לנצל את יום החופשה שלה - תוכל לעשות זאת".

הכנות לפתיחת גני ילדים בחדרה, 8 במאי 2020. צילומים: עיריית חדרה, אתר רשמי
הכנות לפתיחת גני ילדים בחדרה, היום/אתר רשמי, צילומים: עיריית חדרה

בהסתדרות הביעו את הערכתם לרוח ההתנדבות של הגננות, "יודעות שאתן תמיד ראשונות להתייצב בחוד החנית של מערכת החינוך - בחירום ובשגרה".

בעקבות הודעת ההסתדרות, עיריית קריית ביאליק הודיעה הבוקר כי גני הילדים העירוניים שבעיר יפעלו בחופשת ל"ג בעומר. "העירייה תפעיל את הגנים עבור ילדי קפסולה א' באמצעות שתי סייעות העירייה בכל אחד מ-61 גני העירייה, כולל גני החינוך המיוחד", כך ראש העיר אלי דוקורסקי. עוד ציין כי סיכם עם יו"ר ועד העובדים נאוה מורד, כי גני הילדים יפתחו בכל מקרה בל"ג בעומר גם עבור ההורים הנערכים לשוב למקומות עבודתם.

לקראת החזרה ללימודים בגן אמנון ותמר, ראש העין, 8 במאי 2020. ראובן קסטרו
מתכוננים לפתיחת גן יהלדים בראש העין, הבוקר/ראובן קסטרו

במהלך השבוע, הביעו בהסתדרות המורים התנגדות נחרצת להפעלת גני הילדים בחג, ואמרו לוואלה! NEWS כי הגננות של משרד החינוך לא יעבדו ביום שלישי, אלא אם כן יהיה הסדר כספי. "הרצון של גורמים לבטל ולשנות את לוח שנת הלימודים שנקבע בתחילת השנה אינו דבר חדש. מדי שנה נשמעים קולות הקוראים ללמד ימים נוספים חינם אין כסף", מסרו בארגון.

"בעבר אף הוגשה עתירה לבג"ץ בניסיון לבטל את המועדים הקבועים בלוח החופשות השנתי. בית המשפט העליון אישר כי אין פגם בתכנון שנת הלימודים כפי שזה נעשה מדי שנה", הוסיפו בארגון. "חבל שיש מי שמנצלים ניצול ציני את אירוע הקורונה כדי לנסות לפגוע בזכויות של עובדי ההוראה".

לקראת החזרה ללימודים בגן כלנית, ראש העין, 8 במאי 2020. ראובן קסטרו
הכנות לקראת החזרה ללימודים בגן כלנית בראש העין/ראובן קסטרו

אחז אגם, יו"ר ועד הגנים הארצי ויו"ר ועד הגנים בתל אביב, תקף את הסתדרות המורים. "זאת פשוט חוצפה. אחרי שכולם מדברים על להיכנס מתחת לאלונקה - הסתדרות המורים מעזה לציין שהם היו הראשונים שנכנסו - ואחרי יומיים של עבודה בגנים הם מתכונים לצאת ליום חופש", מסר. "בכל מקום אמרו שהיום הזה יוחזר כנגד הימים שהם היו בבית".

אגם, אב לארבעה ילדים בעצמו, הוסיף כי "גם אם אין הסכם כלשהו שמחייב אותם לעבודה, היה מצופה, בעיקר לאור העובדה שרק עכשיו ילדים חוזרים ללימודים, שהחופש הזה יבוטל. צריך לומר שהחזרה ליומיים ואחריה יציאה לחופשה יוצרת סוג של בלבול ומקשה על המתווה המבולבל ממילא של החזרת הגנים".

(עדכון ראשון 09:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully