וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההקלות החדשות: הפארקים ייפתחו, ניתן יהיה להשתמש במתקני הכושר הציבוריים

השרים אישרו את פתיחת הגנים הציבוריים, וכן אפשרות של בידוד ביתי לשבים מחו"ל. זאת, למרות התנגדות משרד הבריאות לצעדים אלה. כמו כן, הוחלט כי המדינה תעביר 6 מיליון שקלים לחברות התעופה בגין טיסות החילוץ של ישראלים ברחבי העולם

צילום: יותם רונן, עריכה: אביחי ברוך

הממשלה אישרה הערב (ראשון) בישיבה טלפונית את פתיחת הפארקים והגנים ציבוריים, וכן את השימוש במתקני הכושר באתרים אלה, אך ללא מתקני שעשועים. זאת, כחלק מאסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה. עוד אישרה הממשלה כי הסגר המוטל בשעות הערב ביישובים עם רוב מוסלמי בתקופת הרמדאן יוסר, למעט ביישובים שהוכרזו במפורש כ"אזור מוגבל". בנוסף, הפטור מחבישת מסיכה במהלך טיפול נפשי הניתן לחסר ישע, יתאפשר גם ללא שמירת מרחק של שלושה מטרים.

בישיבה, אותה ניהל שר החוץ ישראל כץ, אישרו השרים גם כי תבוטל חובת הבידוד במלון לשבים מחו"ל, וכעת הם יוכלו לשהות בבידוד ביתי - אם יוכלו להוכיח אכן יש בידיהם אפשרות כזו. מי שכבר שוהה במלונית יוכל להשלים את שארית הבידוד בביתו. שבים מחו"ל שאין באפשרותם לעשות זאת, יוסיפו לשהות במלוניות.

ההקלות ייכנסו לתוקף ממחר, כשעל פי ההחלטה הנוגעת לגנים הציבוריים, השימוש במתקני הכושר יהיה מגיל 14, תוך שמירה על מרווח גדול יותר בין מתקן למתקן. זאת, למרות התנגדות משרד הבריאות מחשש להדבקה בנגיף. השר היחיד שתמך בעמדת משרד הבריאות הוא זאב אלקין, שסבר כי ייתכן שמוקדם מדי להורות על הקלות אלה. עם זאת, עמדת משרד הבריאות על איסור שימוש במתקני השעשועים התקבלה, משום שלדברי השרים עלולה להיווצר התקהלות של משפחות וילדים סביבם.

עוד אישרה הממשלה העברת שישה מיליון שקלים לחברות התעופה. זאת, במסגרת מימון טיסות החילוץ של אזרחים ישראלים שנקלעו בשיאו של המשבר במדינות שונות ברחבי העולם, ללא יכולת לחזור ארצה, וכן בגין השבת האזרחים מקוריאה הדרומית מישראל למדינתם.

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', אמר כי "שמירה על חברות התעופה הישראליות זהו אינטרס לאומי. מיד בתחילת המשבר הן התגייסו, וכפי שהתחייבנו - הממשלה אישרה את מימון הטיסות. אני רואה בצעד זה של השבת אזרחי ישראל הביתה צעד ציוני הכרחי וחשוב, טוב שידענו להתגייס למען כל אזרח ואזרח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המדינה תעביר 6 מיליון שקלים לחברות התעופה. טיסת החילוץ מפרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הביע התנגדות לפתיחת הפארקים, בעוד האיסור על שהייה בחופי הים נמשך. "משרד הבריאות הביא לאישור הממשלה תקנות שמאפשרות את השהייה בגנים הציבוריים", צייץ ארדן בטוויטר. "זה מוצדק ונכון. אבל מה ההיגיון להותיר את האיסור על שהייה בחופי הים והרחצה בהם?".

"אני קורא למשרד הבריאות לתקן את העיוות הזה", הוסיף השר. "לא ניתן לאכוף את התקנות הקיימות ולהסביר את ההיגיון שבהן. יש לאשר את פתיחת עונת הרחצה".

גן שעשועים סגור בסידני, אוסטרליה, כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה. 30 באפריל 2020. רויטרס
יישארו סגורים מחשש להדבקות. מתקני השעשועים/רויטרס

בשבוע שעבר הציג ראש הממשלה בנימין נתניהו את שלבי החזרה לשגרה. כבר בסוף השבוע האחרון שבו לפעילות הקניונים, השווקים וחדרי הכושר, כן הוסרה הגבלת המאה מטרים והותר לפגוש בני משפחה. נתניהו הסביר כי בשלב הבא של אסטרטגיית היציאה צפויים להיפתח גם פארקים, ספריות, מוזיאונים ומתקני ספורט.

על פי התכנית המסתמנת, החל ממחר יתאפשרו חתונות עם 50 משתתפים, ללא ריקודים או מגע. ב-17 במאי ייפתחו המוזיאונים ותותר פעילות ספורט ללא מגע עד 20 איש. ב-31 במאי תותר התקהלות של עד מאה איש במרחב הפתוח, ייפתחו חוגים לילדים, החינוך הבלתי פורמלי ותנועות הנוער ותותר השהייה בגני שעשועים ובריכות שחייה.

כמו כן, בסוף מאי תיבחן פתיחה מחדש של מסעדות וקיום ספורט תחרותי ללא קהל. ב-14 ביוני ככל הנראה תבוטל מגבלת ההתקהלות, התעופה האזרחית תיפתח מחדש באופן חלקי ויחזרו לפעילות הופעות, תיאטראות ובתי קולנוע.

(עדכון ראשון: 17:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully