וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"לית הסתדרות המורים: "הגננות לא יתנדבו בחג"; עיריות יפעילו גנים בשכר

8.5.2020 / 16:30

שעות אחדות לאחר שקראה לגננות להתנדב בל"ג בעומר, יפה בן דויד קראה לגננות שלא להגיע לעבודה בחג. זאת, בעקבות ביקורת שמתחו גננות ולמרות בקשת האוצר. בירושלים וגבעתיים הודיעו שגני הילדים יפעלו בחופשה והסייעות יקבלו שכר מלא

צילום: ערוץ כנסת, רוני כנפו, עריכה: ניר חן

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, קראה היום (שישי) לגננות שלא להגיע בהתנדבות לגנים, זאת שעות אחדות לאחר שקראה להן לנהוג אחרת. קריאתה באה לאחר ביקורת רבה מצד הגננות, ולמרות בקשתו של סגן הממונה על השכר באוצר, משה בכר, לפיה ל"ג בעומר ייחשב ליום לימודים, ולאחר מכן "יתחשבנו" הצדדים על הימים שיידרשו להחזיר עבור תקופת הלמידה מרחוק.

"הבהרנו לא אחת שעובדי ההוראה לא יעבדו יותר מתשעה ימים במהלך חודש יולי, נזכיר כי החל מיום 19.4 עובדי ההוראה לימדו מרחוק על פי מתווה משרד החינוך", השיבה בן דויד במכתבה לבכר. "אולי הגיע הזמן שפקידי האוצר ימצאו פתרונות אמיתיים למשבר העמוק של המשק ולא ישקיעו את כל מרצם בניסיון לפגוע בעובדי הוראה". לאחר מכן פנתה לציבור הגננות: "למרות רוח ההתנדבות והמסירות שגיליתן, נוכח התנהלות שערורייתית של משרד האוצר בשעות האחרונות, אין להתנדב בל"ג בעומר. לא ניתן למשרד האוצר לנצל את משבר הקורונה לצורך פגיעה בזכויותכן".

לקראת החזרה ללימודים בגן כלנית, ראש העין, 8 במאי 2020. ראובן קסטרו
"התנדבות היא ערך ראוי אך לא מדיניות". הכנות לקראת החזרה ללימודים בגן כלנית שבראש העין/ראובן קסטרו

השינוי בעמדתה של בן דויד בא לאחר שספגה ביקורת מכיוונים שונים במערכת החינוך. יו"ר ארגון הגננות והמחנכות, דורית חזן, תקפה את בן דוד בעקבות הצעתה להתנדבות של הגננות, ומסרה כי הארגון מעמיד אותן במצב קשה מול ההורים, ולמעשה מפקיר אותן. "כך נוהג ארגון שלא מייצג גננות, אלא מתעמר בהן ובילדי הגן", אמרה חזן.

לדבריה, "אני קוראת לגברת בן דוד לנדב את עצמה, גם בל"ג בעומר, גם בחג שבועות וגם בחופש הגדול". עוד אמרה כי "ציבור הגננות הוא ציבור עדין שממעט להשמיע את קולו ולעמוד על כבוד המקצוע, סיימנו לשתוק". חזן הוסיפה כי "גננות רבות הציעו את עצמן לעבודה בשכר בל"ג בעומר במקום יום עבודה בחופש הגדול, כדי לא לקטוע את רצף הלמידה השביר ממילא, אך לא יעלה על הדעת שבהסתדרות יתרגמו את רוח הגננות פעם אחר פעם בדרך שפוגעת במעמדן ובשכרן".

"טוב תעשה בן דוד אם תחשוב איך להתייחס למורים שעובדים קשה מאשר שתנסה להסיט ולהתסיס כנגד הגננות", סיכמה חזן את דבריה.

עוד בוואלה!

יומיים לחזרה לגני הילדים: אין הסכמות בין האוצר לרשויות על הצהרונים

לכתבה המלאה
לקראת החזרה ללימודים בגן אמנון ותמר, ראש העין, 8 במאי 2020. ראובן קסטרו
"גננות רבות הציעו את עצמן לעבודה". הכנות לקראת החזרה ללימודים בגן אמנון ותמר בראש העין/ראובן קסטרו

שרה, גננת מרמת גן, אמרה כי הגננות אינן יכולות לעבוד בהתנדבות בחג, גם אם הן מעוניינות בכך. "נאמר לנו שאין לנו ביטוח לעבוד בימים של החופשה", הסבירה. "זאת חוצפה, אנחנו גם התנדבנו לתת תשעה ימים בחופש, עכשיו בן דוד רוצה לרצות את התקשורת אז היא מוציאה הודעה שנתנדב וגורמת להורים להפעיל עלינו לחצים".

טלי, גננת מתל אביב, אמרה כי אמנם "התנדבות היא חיונית וחשובה ולא רק בימים כאלה. אבל חובה לעשות הפרדה בין התנדבות למקום עבודה ופרנסה". לדבריה, "אנחנו נותני שירות לציבור ההורים והשירות שלנו עולה כסף. כשאתה משלם על שירות - אתה מעריך אותו. כשנותן השירות נותן אותו בחינם, אז הוא מוערך פחות ומעריך את עצמו פחות. זאת התפיסה".

לקראת החזרה ללימודים בגן כלנית, ראש העין, 8 במאי 2020. ראובן קסטרו
"בן דוד מתסיסה נגד הגננות". גן בראש העין שעתיד להיפתח בראשון הקרוב/ראובן קסטרו

בתוך כך, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, הודיע כי גני הילדים בעיר ייפתחו כרגיל בחג. בעירייה הגיעו להבנות כדי להפעיל את יום הלימודים ב-630 גני הילדים בעיר, לפיהן הגננות יוכלו לבחור אם להתנדב ולפתוח את הגנים, לפי החלטת הסתדרות המורים. עם זאת, הסייעות בגנים שמשכורתן משולמת על ידי העירייה יקבלו שכר מלא על עבודתן, ובכך למעשה יופעלו הגנים על ידי הסייעות. צעדים דומים מתוכננים גם בגבעתיים וקריית ביאליק.

לדברי ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, "ההיגיון אומר לפתוח את גני הילדים כרגיל ביום שלישי, לאור ביטול מדורות ל"ג בעומר. בעקבות ההודעה של הסתדרות המורים, התגייסנו מיד ויחד עם הסתדרות העובדים הוחלט כי הסייעות העירוניות יעבדו בשכר מלא". יו"ר ועד ההורים בעיר, אריק קפלן, אמר כי "מדובר בהחלטה חינוכית וכלכלית שתסייע רבות לילדים ולהורים".

גם בקריית ביאליק יפעלו גני הילדים העירוניים בחופשת ל"ג בעומר, ראש העיר אלי דוקורסקי הודיע כי העירייה תפעיל את הגנים באמצעות שתי סייעות בכל אחד מ-61 גני העירייה, כולל גני החינוך המיוחד. בנוסף, הוא קרא לגננות בעיר להתייצב לעבודה בחופשת החג ובדרך זאת לסייע בהחזרתם לשגרת למידה של ילדי הגנים.

(עדכון ראשון: 14:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully