וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג פתרון למשבר: המדינה תסבסד את הפעלת הצהרונים

8.5.2020 / 17:01

משרדי האוצר, החינוך והשלטון המקומי הגיעו להסכמות על מתווה הפעלת כלל הצהרונים לגילאי 8-3. ההבנות הושגו לאחר שהוחלט בין השאר שהמדינה תעביר מענה תקציבי בגין הקטנת הקבוצות. הפעלת הצהרונים תחל בהדרגה בהתאם להיערכות הרשויות

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

משרדי האוצר, החינוך והשלטון המקומי הגיעו היום (שישי) לסיכום על מתווה הפעלת כלל הצהרונים המופעלים על ידי הרשויות המקומיות לגילאי 8-3, זאת לאחר שהמו"מ בין הצדדים היה תקוע. לפי הסיכומים,הצהרונים יחלו לפעול באופן הדרגתי, בהתאם להיערכות של כל רשות. כל אחת מהן תפרסם באופן מסודר עדכון אודות הרישום ומועד התחלת הפעלה.

הצהרונים ישבו לפעילות בשבוע הבא, לאחר שהוחלט במשותף על ידי שלושת הצדדים כי במסגרת המתכונת החדשה המדינה תעביר תקציב בגין הקטנת הקבוצות כפי שדורש מתווה משרד הבריאות, תוך מתן מענה למסגרות של צהרונים גם בגני הילדים ברשויות המוגדרות באשכולות 10-6 בהתאם למצבן הסוציו-אקונומי.

הצהרונים יפעלו מתום יום הלימודים בהתאם להרכב הקבוצתי בו מתקיימת הלמידה במסגרת יום הלימודים, ובאותו מתווה הפעלה בהם פעלו עד כה מתום יום הלימודים בגן ובבית הספר. ההורים ישלמו רק בגין הימים בהם ישהו הילדים במסגרת.

הצדדים הגיעו לסיכומים לאחר שהנהגת ההורים הארצית ובמרכזים הקהילתיים יצאו היום למה שהם הגדירו כ"קרב על הצהרונים". הארגונים דרשו סיוע חירום לצהרונים והתחייבות למחיר אחיד לכל ההורים, בכל הארץ.

יו"ר הנהגת ההורים הארצית, עו"ד אייל בן יהודה באום אמר כי "לא נסכים לאפליה בין הורים. המדינה חייבת להעביר סיוע לכלל היישובים. מתווה הצהרונים הנוכחי מותיר מאות אלפי הורים מחוץ למעגל העבודה".

עוד בוואלה!

הסתדרות המורים לגננות: התנדבו לעבוד במהלך חופשת ל"ג בעומר

לכתבה המלאה
לקראת החזרה ללימודים בגן כלנית, ראש העין, 8 במאי 2020. ראובן קסטרו
גן בראש העין, הבוקר/ראובן קסטרו

אמש דרשו הרשויות לתקצב גם את הצהרונים לגני הילדים ברשויות המוגדרות ברמה סוציו-אקונומית גבוהה יותר ולדאוג גם למעמד הביניים, זאת משום שלפי המתווה שהוצג לפני שהצדדים הגיעו להסכם, התקצוב הועבר רק לרשויות שמוגדרות ברמה הסוציו-אקונומית הנמוכה יותר. כעת, עם השגת ההסכמות, יועבר סיוע כספי גם לרשויות הנוספות.

"מדובר על בשורה אדירה למאות אלפי משקי בית בישראל, המאפשרת את חזרתו של המשק לפעילות סדירה", אמר מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד. "אני רוצה להודות בהזדמנות זו לכלל עובדי מערכת החינוך המאפשרים את חזרת הילדים וההורים לשגרה".

לקראת החזרה ללימודים בגן כלנית, ראש העין, 8 במאי 2020. ראובן קסטרו
הכנות לפתיחת גני הילדים בראש העין, הבוקר/ראובן קסטרו

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב הוסיף: "לאחר עבודה מאומצת אנחנו בונים קומה נוספת בחזרה של מערכת החינוך לשגרה הדרגתית. לצד פתיחת גני הילדים ביום ראשון הקרוב, ופתיחתן זה מכבר של כיתות א-ג, מצטרפות כעת גם מסגרות הצהרונים. הן תהוונה מסגרת משלימה, איכותית ועם רצף לימודי בעבור ילדי הגנים ותלמידי כיתות א-ב. העבודה עוד רבה, ואנחנו נמשיך לפעול כדי להשלים את המענים להחזרת חלקים נוספים של מערכת החינוך לשגרה".

צמצום תלמידים והקפדה על היגינה

במסגרת מתווה החזרת הצהרונים לפעילות, הוסכם כי הפעלתם בגנים תהיה בקבוצות של עד 17 ילדים ובבתי הספר עד 18. הילדים יצטרכו להגיע עם הצהרת בריאות חתומה. מפעילי הצהרונים יידרשו לחיטוי כיסאות ושולחנות לפני ארוחה, יצוות הצהרון ידאג שהילדים ישטפו ידיים.

באשר לתכנים הלימודיים, תתבצע חפיפה עם הצוות החינוך הפועל בשעות הבוקר בגן. בבתי הספר - רכז שימונה לתחום יכין תכנית עבודה. הלימודים בצהרונים יתקיימו עד לשעה 16:00. כמו כן, תלמיד שלא השתתף בלימודים באותו יום במסגרת הרוטציה המתקיימת במוסדות החינוך, אך נמנה עם קבוצה קבועה בצהרון, יידרש להגיע עם הצהרה חתומה בידי הוריו. כמו כן, הצוות בצהרון ידאג לצור קשר עם תלמיד חסר מדי יום.

(עדכון ראשון: 11:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully