וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גני הילדים ייצאו לחופש בל"ג בעומר, וההורים מבולבלים: "רק יומיים של שגרה"

7.5.2020 / 19:20

אף שנאסר על הדלקת מדורות, ביום שלישי ילדי הגנים יישארו בבית, אחרי יומיים בלבד של שגרה. זאת, עקב ויתור של משרדי רה"מ והאוצר על יומיים תמורת החזרת הלמידה מרחוק. ההורים כועסים: "אין סיבה שהגננות יהיו בחופש". הסתדרות המורים: מנצלים את המצב כדי לפגוע בזכויות

עריכה: ניר חן

ביום ראשון הקרוב צפויים ילדי הגן לחזור ללימודים, אך במקום לחזור לשגרה מלאה - כבר ביום שלישי הם יישארו שוב בבית, בל"ג בעומר. הסיבה לכך שהיא בחודש מרץ, מנכ"ל משרד ראש הממשלה ומנכ"ל משרד האוצר ויתרו על יומיים של למידה בחג לאור דרישות הסתדרות המורים. כעת, ההורים זועמים על החופש המיותר בעיניהם.

ב-18 במרץ הגיע הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר נתן, להסכמות עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד שלפיהן המורים יחזירו תשעה ימי למידה בחופש הגדול ויומיים נוספים בל"ג בעומר ובאסרו חג. זאת, בתמורה לימים שבהם המורים לא עבדו בעקבות הסגר שהוטל בניסיון למנוע את התפשטות נגיף הקורונה.

בעקבות הלחץ להשיב את הלמידה מרחוק, מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד נפגשו עם בן דוד כדי להגיע להסכמות בנוגע ללמידה מרחוק. השניים ויתרו על היומיים הנוספים שהמורים היו אמורים להחזיר.

גן ילדים מושבת בשדרות בעקבות המצב הביטחוני בדרום 26 במרץ 2019. ראובן קסטרו
הילדים יחזרו רק ליומיים. גן ילדים בשדרות/ראובן קסטרו

ההורים, מצדם, תוהים מדוע לא לקיים לימודים בל"ג בעומר - כשנאסר על הדלקת מדורות ממילא. מיכל, אם לשני ילדים מתל אביב, אמרה לוואלה! NEWS כי "הבעיה המרכזית היא שהילדים רק חוזרים לשגרה ואחרי יומיים יוצאים לחופש שאין לו סיבה. זה לא באמת חג, אין מסורת דתית סביבו, ואפילו המדורות שהיו בימי החופש לא מתקיימות השנה. אין סיבה שהגננות יהיו בחופש ביום הזה".

בנוסף לכך, הלימודים מתקיימים ברוטציה בימים השונים לאורך השבוע, כחלק ממתווה לחזרה הדרגתית ללימודים. המשמעות היא שיש ילדים שיחזרו ללימודים רק ביום רביעי. "זה מרגיש כאילו מזלזלים בילדים", הוסיפה מיכל. "רוב ההורים שדיברתי איתם לא ישלחו את הילדים ללימודים ביום ראשון כי הם לא ישלחו ליומיים. גם ככה זה יוצר בלבול ואלו יהיו יומיים לא פשוטים. התחושה היא שיש התעקשות על היום הזה. זה לא שהגננות חוגגות את ל"ג בעומר. אם על יום כל כך מיותר אין שום גמישות - אז אין שום סיכוי שהדברים יסתדרו עבור ההורים ביולי-אוגוסט".

בגבעתיים יתקיימו לימודים, יוזמות בערים נוספות

גם בגבעתיים הורים רבים מחו על ההחלטה, וראש העירייה, רן קוניק, הודיע כי בעיר בכל זאת יופעלו הלימודים ביום שלישי על ידי הסייעות. "הבדיחה, שביום ראשון יחזרו הילדים לגנים וביום שלישי הם שוב יהיו בבית כי הגננות ב'חופשת' ל"ג בעומר, לא תהיה בגבעתיים. סיכמתי עם יו"ר ועד עובדי העירייה, פיני אדרי, שאצלנו הגנים יעבדו כרגיל בהפעלה עצמית של סייעות העירייה והילדים יגיעו כרגיל", אמר קוניק.

בהסתדרות המורים אמרו לוואלה! NEWS כי הגננות של משרד החינוך לא יעבדו ביום שלישי, אלא אם כן יהיה הסדר כספי. על היומיים שהן נדרשו להחזיר בל"ג בעומר נאמר כי לא מדובר בהסכם חתום עם משרד האוצר, אלא בהסכמות שלא הגיעו לידי חתימה.

שיחת ווצאפ של הורים בהתייחסות להחלטה לביטול הלימודים בל"ג בעומר. -, אתר רשמי
ההורים זועמים על החופש ביום שלישי. מתוך התכתבות בווטסאפ של הורים לילדי גנים/אתר רשמי, -

אחז אגם, יו"ר ועד הגנים הארצי ויו"ר ועד הגנים בתל אביב, תקף את הסתדרות המורים. "זאת פשוט חוצפה. אחרי שכולם מדברים על להיכנס מתחת לאלונקה - הסתדרות המורים מעזה לציין שהם היו הראשונים שנכנסו - ואחרי יומיים של עבודה בגנים הם מתכונים לצאת ליום חופש. בכל מקום אמרו שהיום הזה יוחזר כנגד הימים שהם היו בבית".

אגם, אב לארבעה ילדים בעצמו, הוסיף: "גם אם אין הסכם כלשהו שמחייב אותם לעבודה, היה מצופה, בעיקר לאור העובדה שרק עכשיו ילדים חוזרים ללימודים, שהחופש הזה יבוטל. צריך לומר שהחזרה ליומיים ואחריה יציאה לחופשה יוצרת סוג של בלבול ומקשה על המתווה המבולבל ממילא של החזרת הגנים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזכ"לית הסתדרות המורים עם מנכ"ל משרד האוצר, באוגוסט 2019/מערכת וואלה!, צילום מסך

צביקה דוידוביץ', יו"ר ועד הגנים בכפר סבא, פנה לעירייה בבקשה שגם בעירו יתקיימו לימודים ביום שלישי. "אנחנו רוצים שיתקיימו לימודים כמו בגבעתיים. הילדים היו חודשיים בבית עם הלמידה מרחוק. אם כבר, אנחנו רוצים שיהיה רצף מסוים של שלושה ימי לימודים. אם כבר חוזרים - אני מצפה שהמערכת תמצא את הדרך לתת גם לנו את היום הזה".

סיגל שפיץ טולדנו, יו"ר משותף בוועד הגנים הארצי שבהנהגת ההורים הארצי, מצדיקה את הזעם של ההורים על החופשה המתוכננת ליום שלישי הקרוב. "אחרי תקופה ארוכה שבה היינו בסגר בבית, אפשר היה לשנות קצת סדרי עולם ולאפשר למידה ביום הזה, כדי לשמור על שפיות מסוימת בתוך הכאוס. לא מספיק שיש להורים שלושה חצאי ימים של מסגרת גן, כדי שיוכלו לעבוד, כעת יש להם שני חצאי ימים בלבד. לעיתים נראה כי לארגוני המורים באמת לא אכפת מהילדים, אלא רק מהסכמי השכר שלהם", היא האשימה, אך הבהירה כי היא איננה מדברת על הצוותים החינוכיים עצמם.

הסתדרות המורים: "לא ניתן יד לניסיונות לפגוע בתנאי העבודה"

מהסתדרות המורים נמסר כי "הרצון של גורמים לבטל ולשנות את לוח שנת הלימודים שנקבע בתחילת השנה אינו דבר חדש. מדי שנה נשמעים קולות הקוראים ללמד ימים נוספים חינם אין כסף. ובעבר אף התקיימה עתירה לבג"ץ בניסיון לבטל את המועדים הקבועים בלוח החופשות השנתי. בית המשפט העליון אישר בעבר כי אין פגם בתכנון שנת הלימודים כפי שהדבר מבוצע מדי שנה. חבל שיש מי שמנצלים ניצול ציני את אירוע הקורונה כדי לנסות לפגוע בזכויות של עובדי ההוראה. הסתדרות המורים לא תיתן יד לניסיונות החוזרים ונשנים לפגוע בזכויות ובתנאי העבודה של אנשי החינוך בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully