וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: ל"ג בעומר ללא מדורות ומגבלות במירון

6.5.2020 / 20:33

תקנות חדשות, שייכנסו לתוקף ממחר ועד ל-13 במאי, קובעות כי תיאסר הדלקת מדורות או שהייה בקרבתן בימי החג. תיאסר השהייה בהר מירון, שבהן מתקיימות מדי שנה חגיגות עם אלפי משתתפים. כמו כן, הותרו חתונות ותפילות של עד 20 איש, ותתאפשר פתיחת מכוני כושר וסטודיו למחול

הר מירון: אלי אביב ירושלים: רוני כנפו רחובות: אבי כהן

(בווידיאו: הילולת הרש"בי בהר מירון, בשנה שעברה)

הממשלה אישרה הערב (רביעי) הגבלות לקראת חגיגות ל"ג בעומר, שיתקיימו בימים שני ושלישי הקרובים. ממחר ועד ל-13 במאי, תיאסר הדלקת מדורות ושהייה בסמוך אליהן בכל רחבי הארץ, למעט מדורות שיתקיימו בהר מירון תחת הנחיות מיוחדות.

ההגבלות חלות על ההשתתפות בהילולת רבי שמעון בר יוחאי, אחד האירועים הגדולים ביותר הנערכים בישראל מדי שנה בהשתתפות כחצי מיליון בני אדם. בתקופה זו, תיאסר השהייה בשטח הר מירון, למעט אנשים הגרים במקום או שנדרשים להגיע למקום במסגרת עבודתם. כמו כן, תיאסר השכרה של צימרים ויחידות אירוח בתקופה זו בהר מירון, לכל אדם שאינו מתגורר במקום.

מיום חמישי ב-14 במאי ועד יום ראשון ב-17 במאי, תיאסר גם כניסה ושהייה באזור המצומצם של קבר הרשב"י והיישוב מירון, וכן השכרת צימרים וחדרי אירוח באזור זה, לאנשים שאינם מתגוררים במקום. במקום אירועי ל"ג בעומר הנהוגים בכל שנה במתחם קבר הרשב"י בהר מירון, יאפשר השר לשירותי דת את קיומן של שלוש מדורות באזור קבר הרשב"י, שיתקיימו על פי היתר מיוחד, בנפרד ובמועדים שונים.

מספר המשתתפים בכל אירוע הדלקה לא יעלה על 50 איש. עוד נקבע כי השר לשירותי דת ייתן ייצוג שוויוני לקהילות שונות, לרבות ייצוג הולם לנשים.

הצעת המחליטים המלאה שתובא לממשלה

מדורת ל"ג בעומר בתל אביב 22 במאי 2019. ראובן קסטרו
מדורת ל"ג בעומר בתל אביב, בשנה שעברה/ראובן קסטרו

התקנות שאושרו קובעות גם כי לאורך תקופה זו לא תופעל תחבורה ציבורית אל שטח הר מירון, למעט הסעת תושבי המקום והמשתתפים באירועי הדלקת המדורות שהותרו. על פי התקנות, כל הפרה של אחת מהחובות האלה תהווה עבירה שעונשה קנס.

בנוסף למגבלות על ל"ג בעומר, הממשלה אישרה הקלות נוספות. החל מיום ראשון, תוסר המגבלה על קיום חתונות, הלוויות ותפילות של עד 19 או 20 איש. כמו כן, מאותו היום יותר לקיים בריתות במקום סגור עד 19 איש, על אף איסור ההתקהלות החל במבנה.

עוד בוואלה!

ללא ת"א האוניברסיטה ומכללת ספיר: המתווה המסתמן להתחדשות הרכבות

לכתבה המלאה
חגיגות הילולת ל"ג בעומר במירון 22 במאי 2019. דוד כהן, פלאש 90, פלאש 90
הגבלות על אחד האירועים הגדולים בשנה. חגיגות ל"ג בעומר בהר מירון, בשנה שעברה/פלאש 90, דוד כהן, פלאש 90

עוד הותר לקיים טיפול נפשי בקטין, גם ללא מסיכה וללא צורך בשמירת מרחק כנדרש בתקנות, כשמדובר בטיפול שמעצם טיבו נדרש להתקיים תוך קרבה גדולה יותר בין המטפל למטופל. בנוסף, לכך הותרה פתיחתם של מכוני כושר וסטודיו לפעילות ספורט או מחול, כך שכמות השוהים המותרת תהיה ביחס של אדם לכל 10 מ"ר (במקום 15) בחדרי הכושר, וביחס של אדם לכל 7 מ"ר בסטודיו. בהפעלת מקומות אלו יש להקפיד על הכללים שנקבעו לשם שמירה על בריאות הציבור במקום ציבורי.

האפשרות של סגר מוחלט בל"ג בעומר ירדה מהפרק בעקבות הלחץ של שר הפנים אריה דרעי, שהביע את התנגדותו למהלך. דרעי אמר בתחילת השבוע כי "הנתונים שמפרסם משרד הבריאות בהחלט טובים, אנחנו פועלים בצדק רק להקל על הציבור, על המשק ועל הסוחרים. לכן, לא נראה לי נכון והגיוני להחזיר את ישראל לסגר ביום ראשון לאחר שרוב המשק כבר פועל. האיסור המוצדק להדליק מדורות יישאר בעינו אך הסגר מיותר".

(עדכון ראשון: 18:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully