וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא ת"א האוניברסיטה והשרון: המתווה המסתמן להתחדשות הרכבות

6.5.2020 / 17:19

ב-17 במאי רכבות הנוסעים יחזרו לפעול, אך באופן חלקי ובצורה מדורגת בלבד. בשלב הראשון רכבת השרון, קו אשקלון-ת"א והמקטע שבין תל אביב לנתניה לא ייפתחו. בפעימה השנייה ב-1 ביוני צפויות להיפתח תחנות נוספות. קו ירושלים-ת"א - רק עד ההגנה

צילום: רכבת ישראל, cloudview, עריכה: עמית שמחה

לקראת התחדשות תנועת הרכבות כחלק מההקלות במגבלות הקורונה, ברכבת ישראל מגבשים את המתווה להחזרה המדורגת של הקווים לפעילות. גורם המכיר את התוכניות הזכיר היום (רביעי) כי מדובר במתווה דו-שלבי, ופירט מהם הקווים שצפויים לחזור ראשונים - ואיזה קווים יתעכבו עד שלב מאוחר יותר.

ברכבת ישראל הודיעו זה מכבר כי כשישובו רכבות הנוסעים ייעשה המהלך באופן מדורג. בהנהלת הרכבת אומרים כי טרם התגבשה החלטה סופית וכי העניין מצוי עדיין בתכנון ובדיונים. על פי המתווה המסתמן, ב-17 במאי יחזרו רכבות הנוסעים לפעול באופן חלקי, אך רכבת השרון, קו אשקלון-תל אביב והמקטע שבין תל אביב לנתניה - לא ייפתחו עדיין. זאת, כולל תחנות הביניים במקטע זה, כולל התחנות תל אביב-האוניברסיטה, הרצליה, בית יהושע וכן תחנת נתניה ספיר.

ניקיו וחיטוי איזורים ברכבת ישראל למניעת התפשטות נגיף הקורונה , מרץ 2020. שבתאי טל-cloudview , רכבת ישראל, אתר רשמי
חיטוי הקרונות ברכבת ישראל, במרץ/אתר רשמי, שבתאי טל-cloudview , רכבת ישראל

נושא השאטלים לשינוע הנוסעים במקטעים הסגורים אף הוא עדיין על שולחן הדיונים. בשלב זה, קו הרכבת ירושלים תל-אביב יגיע רק עד תחנת ההגנה. בפעימה השנייה, שתחל ב-1 ביוני, הוא ימשיך עד תחנת סבידור מרכז. אז גם ייפתחו התחנות האחרות, ורשת הרכבות תחזור לסוג של שגרה, תוך הסתייגויות בהתאם למגבלות שעוד יחולו לגבי צפיפות והמיגון הנדרש על ידי משרד הבריאות בקרונות ובתחנות. בספטמבר צפוי החשמול להגיע צפונה - עד הרצליה.

ב-30 באפריל החליט שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' על חידוש תנועת הרכבות, תוך התאמה של מרכיבים הדרושים לשמירה על בריאות הנוסעים בהתחשב בקושי לשמור על כללי הריחוק החברתי הנדרשים בקרונות. על פי ההחלטה, רכבת ישראל תקיים הסברה בקרב הנוסעים, ותפעיל מערך בידוק מוגבר בכניסות לתחנות. המאבטחים יבדקו חום, יתשאלו את הנוסעים, וכן יחייבו חבישת מסיכה וחיטוי ידיים.

עוד בוואלה!

אחרי 19 שנה: הושלמו העבודות על קו הרכבת המהירה בין י-ם לת"א סבידור

לכתבה המלאה

משבר הקורונה ומגבלות התנועה הביאו גם להתקדמות בפרויקטים של תשתית המסילות, שהעבודה עליהם הואצה בשבועות האחרונים כדי להקדים כמה שיותר פרויקטים עתידיים. כך למשל, לפני חודש הודיעה הרכבת על השלמת ההתאמות הנדרשות לנסיעת הרכבת מירושלים לתחנות נוספות בתל אביב, ונסיעת מבחן בוצעה בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully