וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: תנועת רכבות הנוסעים תחודש באופן הדרגתי מ-16 במאי

בועז אפרת, מאיה הורודניצ'אנו, יואב איתיאל, יקי אדמקר וסוכנויות הידיעות

30.4.2020 / 21:20

משרד הבריאות הודיע כי מניין המתים מהנגיף בישראל עלה ל-222. 105 מהחולים במצב קשה ו-82 מונשמים. מחר בעשר יתקיים דיון של ועדת השרים על פתיחה מדורגת של מערכת החינוך בשבוע הבא. ראש ממשלת רוסיה חלה בקורונה ומרקל הכריזה על הקלות בהגבלות בגרמניה. עדכונים שוטפים

צילום: דוברות המשטרה

מניין המתים מקורונה בישראל עלה הערב (חמישי) ל-222 בני אדם. מספר החולים בארץ נכון להיום הוא 7,163, בהם 105 במצב קשה ו-82 מונשמים - ירידה של 2.5 ו-6.5 אחוזים בהתאמה. עד כה נדבקו בנגיף 15,946ישראלים בעוד 8,561 החלימו ושוחררו לבתיהם. במסגרת ההקלות על מגבלות התנועה, החל משעה 08:00 בוטלה המגבלה על פעילות ספורטיבית למרחק של עד 500 מטרים מהבית. בנוסף, התחבורה הציבורית שבה לפעילות.

ברחבי העולם, יותר מ-3.1 מיליון בני אדם נדבקו בנגיף, וסך המתים הגיע לכ-218 אלף. זאת, בעוד שיותר מ-951 אלף מהנדבקים החלימו לחלוטין. בסין נמשכת מגמת ההאטה בקצב ההידבקות, כשרק ארבעה בני אדם אובחנו כחולים ביממה האחרונה, לעומת 22 יום קודם לכן. גם בקוריאה הדרומית אובחנו ארבעה חולים, ובשתי המדינות הודיעו כי אף אחד מהם לא נדבק בשטחן. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האשים כי את בייג'ינג בהתרשלות בניהול משבר הקורונה, וטען כי היא עושה כל שביכולתה כדי שהוא לא ייבחר פעם נוספת לנשיאות.

פקח בפתח תקווה מסביר לשווקים את הנחיות משרד הביראות 26 באפריל 2020. ראובן קסטרו
פקח בפתח תקווה מסביר לשווקים את הנחיות משרד הביראות/ראובן קסטרו

23:28 - ברזיל: מניין הנדבקים בנגיף הקורונה עלה ל-85,380

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בברזיל עלה ב-7,218 ביממה האחרונה ל-85,380 - כך נמסר ממשרד הבריאות במדינה. מניין המתים מהנגיף עלה ב-435 ל-5,901.

21:20 - תנועת רכבות הנוסעים תחודש באופן הדרגתי מ-16 במאי

בתום דיון מקצועי שנערך במשרד התחבורה החליט שר התחבורה כי תנועת רכבות הנוסעים תחודש בהדרגתיות החל ממוצאי שבת 16 במאי. תנועת הרכבות תחודש בכפוף לאישור משרד הבריאות, תוך בחינת כלל המרכיבים הדרושים לשמירה על בריאות הנוסעים, בהתחשב בקושי לשמור על כללי הריחוק החברתי הנדרשים בקרונות הרכבת. רכבת ישראל תקיים הסברה בקרב הנוסעים, ותפעיל מערך בידוק מוגבר בכניסות לתחנות. המאבטחים יבדקו חום, יתשאלו את הנוסעים, וכן יחייבו חבישת מסיכה וחיטוי ידיים.

בשבועיים שנותרו עד חזרת הרכבת לשגרה, תמשיך האצת הפרויקטים התשתיתיים על המסילות, וכן יתווספו פרוייקטי תשתית נוספים, מתוך רצון להקדים כמה שיותר פרויקטים עתידיים ולהקל עד כמה שניתן על ההפעלה העתידית של הרכבת עם מינימום פגיעה בשירות בעת חזרת השירות לסדרו.

20:22 - מניין המתים מקורונה עלה ל-222; 105 במצב קשה

מניין המתים מנגיף הקורונה בישראל עלה ל-222 - כך נמסר ממשרד הבריאות. מניין החולים עלה ל-15,946, בהם 105 במצב קשה ו-82 מונשמים. בנוסף, 8,561 החלימו ושוחררו לביתם.

20:02 - רוסיה: ראש הממשלה מישוסטין חלה בנגיף הקורונה

ראש ממשלת רוסיה, מיכאיל מישוסטין, הודיע כי הוא אובחן כחולה בנגיף הקורונה. מישוסטין אמר בישיבת הממשלה כי מ"מ ראש הממשלה, אנדריי בלוסוב, ישמש בתפקיד בהיעדרו. ברוסיה אומתו עד כה כ-106,498 חולי קורונה וכן 1,073 מקרי מוות כתוצאה מהנגיף.

19:16 - גרמניה: מרקל הכריזה על הקלות בהגבלות הקורונה במדינה

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הכריזה על נקיטת הקלות במגבלות הקורונה החל מה-6 למאי. לדבריה, גני שעשועים, מוזיאונים וכנסיות במדינה ייפתחו מחדש בכפוף לכללי הבריאות. עוד הוסיפה כי השאיפה היא האטת ההידבקות בקורונה במדינה על ידי ריחוק חברתי והקפדה על הכללים.

מתפלל בודד במסגד בבלגיה, בפתיחת חודש הרמדאן. 15 באפריל 2020. רויטרס
מתפלל בודד במסגד בבלגיה/רויטרס

19:05 - 17,591 עובדים הנמצאים בחל"ת דיווחו על חזרה לעבודה

שירות העבודה והתעסוקה אמר כי 17,591 מבין אלה שנרשמו כדורשי עבודה הנמצאים בחל"ת מאז החל משבר הקורונה, דיווחו מתחילת השבוע שעבר כי חזרו לעבוד. שיעור האבטלה בישראל נכון ליום ראשון הוא 27.4%, ומספר המובטלים בעקבות משבר הקורונה מתחילת מרץ הוא 1,011,205.

18:40 - גורם במשרד הבריאות: דנים בסוגיית ביקור קרובים מבוגרים

גורם במשרד הבריאות אמר כי הם עובדים על פתרון בו ניתן יהיה לבקר בני משפחה מבוגרים בצל הקורונה. "אנחנו עובדים על פתרון כדי שביקורי משפחות יתאפשרו".

18:35 - השרים אישרו: יוסרו המגבלות מנתיבות ומשכונה בבית שמש

ועדת השרים לעניין "אזור מוגבל" החליטה לפני זמן קצר על הסרת מגבלות הקורונה על נתיבות ועל שכונת נחלה ומנוחה בבית שמש החל מהיום, זאת בשל שיפור בנתוני התחלואה באזורים אלה.

18:30 - גורם במשרד הבריאות: אפשר לפתוח בתי ספר אך לא גנים

גורם במשרד הבריאות אמר כי ניתן לפתוח את בתי הספר אך לא את הגנים. "אני חושב שזה בסדר לפתוח את בתי הספר בנקודה שבה אנחנו נמצאים. אנחנו בהישגים יפים. אפשר לבצע את הצעד הזה ולחכות לצעד הבא. להתחיל עם בתי הספר ולחכות עם הגנים לפעימה הבאה. ההמלצה שלנו היא לא לפתוח את הגנים ביום ראשון. לא ידוע מתי תהיה הפעימה הבאה, אולי בין שבוע לשבועיים".

מחסום צבאי במסגרת אמצעי ביטחון שהורו להרחיק אנשים משווקי העיר במהלך סגר כדי לבלום את התפשטות נגיף הקורונה בסן סלבדור. 20 באפריל, 2020.. רויטרס, רויטרס
מחסום צבאי במסגרת אמצעי ביטחון שהורו להרחיק אנשים משווקי העיר במהלך סגר בסן סלבדור/רויטרס, רויטרס

16:16 - ספרד: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-24,543

מניין המתים מנגיף הקורונה בספרד עלה ב-268 ביממה האחרונה ל-24,543 - כך נמסר מהרשויות המקומיות. מניין הנדבקים מהנגיף בספרד עלה ב-2,740 ביממה האחרונה ל-239,639.

15:29 - המטפלות הודיעו לא יפתחו את המשפחתונים ביום ראשון

איגוד מטפלות המשפחתונים בכוח לעובדים הודיע למשרד הרווחה כי לא יפתח ביום ראשון את המשפחתונים הפועלים תחת פיקוח. זאת, כמחאה על התעלמות משרד העבודה והרווחה מהפגיעה הכלכלית הקשה שספגו המטפלות עקב השבתת המשפחתונים. 3,700 המטפלות, המהוות מסגרת לכ-18 אלף פעוטות בגילי שלושה חודשים עד שלוש שנים, טענו כי פרנסתן נפגעה קשות, בעיקר בשל המעמד הייחודי והפוגעני שיצר עבורן המשרד - לא שכירות ולא עצמאיות.

במכתב לשר העבודה והרווחה אופיר אקוניס, הודיע האיגוד כי המטפלות לא ישובו לעבודה ללא פיצוי הולם על השבתת המשפחתונים במרץ ובאפריל, הגדרת המטפלות כזכאיות לדמי אבטלה במקרים של השבתה כללית נוספת או השבתת משפחתון בשל היות המטפלת או בני משפחתה בבידוד או בשל שהות ילדי המטפלת בביתה בהעדר מסגרות לילדיה הפרטיים. המטפלות דרשו גם הנחיות ברורות וישימות, באשר לשמירה על הבריאות במשפחתונים. "אנו קוראות לשר אקוניס להתעורר ולזכור - האחריות לתעסוקת נשים בישראל מוטלת על כתפיו", מסרו המטפלות. "לא ייתכן שאטימות המשרד תדון אותנו - אלפי נשים - לעוני".

14:39 - האוניברסיטה העברית בוחנה חזרה ללימודים פרונטליים

האוניברסיטה העברית בוחנת אפשרות לחזרה ללימודים פרונטליים והידיעה שהבחינות הקרובות צפויות להיערך בכיתות. במייל שנשלח היום לסטודנטים נכתב כי "ההוראה מרחוק כרוכה אמנם ביתרונות מסוימים, אך במקרים רבים אינה תחליף מלא למפגש האנושי בכיתות וברחבי הקמפוס. משום כך, האוניברסיטה העברית תבחן את האפשרות לחזור להוראה בכיתות, לפחות בחלק מן הקורסים, כאשר הכנסת והממשלה יתירו זאת".

14:16 - משרד הבריאות העלה חשש לפתיחת הגנים בראשון

במשרד הבריאות העלו חשש לפתוח את הגנים בראשון, במשרד החיינוך טוענים שהם ערוכים - כך עולה מדיון שהתקיים לפני זמן קצר. בשיחה השתתפו שר הפנים אריה דרעי, ראש המל"ל מאיר בן שבת, ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, שר החינוך רפי פרץ ומנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב.

13:54 - יבוטל איסור ההגעה לעבודה על אזרחים ותיקים

משרד הבריאות יבטל את האיסור להגעה לעבודה על אזרחים ותיקים, זאת בעקבות פנייתה של השרה גילה גמליאל שטענה שאיסור העבודה מגיל 67 ומעלה הוא מפלה ופוגע כלכלית באזרחים האלו. משרד הבריאות מסר כי לאחר דיון חוזר בעניין הם לא יעמדו יותר מאחורי האיסור הזה, ובוחנים להחיל לכל היותר המלצה בלבד.

מספקים מזון לתושבים בלאגוס, נגריה, בעקבות מגיפת הקורונה. 22 באפריל 2020. רויטרס
מספקים מזון לתושבים בלאגוס, נגריה, בעקבות מגיפת הקורונה/רויטרס

13:22 - איראן: מניין המתים מקורונה עלה ל-6,028

מניין המתים מנגיף הקורונה באיראן עלה ל-6,028, זאת לאחר ש-71 בני אדם מתו מהנגיף ביממה האחרונה - כך מסר משרד הבריאות במדינה. עוד נמסר כי מניין הנדבקים הכולל באיראן עלה ל-94,640.

12:59 - בת 71 מתה מנגיף הקורונה בבית חולים השרון

אישה בת 71 שחלתה בנגיף הקורונה מתה בבית החולים השרון בפתח תקווה. מבית החולים נמסר כי היא סבלה ממחלה סופנית.

12:37 - דיירת בת 94 מבית אבות "עמל" בשרון מתה מהנגיף

קשישה בת 94, דיירת מבית האבות "עמל" בשרון, מתה אמש מנגיף הקורונה במרכז הרפואי שהם בפרדס חנה.

12:22 - משרד הרווחה יאפשר יציאה של חוסים לביקור של שמונה שעות

משרד הרווחה יאפשר יציאה של חוסים לביקור של שמונה שעות אצל משפחותיהם, זאת לאחר 55 ימים בהם לא הורשו הורים לילדים בעלי מוגבלויות ואוטיזם להיפגש עימם. המהלך יוצא לדרך בעקבות מאבק ממושך ומשפטי של ההורים כנגד משרד הרווחה שמנע ביקורים שלהם מחשש להדבקות בקורונה.

נשים מהגרות עבודה בקולומביה. רויטרס
מהגרות עבודה בקולומביה עם מסיכות מגן/רויטרס

12:17 - ספרד: 268 איש מתו מקורונה ביממה האחרונה

מניין המתים מנגיף הקורונה בספרד עלה ל-24,543, זאת לאחר ש-268 בני אדם מתו ביממה האחרונה - כך מסר משרד הבריאות במדינה. עוד נמסר כי מניין הנדבקים הכולל בספרד עלה ב-518 ל-213,435.

11:56 - מפקד פיקוד העורף ערך ביקור בכפר קאסם

מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, וניצב ג'מאל חכרוש, ראש המנהלת לחברה הערבית של משטרת ישראל, ערכו ביקור בכפר קאסם. במסגרת הביקור שנערך, הוצגו מאמצי פיקוד העורף ומשטרת ישראל שבוצעו בשבועות האחרונים בעיר כפר קאסם ואלו המתוכננים לימים הקרובים. במהלך התקופה האחרונה פועלים שוטרי משטרת ישראל וחיילי פיקוד העורף ביחד עם הרשויות המקומיות וההנהגה בחברה הערבית במאבק משותף לבלימת התפשטות נגיף הקורונה למען בריאות הציבור.

11:53 - עיריית ת"א-יפו תמשיך בסיוע לעסקי המזון ובתי הקפה

עיריית תל אביב-יפו החליטה להמשיך ולסייע לעסקי המזון ובתי הקפה שנפגעו בשל משבר הקורונה וקבע כי יוארך הפטור מאגרות בעד היתרים. העירייה מעניקה פטור מאגרות בגין הצבת שולחנות וכסאות ומאגרת היתר לילה עד לתאריך 31.5.2020.

נשים הודיות בכלכתה מתפללות עם מסיכות על הפנים. רויטרס
נשים הודיות בכלכתה מתפללות עם מסיכות על הפנים/רויטרס

11:30 - המשפחות ביקרו את הדיירים בבית האבות משען בב"ש

אחרי שמשרד הבריאות אישר לבית האבות משען בבאר שבע להוציא את הדיירים מן הבידוד, משפחות הדיירים הגיעו כדי להיפגש עימם. מבית האבות נמסר כי "הכל מתנהל לפי הנהלים. הדאגה לבריאות דיירינו וחוסנם הנפשי, בראש מעיינינו".

10:46 - רוסיה: מניין הנדבקים חצה את רף המאה אלף

7,099 חולים חדשים בנגיף הקורונה אובחנו ברוסיה ביממה האחרונה - כך מסר היום (חמישי) משרד הבריאות במדינה. עם אבחון החולים החדשים, חצה מניין הנדבקים הכולל במדינה את רף המאה אלף ועומד כעת על 106,498.

10:44 - דיר אל אסד מוביל בשיעור התחלואה ביחס לכמות תושבים

היישוב דיר אל אסד ממשיך להוביל בשיעור תחלואת הקורונה ביחס לכמות התושבים, כך על פי נתוני משרד הבריאות. ביישוב ישנם 146 חולים, 957 על כל מאה אלף תושבים. אחריו נמצאת בני ברק עם 2,816 חולים ושיעור חולי של 701 חולים על כל מאה אלף.

10:38 - דיירת בת 88 מבית האבות גני אורה בירושלים מתה מהנגיף

סימה מיארה בת 88, דיירת רביעית מבית האבות גני אורה, מתה מנגיף הקורונה בבית החולים שערי צדק בירושלים. משפחה ביקשה למסור כי "סימה מיארה, אמא וסבתא למופת. תודה על כל האהבה ללא תנאי והנתינה האין סופית שנתנה לכל ילדיה ונכדיה. סבתא מדהימה, אישה אהובה, שבנתה תחתיה משפחה נפלאה".

סימה מיארה המתה מנגיף הקורונה. -, אתר רשמי
סימה מיארה, דיירת מבית האבות גני אורה, שמתה מנגיף הקורונה/אתר רשמי, -

10:06 - אוקראינה: מספר המתים מהנגיף עלה ל-261

מניין המתים מנגיף הקורונה באוקראינה עלה ל-261 - כך מסר שר הבריאות מקסים סטפנוב. עוד נמסר כי מניין הנדבקים הכולל מהנגיף במדינה עלה ל-10,406.

09:52 - שיפור נוסף במצבה של בת ה-11 שחולה בקורונה

שיפור נוסף חל במצבה של הילדה בת ה-11 המאושפזת במצב קשה בשל הידבקות בנגיף הקורונה - כך מסר בית החולים רמב"ם בחיפה. זאת לאחר שבת ה-11 חלתה ואושפזה

09:49 - כ-100 עובדי אל על מפגינים מול בית הדין לעבודה בבת ים

כ-100 מעובדי אל על התייצבו להפגין בבית הדין האזורי לעבודה בבת ים שידון בבקשת החברה לעשות שימוש במאות מיליוני שקלים שנצברו בקרנות פיצויים של העובדים למימון פעילותה השוטפת בעת החירום הזו. המפגינים לובשים בחולצות שחורות ועליהן הכיתוב "הצילו".

מחאת עובדי אל על מול בית משפט בבת ים 30 באפריל 2020. שלומי גבאי
מחאת עובדי אל על מול בית משפט בבת ים, היום/שלומי גבאי

09:27 - מניין המתים מנגיף הקורונה בישראל עלה ל-219

משרד הבריאות עדכן כי מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-219. עוד נמסר כי מניין הנדבקים הכולל עלה ל-15,870, מתוכם 117 במצב קשה ובהם 85 מונשמים. 8,412 החלימו ושוחררו לבתיהם.

09:04 - קשיש בן 83 מת מקורונה בבית החולים לניאדו

קשיש בן 83, תושב השרון, מת במהלך הלילה מנגיף הקורונה בבית החולים לניאדו בנתניה. מבית החולים נמסר כי הם משתתפים בצער המשפחה.

09:03 - אושרה הארכה של 5 ימים למעקב שב"כ במלחמה בנגיף

ועדת חוץ וביטחון בכנסת אישרה לממשלה הארכה של חמישה ימים לשימוש באיכוני השב"כ למעקב אחר אזרחים כחלק מהתמודדות עם נגיף הקורונה. עוד נמסר כי הארכה תסתיים ביום שלישי בחצות.

גן שעשועים סגור בסידני, אוסטרליה, כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה. 30 באפריל 2020. רויטרס
גן שעשועים סגור בסידני שבאוסטרליה כחלק מהמאבק בנגיף/רויטרס

08:30 - ועדת החוץ והביטחון דנה בהארכת המעקב של שב"כ

ועדת החוץ והביטחון בכנסת דנה בבקשת הממשלה להאריך בשבוע את האפשרות של שב"כ לעקוב אחר אזרחים כחלק מהתמודדות עם נגיף הקורונה. זאת, ברקע החלטת בג"ץ להגביל את המעקב אם לא תקודם חקיקה. ההערכה היא כי אם בקשת הממשלה היא לשבוע בלבד, בכוונתה לקדם בקרוב חקיקה שתאפשר את המעקבים אך בשלב זה לא התקבלה החלטה רשמית בנושא.

07:56 - תאילנד: מניין הנדבקים עלה ל-2,954

שבעה חולים חדשים בנגיף הקורונה אובחנו בתאילנד ביממה האחרונה, מה שהעלה את מניין הנדבקים במדינה ל-2,954 - כך מסרו רשויות הבריאות בתאילנד. עוד נמסר כי זהו היום הרביעי ברציפות בו נשמרה כמות החולים החדשים ביום על מספרים בודדים. בנוסף לכך, 91% מהחולים החלימו ושוחררו לבתיהם.

07:12 - גרמניה: מניין המתים מהנגיף עלה ל-6,288

מניין המתים מנגיף הקורונה בגרמניה עלה ל-6,288, זאת לאחר ש-173 בני אדם מתו מהנגיף ביממה האחרונה - כך מסרו המכון למניעת ובקרת מחלות זיהומיות. עוד נמסר כי מניין הנדבקים הכולל במדינה עלה ב-1,478 ל-159,119.

אזרחים עם מסיכות מגן ברכבת בטייוואן מהחשש להידבקות בנגיף הקורונה. 30 באפריל 2020. רויטרס
אזרחים עם מסיכות מגן ברכבת בטייוואן, היום/רויטרס

06:33 - דרום קוריאה: לא אובחנו חולים חדשים בשטח המדינה

ארבעה בני אדם בקוריאה הדרומית אובחנו כחולי קורונה, אף אחד מהם לא נדבק בשטח המדינה - כך הודיע המרכז לבקרת ומניעת מחלות במדינה. זו הפעם הראשונה מאז 29 בפברואר בה לא זוהו הידבקויות שהתרחשו במדינה. בכך, מניין הנדבקים עומד על 10,765, ו-247 בני אדם מתו מהווירוס בסך הכל.

04:00 - סין: ארבעה מקרי הידבקות בקורונה בתוך יממה

ארבעה מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה זוהו בסין ביממה האחרונה - כך עולה מנתוני רשות הבריאות במדינה. על פי ההודעה, כל מהמקרים הגיעו מחוץ לסין. עוד נמסר כי ביממה החולפת לא נרשמו מקרי מוות כתוצאה מהנגיף, ובכך מניין המתים נותר 4,633. עד כה נדבקו בקורונה בסין 82,862 בני אדם.

03:23 - טראמפ: סין תעשה הכל כדי שלא אבחר שוב לנשיאות

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר כי הוא מאמין שהתנהלות סין בזמן משבר הקורונה מוכיחה כי בייג'ינג "תעשה כל שביכולתה" לגרום לו להפסיד בבחירות לנשיאות. בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס אמר טראמפ כי קיימות אפשרויות רבות להתמודדות שלו מול סין. "אני יכול לעשות המון", הוסיף.

01:45 - דיווח: עשרות מהגרים שגורשו מארה"ב נדבקו בקורונה

כ-25 מהגרים שגורשו מארצות הברית לקולומביה בחודש שעבר אובחנו כחולים בקורונה - כך אמרו שני גורמים המוערים בפרטי המקרה. הגורמים הוסיפו כי הדבר מחזק את החששות כי מדיניות הגירוש של ארצות הברית מסייעת בהפצת הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully