וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן הקורונה: עלייה חדה במספר התלונות על אלימות במשפחה

מוקד 118 של משרד העבודה והרווחה מדווח על פניות רבות בעקבות אלימות במשפחה. בשבוע האחרון התקבלו במוקד 222 תלונות, לעומת 191 בשבועיים שלפני שנכנסו הגבלות הקורונה לתוקף. מגמת העלייה המתמשכת מגיעה על רקע רצח מסטואל אלאזה בידי בעלה בחולון

בווידאו: אישה בת 31 נמצאה ללא רוח חיים בדירה בחולון/צילום: דוברות משטרה

עלייה חדה נרשמה בתקופה האחרונה במספר התלונות על אלימות במשפחה למוקד 118 של משרד העבודה והרווחה. בשבוע האחרון (בין התאריכים 21-28 באפריל) התקבלו במוקד 222 תלונות על אלימות במשפחה.

בין היתר, בין יום חמישי 16 באפריל ליום שלישי 21 באפריל נעשו 178 פניות למוקד בנושא אלימות בתוך המשפחה. לשם השוואה, בשבועיים הראשונים של חודש מרץ, בטרם נכנסו הגבלות הקורונה התקבלו במוקד 191 פניות. מדובר במגמת עלייה מתמשכת במספר הפניות למוקד.

בעקבות ההתגברות בקצב הפניות, השיק המשרד את ה"פנייה השקטה" למוקד. מדובר באפשרות לפנות למוקד לייעוץ או לדיווח על אלימות במשפחה, באמצעות הודעת טקסט בטלפון 055-7000128.

זירת הרצח של האישה בת ה31 על ידי בעלה  אלאזה מאנדפרו בן 37, חולון, 28 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח בחולון, אתמול/דוברות משטרת ישראל

ראש מנהל שירותים חברתיים במשרד העבודה והרווחה, איריס פלורנטין, אמרה כי למרות העלייה במספר הפניות למוקדים 118 ומוקד 100 של המשטרה, הנחת העבודה היא שיש עוד רבים ורבות שלא פונים, וזאת על אף התגברות המתח בבית בעת ההסתגרות הביתית. "אחד החסמים בדיווח או בפנייה לייעוץ בנושא אלימות במשפחה היא שבמצבים של הסתגרות בבתים אין את הפרטיות הנדרשת לשם ביצוע הפנייה", אמרה פלורנטין. "הקו השקט נועד לתת מענה לאתגר זה".

עוד בוואלה!

בתום מצוד משטרתי: החשוד ברצח אשתו בחולון נעצר והודה במעשה

לכתבה המלאה

בסוף השבוע צפוי משרד העבודה והרווחה, בשיתוף הוועדה הממשלתית הבין משרדית לטיפול באלימות במשפחה, לעלות בקמפיין טלוויזיה ודיגיטל לעידוד פניות על אלימות במשפחה. חלקו הראשון של הקמפיין עלה ערב חג הפסח והביא לזינוק במספר הפניות. גם בימים האחרונים חלה עלייה משמעותית במספר הפניות למוקד.

הלילה נעצר מאנדפרו אלאזה בן ה-37, בחשד כי רצח את אשתו מסטואל אלאזה בת ה-31 בבניין מגוריהם שבחולון ונמלט מהזירה. החשוד אותר ונעצר באזור רחוב מנחם בגין בעיר, בתום מצוד שנמשך כמה שעות.

החשוד הודה בפני השוטרים ברצח ואמר להם שביצע את הרצח מכיוון שחשד שהיא בוגדת בו. הוא יובא הערב לדיון הארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב. מסטואל אלאזה שהתה עד לאחרונה יחד עם שני ילדיה במקלט לנשים מוכות. בשל קשיי הסתגלות למקום, חזרה לאחרונה להתגורר בביתה. בן זוגה שוחרר בחודש שעבר מבית הכלא לאחר שסיים לרצות מאסר בגין עבירות של אלימות כלפיה. הוא שב להתגורר בדירתם ברחוב הערבה בחולון, ולא הוצא נגדו צו הרחקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully