וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום מצוד משטרתי: החשוד ברצח אשתו בחולון נעצר והודה במעשה

מאנדפרו אלאזה אותר לאחר שעות של חיפושים, אחרי שגופת אשתו נמצאה בבניין מגוריהם. הוא נעצר לפני כשנה ונשלח למאסר לאחר שתקף אותה, והיא שהתה עם ילדיהם במקלט לנשים מוכות. למרות זאת, ביהמ"ש הקל על עונשו. לאחרונה עלה משמעותית מספר התלונות בגין אלימות במשפחה

בווידאו: אישה בת 31 נמצאה ללא רוח חיים בדירה בחולון/צילום: דוברות משטרה

כוחות המשטרה עצרו הלילה (רביעי) את מאנדפרו אלאזה בן ה-37, החשוד כי רצח את אשתו בבניין מגוריהם שבחולון ונמלט מהזירה. החשוד אותר ונעצר באזור רחוב מנחם בגין בעיר, בתום מצוד שנמשך כמה שעות. זאת, בזכות אזרחים שהבחינו באדם העונה לתיאור שפרסמה המשטרה ודיווחו על כך מיד.

החשוד הודה בפני השוטרים ברצח ואמר להם שחשד שהיא בוגדת בו. הוא יובא הערב לדיון הארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב.

אמש נרצחה מסטואל אלאזה בת ה-31, ששהתה עד לאחרונה יחד עם שני ילדיה במקלט לנשים מוכות. ואולם בשל קשיי הסתגלות למקום חזרה להתגורר בביתה. בן זוגה שוחרר בחודש שעבר מבית הכלא לאחר שסיים לרצות מאסר בגין עבירות של אלימות כלפיה. הוא לא עבר אף טיפול בכלא, מכיוון שרוב תקופת שהותו היה במעמד של עציר. הוא שב להתגורר בדירתם ברחוב הערבה בחולון, ולא הוצא נגדו צו הרחקה.

החשוד ברצח אשתו  אלאזה מאנדפרו בן 37. דוברות משטרת ישראל
נעצר בתום המצוד המשטרתי. מאנדפרו אלאזה/דוברות משטרת ישראל

בחודש אוגוסט האחרון בני הזוג חזרו מאירוע, כשבדרכם הביתה התפתח ביניהם ויכוח. האישה נכנסה לחדר השינה וניסתה להירדם, בעלה קילל אותה ואז התחיל להדליק ולכבות את האור. כשביקשה שיפסיק, נכנס מאנדפרו לחדר והחל להכות את מסטואל באגרופים בפניה ובראשה, דחף אותה לקיר ואחז בצווארה.

האישה הצליחה להימלט מאחיזתו וברחה לסלון, שם תקף אותה וגרם לה לדימום ונפיחות במצב ובפנים. הוא איים עליה ואמר: "אם את מזמינה משטרה, אני אהרוג אותך".

בעקבות התקרית נעצר מאנדפרו, אך בית משפט השלום בתל אביב הקל בעונשו. "יש לשקול את העובדה כי לנאשם אין עבר פלילי קודם", נכתב. "בנוסף יש להתייחס לעולה מהתסקיר ממנו ניתן ללמוד על נטילת אחריות, השלמה עם רצון המתלוננת וכן על כך כי המתלוננת כיום אינה חוששת עוד מהנאשם. עוד יש לקחת בחשבון את נסיבותיו האישיות והכלכליות של הנאשם".

זירת הרצח של האישה בת ה31 על ידי בעלה  אלאזה מאנדפרו בן 37, חולון, 28 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח, הערב/דוברות משטרת ישראל

לפני חודשיים תיארה מסטואל בפני שירות המבחן את מערכת היחסים האלימה שהתנהלה בין השניים בשנים האחרונות. לדבריה, חלק מהמריבות ביניהם החלו לאחר שהטיחה בבעלה כי הוא מכור להימורים. בעבר הוא תקף אותה באגרופים, הטיח את ראשה בקיר ואיים עליה שלא תתקשר למשטרה. עם זאת, האישה אמרה לקציני המבחן כי לא חשה מאוימת מבעלה.

רצח לעיני הילדים

לבני הזוג שני ילדים, בני 14 ושש, שעל פי החשד היו עדים לרצח. שכן שמתגורר בבניין סיפר כי המשפחה גרה במקום משנת 2008. לדבריו, "מעולם לא שמעתי צעקות מהדירה שלהם".

שכנים ששמעו את המתרחש הזעיקו למקום את המשטרה. אולם כוחות מד"א שהגיעו לזירה מצאו את מסטואל ללא דופק ונשימה וקבעו את מותה. "נכנסו לבניין והובילו אותנו למקום בו שכבה אישה כבת 30 מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה", סיפר חובש רפואת חירום, ערן כרמל. "ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה".

מספר התלונות על אלימות במשפחה עלה באופן משמעותי בתקופה האחרונה. רק בשבוע האחרון התקבלו במוקד 108 של משרד הרווחה 222 תלונות, ובין ה-16 עד ל-21 באפריל נעשו 178 פניות בנושא אלימות בתוך המשפחה. לשם השוואה, בשבועיים הראשונים של חודש מרץ, בטרם נכנסו הגבלות הקורונה, התקבלו במוקד 191 פניות בסך הכל.

בעקבות התגברות בקצב הפניות, השיק המשרד את ה"פנייה השקטה" למוקד. מדובר באפשרות לפנות למוקד לייעוץ או לדיווח על אלימות במשפחה באמצעות הודעת טקסט בטלפון 055-7000128.

ראש מינהל השירותים החברתיים במשרד העבודה והרווחה, איריס פלורנטין, אמרה כי למרות העלייה במספר הפניות למוקדים 118 ומוקד 100 של המשטרה, הנחת העבודה היא שיש עוד רבים ורבות שלא פונים, למרות התגברות המתח בבית בעת ההסתגרות הביתית. "אחד החסמים בדיווח או בפנייה לייעוץ בנושא אלימות במשפחה היא שבמצבים של הסתגרות בבתים אין את הפרטיות הנדרשת לשם ביצוע הפנייה", אמרה פלורנטין. "הקו השקט נועד לתת מענה לאתגר זה".

(עדכון ראשון: 22:21, 28 באפריל)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully