וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דם העצמאים אינו הפקר": משרדי מס הכנסה הוצתו בחולון, נבדק קשר למחאה

נזק נגרם למבנה, בו שוכנים גם משרדי ביטוח לאומי ופיקוד העורף, אך איש לא נפגע. טרם נמצאו חשודים במעשה, אך המשטרה מעריכה כי הרקע לאירוע הוא פלילי. המשטרה: "אירוע חמור של ניסיון הצתה וגרימת נזק למוסדות שלטון". רשות המסים: מעשה נפשע

עריכה: שאול אדם

מבנה משרדים של מס הכנסה, ביטוח לאומי ופיקוד העורף הוצת הלילה (רביעי) בחולון, ונבדק החשד כי ההצתה נעשתה על רקע מחאת העצמאים. נזק נגרם במקום לרכוש, אך איש לא נפגע. במשטרה חושדים כי סיבת ההצתה היא ככל הנראה פלילית.

כפי הנראה, האלמונים השליכו לעבר משרדי מס הכנסה שני בקבוקי תבערה, אך רק אחד מהם התפוצץ. במקום נמצאו כתובות גרפיטי, "דם העצמאים אינו הפקר". טרם נעצרו חשודים במעשה.

"אירוע חמור של ניסיון הצתה וגרימת נזק למוסדות שלטון", תיארו זאת במשטרה.

כתובות גרפיטי בבניין מס הכנסה בחולון 29 באפריל 2020. -, אתר רשמי
"אירוע חמור". הכתובת הסמוכה/אתר רשמי, -

ברשות המסים גינו את ההצתה, אותה כינו "מעשה נפשע". הם טענו כי עיתוי המקרה, בערב יום העצמאות, "אף מוסיף לחומרתו".

"יש להיצר במיוחד על המעשה גם על רקע המאמצים הכבירים שמשקיעים עובדי רשות המסים העושים לילות כימים, מאז החל המשבר, לסייע ולהקל על העסקים תוך דגש על ציבור העצמאים", נמסר.

העצמאים בסקטורים השונים מוחים על התנהלות המדינה בעניינם ברקע משבר הקורונה, על היקף הסיוע ועל ההפסדים הכבדים שנגרמו להם. במקביל, מעל מיליון שכירים איבדו את עבודתם מתחילת המשבר - פוטרו או, כמו רובם, הוצאו לחל"ת.

עוד בוואלה!

הספרים, הקוסמטיקאיות ובתי הקפה חוזרים לעבוד: "לא ברור אם שווה לפתוח"

לכתבה המלאה

נשיא להב, לשכת ארגוני העצמאים בישראל, עו"ד רועי כהן מסר כי "אני מגנה בתוקף את מקרה ההצתה של משרדי הממשלה בחולון וכל מעשה פלילי שיש בו לפגוע ברכוש ובמוסדות השלטון וכולי תקווה שאינו קשור למחאה הלגיטימית והצודקת שאנו העצמאים מנהלים מזה חודשיים. נמשיך בה מחר בהפגנה חוקית בשעה 19:00 בערב בכיכר רבין. אני שב ומתריע, תוך גינוי כל פעילות פלילית, כי המצב בשטח הוא הרגשה שממשלת ישראל הפקירה את העצמאים לגורלם וזה חייב להשתנות בהקדם. מחר נדרוש בכלים החוקיים שהדמוקרטיה מעניקה לנו שיויון זכויות ולא נעצור עד שזה יושג למען החברה בישראל".

בשובע שעבר פנו ראשי ערים ונציגי המגזר העסקי לממשלה בדרישה לאפשר להם לשוב לעבודה ולפתוח את מערכות החינוך. הגורמים, בהם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, ראש עיריית לוד, יאיר רביבו יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, וכן נציגי איגודי היוצרים, העובדים והשחקנים, מפעילים לחץ על בכירי הממשלה, וקוראים לשוב "לשגרה מלאה אחרי יום העצמאות או שנצא לרחובות ולא בשביל לרכוש מוצרים". הדרישות נשמעות על רקע ישיבת הממשלה הצפויה היום שבה ידונו באישור הקלות נוספות למשק.

ראשי הערים החברים בפורום ה-15, פורום הערים העצמאיות, פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לפתוח לאלתר את מוסדות הלימודים. זאת, בטענה כי רק כך יוכלו לשוב ההורים למעגל העבודה, "משפחות קורסות, כלכלית ונפשית, וכל יום שעובר מבלי שנאפשר להן להתחיל לשקם את חייהן, ולחזור למעגל העבודה - מעצים את הנזק, ומרחיק את יכולת השיקום והביסוס הכלכלי המחודש".

(עדכון ראשון: 13:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully