וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה הקצתה תקציב להחזרת עובדים למשק; הרשתות חזרו בהן מהשביתה

26.4.2020 / 21:30

לאחר שאיימו בשביתה ופיטורי אלפים מעובדיהם בשל משבר הקורונה, בירכו בהתאגדות רשתות האופנה והמסחר את החלטת הממשלה להוסיף של 6 מיליארד שקל לתכנית שימור והחזרת העובדים למעגל התעסוקה. עפ"י ההחלטה, הקרן תחל לפעול לאחר יום העצמאות. "מצפים ליישום התכנית בפועל"

עריכה: ניר חן

התאגדות רשתות האופנה והמסחר הודיעה היום (ראשון) כי היא חוזרת בה מאיומי השביתה ופיטורי העובדים. זאת לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר משה כחלון, הודיעו שיקצו תוספת של בסך הכל 12 מיליארד שקלים בתקציב לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים, כחלק ממאמצי השימור והחזרת העובדים למעגל התעסוקה שנפגע במשבר הקורונה.

מהתאגדות רשתות האופנה נמסר כי "אנו שמחים כי הממשלה החליטה לסייע לנו לצלוח את המשבר ומצפים ליישומה בפועל של הודעת הממשלה. לבקשת ראש הממשלה ושר האוצר, ממליצה ההתאגדות לחבריה לפתוח את חנויותיהן החל ממחר (בהתאם ליכולת התארגנותן)".

אנשים עומדים בתור לחנות, בילו סנטר, קריית עקרון, 20 באפריל 2020. יוסי אלוני \ פלאש 90, פלאש 90
בירכו את החלטת הממשלה. חנויות סגורות במתחם בילו סנטר/פלאש 90, יוסי אלוני \ פלאש 90

מוקדם יותר היום הודיעה רשות התחרות כי תפתח בבדיקה בעניין אופן ההתנהלות ואופן הפעולה של התאגדות רשתות האופנה והמסחר, שהתאגדו בעקבות אירועי הקורונה והודיעו כי יפתחו בשביתה וישאירו את חנויותיהן סגורות. לטענתן, הן אינן מסוגלות לפתוח את החנויות ללא תכנית סיוע ממשלתית: "הממשלה היא זו שסגרה את החנויות אבל רק בעלי הרשתות הם אלה שיחליטו האם ומתי יפתחו החנויות".

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון, בתמיכת נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, הודיעו היום כי יוקצה תקציב מיוחד של עד שישה מיליארד שקלים, נוסף לקרן ההלוואות לעסקים גדולים בסכום של שישה מיליארד שקלים גם כן, זאת כחלק מהמאמצים להשבת עובדים למשק. בהודעתם אמרו כי הקרן תחל לפעול מיד לאחר יום העצמאות.

עוד בוואלה!

משבר הקורונה: רשות התחרות תבדוק התנהלות רשתות אופנה שפתחו בשביתה

לכתבה המלאה

בימים הקרובים תובא לאישור הכנסת בקשה להרחבת התוכנית הכלכלית מעבר ל-80 מיליארד שקלים, שתכלול את התוכנית להחזרת העובדים למעגל התעסוקה וכן צעדים נוספים. המודל המפורט להקצאת המסגרת התקציבית לתוכנית החדשה יפורסם בימים הקרובים.

11,930 דורשי עבודה נרשמו בשירות התעסוקה היום עד השעה 16:00 - המספר הגבוה ביותר ליום אחד מאז 5 באפריל. על פי נתוני שירות התעסוקה, מספר הנרשמים עקב משבר הקורונה עומד על 1,011,205 דורשי עבודה, שהעלו את שיעור האבטלה ל-27.4%. מתוכם, 87.9% בחל"ת (חופשה ללא תשלום) ו-7.25% פוטרו (השאר התפטרו או אינם תובעי קצבה כלשהי). רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, אמר: "אנו מוטרדים לראות היום מספר נרשמים חמש ספרתי עוד לפני סוף היום. אנחנו בציפייה לשינוי מגמה משמעותי לאחר יום העצמאות, ובעיקר, החזרת מאות אלפי עובדים מחל"ת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully