וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: רשות התחרות תבדוק התנהלות רשתות אופנה שפתחו בשביתה

26.4.2020 / 16:01

הרשות פתחה בבדיקה על אופן התאגדות רשתות אופנה ומסחר, שטענו כי לא יפתחו את חנויותיהן ללא תוכנית סיוע ממשלתית, בדומה לעסקים הקטנים והבינוניים. הבדיקה תעלה האם פעילות הרשתות לא תפגע בתחרות. הרשתות מצידן איימו כי אם לא תיעננה דרישותיהן - אלפי עובדים יפוטרו

עריכה: ניר חן

רשות התחרות פתחה היום (ראשון) בבדיקה בעניין אופן ההתנהלות ואופן הפעולה של התאגדות רשתות האופנה והמסחר, שהתאגדו בעקבות אירועי הקורונה והודיעו כי יפתחו בשביתה וחנויותיהן יישארו סגורות. הרשות צפויה לוודא כי פעילות הרשתות אינה עומדת בסתירה להוראות הדין, ולא תפגע בתחרות באופן שמפר את הוראות החוק. "ככל שתוצאות הבדיקה יעלו כי המעשים היו עלולים לפגוע בתחרות באופן שמפר את הוראות החוק - הרשות לא תהסס לנקוט בפעולות אכיפה", מסרה הרשות.

בין עשרות הרשתות שהתאגדו: ארומה תל אביב, אופטיקה הלפרין, הודיס, הסושיה, המשביר לצרכן, הונגימן, לי קופר, ללין, לחם ארז, נייקי, קפה קפה, סטימצקי, קסטרו, פוקס, קרייזי ליין, פקטורי 54, H&M, ג'י סטאר, גאנט, האבייאנס, אורבן, אורבן אווטפיטרס, אמריקן איגל ואינטימה. לטענתן, הן אינן מסוגלות לפתוח את החנויות ללא תוכנית סיוע ממשלתית: "הממשלה היא זו שסגרה את החנויות אבל רק בעלי הרשתות הם אלה שיחליטו האם ומתי יפתחו החנויות".

לרשימת הרשתות המלאה

אנשים עומדים בתור לחנות, בילו סנטר, קריית עקרון, 20 באפריל 2020. יוסי אלוני \ פלאש 90, פלאש 90
יפטרו אלפי עובדים. בילו סנטר/פלאש 90, יוסי אלוני \ פלאש 90

בדיקת הרשות באה ברקע איום הרשתות כי אם לא יפוצו בהתאם על ידי המדינה, בדומה לתכנית עבור העסקים הקטנים והבינוניים, יפטרו אלפים מעובדיהם. בפגישת מטה התאגדות רשתות האופנה והמסחר שהתקיימה אמש, הציגו מספר סמנכ"לי כספים את מצבם הכספי ואת חששם הכבד לעתיד הרשתות, וביום חמישי יקיימו כנס חירום שיוקדש להיערכות להוצאת מכתבי שימוע לקראת פיטורים המוניים של עשרות אלפים מעובדי הרשתות.

עו"ד מתן מרידור, שותף באגמון ושות' וראש מחלקת התחרות, ומי שמייצג את צוות הפעולה של הרשתות המקעונאיות אמר כי "רשות התחרות פנתה לצוות הפעולה של הרשתות הקמעונאיות בדרישה לקבל נתונים לקבל פרטים בהמשך לפרסומים היום. הצוות שפועל תחת ייעוץ משפטי הדוק ישיב לבקשה. ראוי לציין, כי לפני מספר ימים התירה רשות התחרות לוועד הפעולה של הרשתות, לנקוט בצעדי מחאה כנגד הממשלה, על מנת להסדיר את נושא הסיוע לרשתות בעקבות משבר הקורונה. הממונה הבהירה לוועד, באופן חריג, שבעת הזאת התארגנות ופעולות כאלו יכולות ליהנות מהגנה במסגרת החוק, ובלבד שהוועד יוודא שההשבתה ושאר פעולות המחאה נעשות באופן שעומד בגדרי חוק התחרות הכלכלית".

עוד בוואלה!

חנויות הרחוב נפתחות, אך השווקים ברחבי הארץ גוועים: "זרקו אותנו"

לכתבה המלאה

בחודש שעבר הציגה הממשלה את התוכנית לסיוע כלכלי למשק בשל משבר נגיף הקורונה בעלות כוללת של 80 מיליארד שקל, נוסף על תוספת של חמישה מיליארד שקל, שתועבר כמענק לעסקים קטנים ובינוניים.

פרטי התוכנית כוללים גם ביטול ארנונה לבעלי עסקים לחודשיים, הגדלת תקציב הבריאות לטובת משבר הקורונה בעשרה מיליארד שקל לטובת הצטיידות, בדיקות ומענקים ישירים לאזרחים, קרן הלוואות בערבות מדינה לחברות בעלי מחזור מכירות של יותר מ-400 מיליון שקל, מענק לגימלאים מעל גיל 67 שאיבדו את עבודתם (שאושר כבר בסוף השבוע), מענק עד 6000 שקל בשתי פעימות לעצמאים עם הכנסות של עד מיליון וחצי שקל וקיצור הזכאות לדמי האבטלה.

לדברי דובי אמיתי, יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, "התוכנית שהוגשה עד כה היא זריית חול בעיני העסקים בישראל. התיירות קרסה, המלונות קרסו, 6000 שקל לעצמאיים זה שתי עגלות וחצי בסופר למשפחה של ארבעה אנשים. אם לא תינתן לעסקים חבילת שיקום רצינית ואמיתית, אחרי פסח יהיו מאות אלפי מפוטרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully