וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי זיגזג בממשלה: אושר ספורט מכל מרחק מהבית לאחר יום העצמאות

הממשלה אישרה במשאל טלפוני את ביטול האיסור לפעילות ספורטיבית במרחק של עד 500 מטרים מהבית. מזכיר הממשלה רצה להקפיא את ההצבעה עד שיינתנו הבהרות לשרים, אך לבסוף אושרה ההחלטה החדשה, שתיכנס לתוקף רק ביום חמישי בבוקר

עריכה: ניר חן

הממשלה אישרה היום (ראשון) כי המגבלה על פעילות ספורטיבית למרחק של עד 500 מטרים מהבית תבוטל. ההחלטה החדשה תיכנס לתוקף אחרי יום העצמאות - ביום חמישי, 30 באפריל, ב-8:00 בבוקר.

תחילה, התקבלה החלטה לבטל המגבלה על פעילות ספורטיבית ואישור יציאה מהבית לניתוחים קוסמטיים, לאחר שמשרד הבריאות לא התנגד לכך. עם זאת, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן ביקש להקפיא את ההצבעה, עד שמנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב יפרסם הבהרות לשרים. לבסוף, לאחר הזיג-זג בהחלטות הממשלה, אישרו השרים במשאל טלפוני את ההחלטה החדשה.

עוד לפני שנודע על הקפאת ההצבעה, השר לביטחון פנים גלעד ארדן בירך על המהלך, וצייץ בטוויטר כי "כעת ניתן לבטל עוד הגבלות על תחומים מסוימים, שניתן גם לגביהם לקבוע מפרט דרישות (תו תקן) כמו למשל מכוני הכושר והצימרים ברחבי המדינה. צריך לאפשר לציבור 'להתאוורר' יחד עם המשך המאבק בקורונה וההקפדה על הכללים".

שדרות רוטשילד, תל אביב 18 באפריל 2020. ראובן קסטרו
אפשר לרוץ מכל מרחק מהבית/ראובן קסטרו

משאל הממשלה מגיע כשברקע ההקלות בהגבלות הקורונה שנכנסו היום לתוקף. במסגרת ההקלות, שאושרו לאחר לחץ שהפעילו השרים על נציגי משרד הבריאות, הוחלט על אישור למכירת מזון במסעדות ללא ישיבה, פתיחת מספרות ומכוני יופי ופתיחה של חנויות במרחב הציבורי למעט בקניונים סגורים. עוד נקבע בישיבה כי יתבצע תיקון וכי תהיה חובה על חבישת מסכות גם במרחב הציבורי, החל מגיל שבע.

עוד בוואלה!

חובה לעטות מסיכה, ואילו עסקים ייפתחו היום? המדריך המלא להנחיות החדשות

לכתבה המלאה

המסעדות יוכלו להיפתח אם העובדים יעמדו בהנחיות לשמירה על בריאות הציבור: בבית האוכל לא יהיו מקומות ישיבה, בדלפק העסק תימצא מחיצה למניעת העברת רסס בין המוכר ללקוח, המעסיק ישבץ קבוצות עובדים במשמרות נפרדות, תהיה הקפדה על שני מטרים בין הנמצאים במקום וכן הקפדה על כללי ההיגיינה לרבות חיטוי משטחים.

בנוסף, פתיחת החנויות תיעשה בהתאם לשמירה קפדנית על הכללים שהנחה משרד הבריאות. בעל העסק או החנות יגיש לרשות המקומית לפני תחילת הפעלת החנות הצהרה חתומה לפיה יעמוד בתנאים המפורטים, המחזיק או המפעיל של החנות יסדיר ככל הניתן ביצוע מדידת חום לנכנסים לעסק ויתשאל את הנכנסים לגבי סימני מחלה. המעסיק ישבץ קבוצות עובדים במשמרות נפרדות, ימונה עובד אחראי על ענייני קורונה, תותקן מחיצה למניעת העברת רסס בין המוכר ללקוח, מפעיל המקום יקפיד על שמירת כללי היגיינה לרבות הקפדה על חיטוי משטחים, יישמר מרחק של שני מטרים לפחות בין השוהים בחנות וכן תהיה הקפדה על מניעת התקהלות בכניסה לחנות.

(עדכון ראשון: 18:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully