וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי ערים ובכירי המשק לוחצים לשוב לשגרה: "אם לא נעבוד - נצא לרחובות"

לקראת ישיבת השרים על הקלות נוספות למשק, גורמים מענפים שונים פנו לבכירים בממשלה בדרישה לאפשר להם לשוב לפעילות. יו"ר המגזר העסקי דרש חזרה מלאה אחרי יום העצמאות. איגודי היוצרים, העובדים והשחקנים פנו למנכ"ל משרד הבריאות ופורום ה-15 דרש לשוב למוסדות הלימוד

עריכה: אביחי ברוך

ראשי ערים ונציגי המגזר העסקי פנו היום (חמישי) לממשלה בדרישה לאפשר להם לשוב לעבודה ולפתוח את מערכות החינוך. הגורמים, בהם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, ראש עיריית לוד, יאיר רביבו יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, וכן נציגי איגודי היוצרים, העובדים והשחקנים, מפעילים לחץ על בכירי הממשלה, וקוראים לשוב "לשגרה מלאה אחרי יום העצמאות או שנצא לרחובות ולא בשביל לרכוש מוצרים". הדרישות נשמעות על רקע ישיבת הממשלה הצפויה היום שבה ידונו באישור הקלות נוספות למשק.

ראשי הערים החברים בפורום ה-15, פורום הערים העצמאיות, פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לפתוח לאלתר את מוסדות הלימודים. זאת, בטענה כי רק כך יוכלו לשוב ההורים למעגל העבודה, "משפחות קורסות, כלכלית ונפשית, וכל יום שעובר מבלי שנאפשר להן להתחיל לשקם את חייהן, ולחזור למעגל העבודה - מעצים את הנזק, ומרחיק את יכולת השיקום והביסוס הכלכלי המחודש".

הפגנת סוחרי השווקים והחקלאים, מול הכנסת, ירושלים, 19 באפריל 2020. רוני כנפו
הפגנת סוחרי השווקים והחקלאים, מול הכנסת, ירושלים. השבוע/רוני כנפו

עוד כתבו, "בידך (נתניהו) האפשרות להחזיר את גני הילדים, שכבות א'-ג' של בתי הספר היסודיים מייד לאחר יום העצמאות, בין אם בלמידה במשמרות, או למידה של חצאי כיתות לסירוגין".

לדברי ראשי הערים, לא ברור מדוע אושרו קיום מניינים עם 19 מתפללים, או פתיחת חניויות מסחר שמקבצות אליהן עשרות אנשים, אך לא לאפשר שיגרה ל-17 ילדי גן. "אנו סמוכים ובטוחים כי ביכולתך לקבל החלטה זו, וכי גם אתה, שמנהל את המשבר, מבין את חשיבות הנושא. החזרת הילדים למוסדות החינוך היא המפתח להשבת הפרנסה והיציבות הכלכלית לתושבים".

עוד בוואלה!

נערכים לפתיחת בתי הספר: הצוותים הניהוליים שבו לעבוד בהתאם להנחיות

לכתבה המלאה

משרד החינוך פרסם את כללי החזרה לפעילות

פנייתם של ראשי הערים הגיעה ברקע פרסום משרד החינוך מוקדם יותר היום, את כללי החזרה לפעילות של המוסדות בהתאם לכללי "התו הסגול", כחלק מאסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה. אמנם חל איסור לקיים פעילות עם תלמידים בבתי הספר, אך צוותי המוסדות הורשו לחזור לעבודה כדי להיערך לחזרתה לשגרה של מערכת החינוך. מדובר בעובדי ההנהלה והמנהלה, בהם מנהלים אדמיניסטרטיביים, מזכירות, הנהלת חשבונות, ואבי בית.

בתוך כך, שר החינוך רפי פרץ אמר היום בעת ביקור בבית ספר "גוונים" לחינוך מיוחד באשדוד, כי על מערכות החינוך לבעלי הצרכים המיוחדים להיות בראש סדר העדיפויות באסטרטגיית היציאה והחזרה לשיגרה. "החינוך המיוחד הוא ראש החץ בחזרה לשגרה של הלימודים. קורא לממשלה לאשר בהקדם את החזרה המדורגת של שאר החינוך".

לדבריו, "חשוב לי שהתלמידים הללו יחזרו כמה שיותר מהר לשגרה. ראיתי פה היום חזרה שנעשתה בצורה זהירה וטובה, הצוותים והתלמידים עמדו בנהלים וחזרו ללמוד".

שר החינוך התייחס גם למדיניות המתגבשת של חזרת מערכות החינוך באופן כללי, ואמר כי "מערכת החינוך ערוכה לחזור בצורה הדרגתית לשגרה. בקבוצות קטנות וברוטציה. אם נפתחים עסקים ומרכזי מסחר אין סיבה שהחינוך לא יחזור גם בוא במתכונת שונה. קורא לממשלה לאשר בהקדם את החזרה המדורגת של שאר החינוך. לטובת התלמידים, לטובת המדינה ולטובת המשק".

שר החינוך, רפי פרץ במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 12 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, צילום מסך
"החינוך המיוחד הוא ראש החץ בחזרה לשגרה של הלימודים". השר פרץ/צילום מסך, אולבייה פיטוסי/פלאש90

מנגד, בנשיאות המגזר העסקי, טוענים כי לממשלה אין כל כוונה להחזיר את המשק כולו לפעילות ולשגרה. "בשום מדינה בעולם לא פותרים את המשבר הכלכלי עם קלישאות וסיסמאות", כך יו"ר נשיאות המגזר העסקי אמיתי. "בנק ישראל הראה רק היום שב-400 אלף בתים בישראל לא יכולים לחזור לעבודה כי אין מי שישמור על הילדים. חבל על כל שעות הדיונים והישיבות אם אין צעדים דרמטיים שיחזירו אנשים למקומות העבודה". גם הוא רואה בפתיחת מערכת החינוך כפתרון ליציאה מהמשבר ולהנעת המשק. "נגמר הזמן: החזירו את ילדי הגן וכיתות א'-ג' לבתי הספר ותנו פתרון לעצירת הקריסה של המשק".

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי. מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
"חבל על כל שעות הדיונים והישיבות אם אין צעדים דרמטיים". אמיתי/אתר רשמי, מתוך ויקיפדיה

על רקע זה, הסתיימה פגישתם של יועצת ראש הממשלה לענייני עסקים, צופיה נהון, ויו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן. בפגישה נשמעו דרישות וטענות רבות מצד פרידמן על התעלמות הממשלה ממצב השווקים. בין היתר, בפגישה נשמעו עוד פרטים על המתווה שהוצג לפני שבועיים בנוגע למצב השוק והסוחרים.

לדברי פרידמן, "אני מודה לראש הממשלה וליועצת שלו על יצירת הקשבת והאוזן הקשבת, אבל אנחנו צריכים תכלס תוצאות. בפגישה הבהרתי כי המצב הנוכחי לא יכול להימשך, הגיעו מים עד נפש והחמצן המינימלי שנשאר, אוזל. העובדה כי סניפי איקאה פותחים את שעריהם ואנו שמוגדרים עסקים חיוניים, מאולצים לסגור. קוראים לזה חוק שבדי מדלג".

אנשים בשוק מחנה יהודה בירושלים, 21 באפריל 2020. אוליביה פיטוסי / פלאש 90, פלאש 90
"לא ייתכן כי סניפי איקאה פתוחים והשוק סגור". שוק מחנה יהודה, ירושלים/פלאש 90, אוליביה פיטוסי / פלאש 90

בתוך כך, גם איגודי היוצרים, העובדים והשחקנים קראו לאפשר חזרה לפעילות טלוויזיונית. בפנייתם למנכ"ל משרד הבריאות, אמרו הארגונים כי "יצירות הקולנוע והטלוויזיה הינן חיוניות והוכח שיש להם דרישה לבריאות נפשם של תושבי מדינת ישראל בשעות משבר אלו ועל כן, עלינו למצוא את הפתרונות להניע את גלגלי התעשייה כפי שנעשה באולפני החדשות".

לדבריהם, ברוב המקרים של התנהלות על סט צילומים, יכולים אנשי הצוות והשחקנים לעמוד בתנאי "התו הסגול". "אנו מבקשים לקיים שיחת זום בנושא על מנת להבהיר יותר את צורכי תעשיית הקולנוע ולהניע במהרה גם את תעשיית הקולנוע קדימה לעבודה פעילה".

(עדכון ראשון: 14:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully