וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים לפתיחת בתי הספר: הצוותים הניהוליים שבו לעבוד בהתאם להנחיות

בועז אפרת, דנה ירקצי, מאיה הורודניצ'אנו, לירן לוי, אמיר בוחבוט וסוכנויות הידיעות

23.4.2020 / 19:02

עובדי המנהלה הונחו לשוב לפעילות בהתאם לתו הסגול. בנק ישראל אמר כי השבתת מערכת החינוך גורמת לנזק כלכלי שבועי של כ-2.6 מיליארד שקל. משרד הבריאות עדכן כי מספר החולים עלה ל-14,592 בהם 136 במצב קשה ו-107 מונשמים. עדכונים שוטפים

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

ישראל ממשיכה להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. לפי הנתונים שפרסם היום (חמישי) משרד הבריאות, מניין המתים עלה ל-191 בני אדם. מניין הנדבקים הוא 14,592 בני אדם, בהם 136 במצב קשה, ירידה של חמישה מאז אתמול בערב, ו-107 מונשמים. עד כה 5,334 בני אדם החלימו ושוחררו. משרד האוצר הציג את דרישותיו להקלת ההגבלות על המשק - בשלב הראשון ייפתחו כל חנויות הרחוב, בהן מספרות ומכוני יופי, וכן יאושר איסוף מזון ממסעדות, ובשלב השני ייפתחו גם קניונים ומרכזי קניות. תל אביב וערים נוספות יבטלו את מופעי הזיקוקים ביום העצמאות, זאת למרות היוזמה של שרת התרבות מירי רגב.

במקביל, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע הלילה כי חתם על צו מנהלי להשהייה זמנית של ההגירה לארצות הברית בזמן משבר הקורונה. בתוך כך, שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו אמר כי וושינגטון קראה לסין לסגור לצמיתות את שווקי בעלי החיים שלה מאחר וקישרה אותם להפצת מחלות. כמו כן, בצרפת עלה מניין המתים עלה ל-21,340, ובמקסיקו ב-113 ל-970. הנגיף ממשיך להתפשט ברחבי העולם עם יותר מ-2.6 מיליון חולים, כ-184 אלף מתים וכ-722 אלף מחלימים.

אנשים בשוק מחנה יהודה בירושלים, 21 באפריל 2020. אוליביה פיטוסי / פלאש 90, פלאש 90
אנשים בשוק מחנה יהודה בירושלים, השבוע/פלאש 90, אוליביה פיטוסי / פלאש 90

04:40 - סין: שישה בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה ביממה האחרונה

שישה אנשים נדבקו בנגיף הקורונה בסין ביממה האחרונה ולא דווחו מקרי מוות חדשים - כך נמסר הלילה ממשרד הבריאות של המדינה. בכך עלה מניין החולים בסין ל-82,804 ומניין המתים נשאר על 4,632 בני אדם. סין עומדת במרכזה של ביקורת עולמית לפיה המספרים שדיווחה מאז החלה התפרצות הנגיף במדינה לפני כארבעה חודשים, אינם נכונים, ובכך פגעה בהתכוננות מדינות רבות לקראת הגעתו של הנגיף לשטחן.

03:35 - מקסיקו: מתחילת המגיפה, 1,069 מתו מנגיף הקורונה במדינה

סך המתים מנגיף הקורונה במקסיקו עומד על 1,069 ומניין החולים הוא 11,633 - כך נמסר הלילה ממשרד הבריאות של מקסיקו.

02:45 - ארה"ב תבצע בדיקות קורונה למהגרים לא חוקיים לפני גירושם

רשות ההגירה האמריקנית תחל בביצוע בדיקות קורונה למהגרים לא חוקיים הנמצאים במתקני מעצר ברחבי המדינה לפני גירושם למדינות אחרות - כך הודיעה הלילה רשות ההגירה שתבצע כאלפיים בדיקות ביום. ההחלטה הגיעה על רקע תלונות של מדינות מסויימות לאחר שאזרחיהן שגורשו אליהן בחזרה לאחר שכניסתם לארצות הברית סורבה, חזרו נגועים בנגיף הקורונה.

01:40 - ארה"ב: בית הנבחרים אישר בחילת סיוע בשווי 484 מיליארד דולר

בית הנבחרים של ארצות הברית אישר הלילה (שישי) חבילת סיוע לעסקים קטנים ולבתי חולים הנמצאים במשבר עקב ההתמודדות עם נגיף הקורונה במדינה. שווי החבילה היא 484 מיליארד דולר, והיא אושרה ברוב של 388-5, לאחר שכבר אושרה בסנאט ביום שלישי. כעת תעבור חבילת הסיוע לאישור סופי של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ.

00:31 - נדחתה לבוקר ישיבת הממשלה בנוגע למגבלות הקורונה

בשל העיכוב בקבלת החומרים וחוות הדעת המשפטיות ובהמשך לבקשת השרים, נדחתה ישיבת הממשלה בנוגע להקלת המגבלות שהוטלו על הציבור במסגרת משבר הקורונה - כך הודיע הלילה מזכיר הממשלה, צחי ברוורמן.

00:19 - בריטניה: ראש הממשלה ג'ונסון יחזור לעבודה בשבוע הבא

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, יחזור לעבודה ביום שני הקרוב - כך דווח הלילה בעיתון "הטלגרף" הבריטי. ג'ונסון שחלה בקורונה לפני כחודש ואף אושפז במצב קשה, הנחה לעוזריו לקבוע ישיבת קבינט בשבוע הבא עם שרי הקבינט כדי "להזיז את העניינים", כך לפי הדיווח בעיתון "הטלגרף".

19:02 - שר החינוך: גובש מתווה לתשלום על הלמידה מרחוק

שר החינוך רפי פרץ הודה למורות והמורים באגרת שפרסם, והודיע כי "מורה שמלמד מרחוק לא עושה זאת בהתנדבות אלא בשכר. גיבשתי מתווה להתחשבנות הוגנת עם המורים, יחד עם הפעלת המערכת בחודש יולי, מתוך תפיסה שחודש יולי הכרחי הן למהלך החינוכי והן לטובת המשק כולו". השר כתב כי "לפני חג הפסח נאלצנו לסגור את בתי הספר ולעבור למתכונת של למידה מרחוק, מתוך תפיסה שורשית שהחינוך צריך להמשיך". הוא הוסיף "השבוע מערכת החינוך חזרה ללמד ביתר שאת. ביצענו שינויים לאור ההערות שקיבלנו, ניסחנו מסמך המלצות שנותן סל של כלים ואפשרויות בלמידה מרחוק, וחזרנו ללמד. אנו מקבלים תגובות טובות מהורים ומורים על כך שהלמידה מכניסה לסדר יום, היא ממשיכה את הרצף החינוכי ונותנת כלים חדשים ללמידה עבור התלמידים".

על רקע המחלוקת בין הסתדרות המורים למשרד האוצר בעניין חודש יולי אמר שר החינוך, "אין זה סוד שעדיין לא הושגה הסכמה בין הסתדרות המורים למשרד האוצר, ולכן גיבשתי מתווה המעריך את עבודתם המסורה של המורות והמורים בישראל ומחייב לאור זאת שיקבלו על כך את שכרם וביחד עם התפיסה שחודש יולי הכרחי הן למהלך החינוכי והן למהלך המשק כולו". השר הדגיש את עניין התגמול עבור הלמידה מרחוק ובירך את המורים על ההשקעה הגדולה שלהם בחינוך בסיטואציה הנוכחית.

18:44 - אישה בת 76 מתה מנגיף הקורונה בביה"ח מאיר

אישה בת 76, שסבלה ממחלות רקע, מתה מנגיף הקורונה בבית החולים מאיר בכפר סבא. עוד נמסר כי האישה הגיעה מבית האבות עמל בשרון.

18:26 - שיעור האבטלה עלה ל-27.05%; מעל 8,000 נרשמים תוך יממה

שירות התעסוקה מסר כי שיעור האבטלה עלה ל-27.05%. עוד נמסר כי 8,398 דורשי עבודה נרשמו ביממה האחרונה וכי מספר המבוטלים בעקבות משבר הקורונה עומד על 995,666.

18:14 - רוסיה: 4,774 חולי קורונה אובחנו ביממה האחרונה

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה ברוסיה עלה ל-62,773, זאת לאחר ש-4,774 חולים חדשים אובחנו ביממה האחרונה - כך מסר המרכז לניהול המשבר במדינה. עוד נמסר כי 42 בני אדם נוספים מתו מהנגיף, ובכך עלה מניין המתים במדינה ל-555.

17:11 - בריטניה: 616 איש מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה

616 איש מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה בבריטניה - כך מסרו רשויות הבריאות בממלכה. בכך עלה מניין המתים במדינה ל-18,738.

16:53 - שני שוטרי מג"ב נחקרו בחשד שתקפו אדם במאה שערים בי-ם

שני שוטרי מג"ב נחקרו בחשד לתקיפה בשכונת מאה שערים בירושלים ב-4 באפריל במהלך פעילות מבצעית לאכיפת תקנות שעת חירום כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה. על פי החשד, במהלך אירוע הפרות סדר בשכונה, דחפו השוטרים אדם ללא הצדקה שעה שהלך ברחוב. בעקבות הדחיפה המתלונן נפל על המדרכה ונחבל בגופו.

16:51 - טכנולוגיה חדשה תאפשר בדיקות קורונה תוך שעה וחצי בלבד

טכנולוגיה חדשה בבית החולים איכילוב תאפשר ביצוע ופענוח בדיקת קורונה בתוך שעה וחצי בלבד. "אנו פועלים להרחיב את אפשרות בדיקה מהירה זו עבור מוקדי פעילות אסטרטגיים נוספים בבית החולים כחלק ממגוון הפתרונות שברשותנו", הודיע מנהל אגף המעבדות בבית החולים, ד"ר חנוך גולדשמידט.

אדם שהבריא מקורונה משוחרר מבית החולים ליד פריז, צרפת, 23 באפריל 2020. רויטרס
אדם שהבריא מקורונה משוחרר מבית החולים ליד פריז, היום/רויטרס

15:33 - משרד האוצר דורש לפתוח את כל חנויות הרחוב והקניונים

משרד האוצר הציג את דרישותיו שהובאו להסכמות שמתגבשות עם משרד הבריאות, לקראת הדיון בממשלה בסוגיית ההקלות בהגבלות הקורונה על המשק. האוצר דרש שבשלב הראשון ייפתחו כל חנויות הרחוב, בהן מספרות ומכוני יופי, וכן יאושר איסוף מזון ממסעדות, ובשלב השני ייפתחו גם קניונים ומרכזי קניות. הדבר עדיין נמצא בשלבי המשא והמתן, וההקלות צפויות להיות מגובשות לקראת הדיון בממשלה, שטרם נקבע לו מועד. במשרד האוצר דורשים לפתוח חנויות אופנה והנעלה, אך משרד הבריאות מתנגד לכך.

15:09 - הולנד: מניין המתים מקורונה עלה ל-4,177; 35,729 נדבקו

123 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה בהולנד ביממה האחרונה - כך הודיעו רשויות הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין המתים מהווירוס בהולנד ל-4,177 בני אדם. עוד נמסר כי זוהו 887 מקרים נוספים של הידבקות בנגיף, ומספר חולי הקורונה במדינה עלה ל-35,729.

14:28 - המשפחתונים יקבלו את המענק לעסקים תוך 10 ימים

מנהלות המשפחתונים המוכרים על ידי משרד העבודה והרווחה יקבלו תוך עשרה ימים את הפעימה הראשונה של המענק לעסקים - כך סוכם בדיון ועדת הרווחה והעבודה. זאת, לאחר התערבותה של חברי הוועדה והיו"ר עאידה תומא-סלימאן. סוכם כי המענק, שנע בין 1,647 שקלים עד 4,118 שקלים, יועבר במלואו למשפחתונים.

14:20 - בן 86 ששוחרר ממחלקת הקורונה בטבריה אושפז שוב במצב קשה

קשיש בן 86 שהחלים מנגיף הקורונה אושפז בבית החולים פוריה בעיר לאחר שנמצא חיובי לנגיף. הקשיש, דייר בית אבות בטבריה, שוחרר מבית החולים ב-17 באפריל לאחר ששתי בדיקות לגילוי קורונה שנערכו לו חזרו שליליות וחל שיפור במצבו. הוא שוחרר לבית האבות, ולאחר שהחל לסבול מקשיי נשימה, הועבר למרכז הרפואי פוריה. מבדיקות שנערכו לו בבית החולים הוא אובחן כנשא הנגיף ואושפז במצב קשה במחלקת הקורונה.

נשים חובשות מסכות ליד ארמון גיונגבוק בסיאול, קוריאה הדרומית. 23 באפריל, 2020. AP
נשים עוטות מסכות בסיאול, קוריאה הדרומית/AP

14:10 - נשיאות המגזר העסקי: שגרה אחרי יום העצמאות או שנצא לרחובות

יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי שוחח עם בכירים בממשלה, לקראת הישיבה שתתקיים בנושא סוגיות שיקום המשק לאור משבר הקורונה. לאחר שלנשיאות המגזר העסקי נודע כי אין כוונה להחזיר את המשק כולו לפעילות, אמיתי אמר כי "הממשלה לא תדליק משואה השנה על הטיפול במשק. בשום מדינה בעולם לא פותרים את המשבר הכלכלי עם קלישאות וסיסמאות". מהנשיאות למגזר העסקי נמסר כי אם לא תהיה חזרה מלאה לשגרה אחרי יום העצמאות, "נצא לרחובות ולא בשביל לרכוש מוצרים".

14:10 - רומניה: 527 מתים מקורונה; יותר מ-10 אלף נדבקו

386 מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה זוהו ברומניה ביממה האחרונה - כך הודיעו הרשויות במדינה. בכך, עלה מספר החולים ברומניה ל-10,096 בני אדם. עוד נמסר כי מניין המתים מהנגיף הוא 527, ו-2,478 החלימו ושוחררו לבתים.

13:38 - משרד החינוך: צוותים מנהליים במוסדות יוכלו לשוב לעבודה

משרד החינוך פרסם את הכללים לחזרה לפעילות של המוסדות בהתאם לכללי התו הסגול, כחלק מאסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה. אמנם חל איסור לקיים פעילות עם תלמידים בבתי הספר, אך צוותי המוסדות יכולים לחזור לעבודה כדי להיערך לחזרתה לשגרה של מערכת החינוך. מדובר בעובדי ההנהלה והמנהלה, בהם מנהלים אדמיניסטרטיביים, מזכירות, הנהלת חשבונות, ואבי בית. עובדים אלו יוכלו לשוב לפעילות תוך הקפדה על כללי "התו סגול" והנחיות משרד הבריאות.

13:20 - השר פרץ: אם נפתחים עסקים אין סיבה שהחינוך לא יחזור לשגרה

שר החינוך רפי פרץ קרא לממשלה לאשר בהקדם את חזרתה לשגרה את מערכת החינוך שהושבתה בעקבות משבר הקורונה. "מערכת החינוך ערוכה לחזור בצורה הדרגתית לשגרה, בקבוצות קטנות וברוטציה", אמר פרץ. "אם נפתחים עסקים ומרכזי מסחר - אין סיבה שהחינוך לא יחזור גם הוא במתכונת שונה. אני קורא לממשלה לאשר בהקדם את החזרה המדורגת של שאר החינוך. לטובת התלמידים, לטובת המדינה ולטובת המשק".

בדיקות חום באחד מבסיס משמר הגבול 23 באפריל 2020. ראובן קסטרו
בדיקת חום בבסיס משמר הגבול, היום/ראובן קסטרו

13:18 - בכיר במשרד הבריאות: אפליקציית "מגן" תזהה מגעים עם חולים בתוך מבנים

בכיר במשרד הבריאות אמר כי אתמול זיהו במעבדות שהגיעו כמה דגימות מבדיקות לגילוי קורונה שצבען היה שונה מהצבע הרגיל. "לא הכניסו אותן לבדיקה, ועצרו את הבדיקות. בדקנו בכל המעבדות אם מזהים עוד כאלו. מצאו עוד כמה עשרות", אמר. "כרגע בודקים אם זה משנה משהו בתוצאות, לא הודענו דבר לנבדקים. אם נבין שהייתה טעות, שהדגימה לא הייתה תקינה, כל אותם אנשים יקבלו טלפון לעשות בדיקה נוספת". לדבריו, "במקביל לקחנו את כל הבדיקות מאותו ספק ועצרנו אותם. קופות החולים קיבלו ערכות של חברה אחרת וחזרו לעבוד".

הבכיר הוסיף כי אפליקציית משרד הבריאות "מגן" עוברת תהליך שדרוג מאוד משמעותי. "זו אפליקציה מאוד מורכבת שפיתחנו תוך זמן מאוד קצר", אמר. "אנחנו משדרגים אותה שתדע לזהות גם אם היו מגעים בתוך מבנים".

12:50 - בכיר במשרד הבריאות על הפערים בנתונים: יש רק מקור אחד

ראש חטיבת רגולציה, מחשוב ובריאות דיגיטלית במשרד הבריאות, מוריס דורפמן התייחס לפערים בין נתוני תחלואת הקורונה שמפרסם משרד הבריאות לעומת נתוני משרד הפנים. דורפמן אמר כי "יש הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות הרבה יותר טוב. תוך ימים אחדים היינו צריכים לחבר עשרות מעבדות. הבעיה לא היתה בזה שהתהליך לא קיים, אז ההיקפים היו מאוד גבוהים. המעבדות עבדו עם מערכות שלא היו תואמות עבור זה והייתה עקומת למידה".

לדבריו, "יש מקור נתונים אחד שכל המערכת רואה. הנתונים שלנו פתוחים גם למל"ל, וכולם רואים את מה שאני רואה. בחצות והיום בבוקר הנתונים היו שונים כי אחת המעבדות שלחה עדכון בשלוש בלילה. אני לא יודע מתי משרד הפנים גוזר את הנתון, אך יש רק מקור אחד לנתונים".

12:16 - בנק ישראל: השבתת מערכת החינוך - נזק כלכלי שבועי של כ-2.6 מיליארד שקל

על פי נתוני בנק ישראל, בכל שבוע בו מושבתת מערכת החינוך, נגרעים כ-2.6 מיליארד שקלים מתוצר המשק, בשל היעדרותם של ההורים ממקומות העבודה. בישראל יש כ-400 אלף משקי בית בהם הורה מועסק נאלץ להיעדר מעבודתו על מנת להשגיח על ילדיו בשל אי קיומן של מסגרות לימודים בבתי הספר והגנים. לכך מתווספת העלות המשקית מאובדן התפוקה החינוכית של בתי הספר, המעונות והגנים, ותרומתם העתידית לתוצר. לפי בנק ישראל, אף שלא ניתן לכמת את הפגיעה באופן מדויק, מדובר בהיקף ניכר.

12:02 - בת 72 מבית האבות ביבנאל החלימה מקורונה ושוחררה מביה"ח

דיירת בית האבות "יוקרה" ביבנאל בת 72 שוחררה ממחלקת הקורונה בבית החולים לניאדו בנתניה לאחר שהחלימה מנגיף הקורונה. מבית החולים נמסר כי המטופלת התקבלה למחלקה לפני כשבועיים במצב בינוני.

משטרת תנועה בימי קורונה, 23 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
שוטרי תנועה במסכות להתמגנות מפני נגיף הקורונה, היום/דוברות משטרת ישראל

11:54 - משרד הכלכלה המליץ על הקלות נוספות בהגבלות הקורונה

משרד הכלכלה העביר למטה לביטחון לאומי את המלצותיו להקלות נוספות בהגבלות הקורונה. המשרד המליץ להשיב לפעילות את מתחמי הקניות הפתוחים, לאשר איסוף מזון ממסעדות, ולאפשר פתיחת מספרות, מכוני יופי ועסקי הרפואה האלטרנטיבית. בנוסף לכך, המליץ משרד הכלכלה להגדיר תקנות שיתירו לנותני השירות בבית הלקוח או במרחב הציבורי לעבוד, כגון מורי נהיגה ושמרטפים. המשרד התייחס גם להגדלת מספר הלקוחות המותרים בחנויות גדולות, ולאשר פתיחת עסקים נוספים כמו מכוני שטיפת רכב, חלפני כספים, משתלות, וחנויות למוצרי תינוקות.

11:42 - 2 תושבי רעננה נעצרו בחשד להונאה תוך ניצול משבר הקורונה

שני חשודים תושבי רעננה ואזרחי צרפת נעצרו השבוע בחשד לביצוע ניסיונות מעשי הונאה תוך ניצול משבר נגיף הקורונה ופגיעה בחברות מזון בצרפת - כך הודיעה המשטרה. על פי החשד, ניסיונות ההונאה בוצעו תוך פנייה באמצעים שונים למשרדי עשרות חברות מזון בצרפת, מתחזים לבכירי החברה ומבקשים שיועברו לחשבונם סכומי כסף גדולים. עם קבלת הפנייה מהרשויות בצרפת נפתחה החקירה, ובית המשפט האריך את מעצרם של השניים.

11:36 - הפיליפינים: מניין המתים מקורונה עלה ל-462; 6,981 נדבקו

16 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה בפיליפינים ביממה האחרונה - כך הודיעו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין המתים ל-462. עוד נמסר כי מאתמול זוהו 271 נדבקים חדשים בנגיף, ובכך עלה מספר חולי הקורונה בפיליפינים ל-6,981 בני אדם.

11:10 - כוחות הביטחון נכנסו לכפר עקב שבמזרח ירושלים לאכיפת הנחיות הקורונה

כוחות ביטחון גדולים נכנסו לשכונת כפר עקב שבמזרח ירושלים, מעבר לגדר, בכדי לאכוף את ההנחיות למאבק בנגיף הקורונה. זאת, לאחר שעד כה מרבית האכיפה בוצעה על ידי הרשות הפלסטינית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות הביטחון טרם כניסתם לכפר עקב, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

10:50 - משרד הבריאות: 3,061 חולי קורונה בירושלים, 2,588 בבני ברק

משרד הבריאות פרסם את פילוח החולים בנגיף הקורונה לפי יישובים. על פי המשרד, בירושלים זוהו 3,061 נדבקים בקורונה, ואחריה בני ברק עם 2,588 חולים. בתל אביב אובחנו 491 תושבים כחולים בנגיף, בבית שמש 392, באלעד 354, ו-335 נדבקו בקורונה במודיעין עילית. מוקדם יותר הודיע משרד הבריאות כי מניין החולים בישראל עלה ל-14,592 בני אדם.

10:49 - יו"ר ועדת הקורונה: "יש מחסור במידע אמין לציבור ולמקבלי ההחלטות"

יו"ר ועדת הקורונה ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תל"ם) אמר במהלך הדיון כי המשבר והטיפול בו צריכים לסוב סביב שאלת המידע. "יש מחסור במידע אמין גם לציבור ואפילו למקבלי ההחלטות", אמר שלח. "כמו שהתקשינו לקבל נתונים אמינים על הדברים הכי בסיסיים כמו מספרי החולים, הבדיקות, מכונות הנשמה ועוד, כך גם מקבלי ההחלטות כולל הבכירים לא מקבלים את המידע הזה". לדבריו, הוא הגיש בקשה בשם הוועדה לקבל את המידע באופן שוטף. שלח הזהיר כי "כשהדברים לא נהירים לציבור ואנשים לא מבינים על איזה בסיס התקבלו החלטות, יהיה קשה מאוד לגרום להם לציית לאורך זמן. המידע הוא חלק מהפתרון".

10:35 - אשדוד, באר שבע, נתניה וזכרון יעקב לא יקיימו מופעי זיקוקים

ראשי עיריות אשדוד, באר שבע, זכרון יעקב ונתניה הודיעו כי לא יקיימו מופעי זיקוקים ביום העצמאות, למרות היוזמה של שרת התרבות מירי רגב ויו"ר השלטון המקומי חיים ביבס. ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי אמר כי לא יתקיימו גם מופעי בידור באמצעות משאיות שעוברות ברחבי העיר וכי "ההשקעות הכלכליות צריכות להתמקד באוכלוסיית הקשישים, ברווחה, בסיוע לבעלי העסקים, בחינוך המיוחד ועוד". ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' אמר כי "אנו נמצאים במשבר חריף, זה לא הזמן לחגיגות ראוותניות". ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג מסרה כי "אין מקום להוצאה מסוג זה". ראש מועצת זכרון יעקב אמר כי "בימים אלה נכון יותר להשקיע למען חיי תושבי המושבה ובשמירה על ביטחונם ובריאותם".

09:51 - עיריית ת"א תעניק סיוע לאמנים בהיקף של 700 אלף שקלים

עיריית תל אביב הודיעה כי תעניק סיוע לאמנים בעיר שנפגעו כלכלית בעקבות משבר הקורונה. על פי ההודעה, תוענק קרן סיוע בהיקף של 700 אלף שקלים מטעם העירייה וקרן תל אביב לאמנים העצמאים, לעובדי תאגידי התרבות העירוניים ועמותות התרבות. על פי עיריית תל אביב, מאות אלפי השקלים התקבלו מתורמים פרטיים, ומקבלי המענקים ייבחרו על ידי ועדה שתתכנס בימים הקרובים.

09:46 - כפר סבא לא תקיים מופע זיקוקים ביום העצמאות

עיריית כפר סבא הודיעה כי לא תקיים השנה את מופע הזיקוקים ביום העצמאות, למרות היוזמה של שרת התרבות מירי רגב ויו"ר השלטון המקומי חיים ביבס. ראש עיריית כפר סבא רפי סער אמר כי "בשעה קשה זו, יש לעבוד בשיקול דעת נכון והסבת התקציבים הללו לנושאים הבוערים העומדים לפנינו בהם נושא הרווחה, הקשישים בעירנו, העסקים המקומיים ועוד". סער הוסיף כי "החלטנו כי השנה לא יהיו זיקוקים ומופעים גרנדיוזיים. נביא שמחה בלב לתושבות והתושבים שלנו גם ללא צורך בזיקוקים".

מורה ותלמידת נהיגה עם מסיכה, 22 באפריל 2020. ראובן קסטרו
מורה ותלמידה חובשים מסכות במהלך שיעור נהיגה, היום/ראובן קסטרו

09:44 - שר הביטחון: שמות החללים יוקראו ע"י חיילים ביום הזיכרון

שר הביטחון נפתלי בנט הנחה את משרדו ואת צה"ל להיערך ליוזמה במסגרתה יוקראו שמותיהם של החללים במהלך יום הזיכרון בשבוע הבא. בנט הנחה כי לאור מגבלות הקורונה, חיילי צה"ל יקריאו לאורך יום הזיכרון את שמות כל חללי צה"ל וכוחות הביטחון שנפלו מאז קום המדינה. החיילים ישובצו במשמרות בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל. מדובר ביוזמה משותפת של שר הביטחון ואגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון.

09:34 - יפן: מניין המתים מקורונה עלה ל-712, 12,631 נדבקו

10 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה ביפן ביממה האחרונה - כך הודיעו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין המתים מהנגיף ל-712. עוד נמסר כי מאתמול זוהו 422 מקרי הידבקות חדשים בווירוס, וכי מספר חולי הקורונה ביפן עלה ל-12,631 בני אדם.

09:22 - משרד הבריאות: 191 מתים מקורונה; מספר החולים עלה ל-14,592

משרד הבריאות הודיע כי מניין המתים מנגיף הקורונה בישראל עלה ל-191 בני אדם. מספר החולים הוא ל-14,592, בהם 136 במצב קשה, ירידה של חמישה מאז אתמול בערב, ומתוכם 107 מונשמים. 5,334 מהנדבקים החלימו ושוחררו לבתיהם. כמו כן, על פי פילוח הערים, בבני ברק אומתו כ-1,778 חולים עד כה וכ-135 נמצאים בבידוד פעיל. בתל אביב אומתו כ-214 חולים ו-200 תושבים נמצאים בבידוד נכון לעכשיו.

גבר חובש מסכה ברובע ברונקס בניו יורק, ארצות הברית. 22 באפריל, 2020. AP
גבר חובש מסכה בברונקס שבניו יורק, היום/AP

08:45 - הודו: מניין המתים מקורונה עלה ל-681; 21 אלף נדבקו

מניין המתים מנגיף הקורונה בהודו עלה ל-681 בני אדם - כך הודיעו גורמי הבריאות במדינה. עוד נמסר כי מספר החולים המאובחנים ברחבי הודו עלה ל-21,393.

08:20 - יו"ר יד לבנים: "1,500 איש פקדו את בתי העלמין הצבאיים"

יו"ר יד לבנים אלי בן שם אמר כי הוא מאמין שרוב המשפחות יישמעו להנחיות ולא יעלו לבתי העלמין הצבאיים ביום הזיכרון. "אתמול עלו כ-1,500 אנשים לבתי העלמין בהר הרצל וקרית שאול. היום ועד יום שני צפויים לפקוד את בתי העלמין משפחות שכולות נוספות", סיפר בן שם. "אני מאמין שרוב המשפחות השכולות לא יפרו את ההחלטה. אנחנו לא צריכים את יום הזיכרון, עבורנו כל יום הוא יום זיכרון. מדובר ביום שנועד בעיקר לחברה הישראלית".

על האפשרות שמשפחות שכולות בכל זאת יגיעו לקברים ביום הזיכרון אמר כי "אני מאוד מקווה שזה לא יקרה. שוחחתי על כך עם ממלא מקום המפכ"ל. השוטרים יקימו מחסומים באזור בתי העלמין, אבל גם יגלו רגישות. לדעתי רוב המשפחות השכולות מבינות את המסר".

08:06 - תאילנד: מניין המתים מקורונה עלה ל-50; 2,839 נדבקו

אישה בת 78 מתה מנגיף הקורונה בתאילנד במהלך היממה האחרונה - כך הודיעו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין המתים מהווירוס ל-50 בני אדם. עוד נמסר כי זוהו 13 מקרי הידבקות נוספים בנגיף, ומספר חולי הקורונה בתאילנד עלה ל-2,839 בני אדם.

07:49 - גרמניה: מניין הנדבקים בנגיף הקורונה עלה ל-148,046

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בגרמניה עלה ב-2,352 ביממה האחרונה ל-148,046 - כך נמסר ממכון קוך למחלות זיהומיות. מניין המתים מהווירוס עלה ב-215 ל-5,094.

לקוחות בתור למעדנייה בניו יורק עוטים מסיכה בעקבות הקורונה - 23 אפריל 2020. AP
אזרחים בתור למעדנייה בניו יורק, הלילה/AP

07:18 - פומפאו: קראנו לסין לסגור לצמיתות את שווקי בעלי החיים

שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, אמר כי וושינגטון קראה לסין לסגור לצמיתות את שווקי בעלי החיים שלה, המכונים "שווקים רטובים", תוך שהיא מקשרת בינם לבין הפצת מחלות זואונוטית - המועברות מבעלי החיים לבני אדם. הנגיף התגלה ככל הנראה באחד השווקים בעיר הסינית ווהאן. "בהתחשב בקשר החזק בין חיות הבר הבלתי חוקיות הנמכרות בשווקים הרטובים למחלות זואנוטיות, ארצות הברית קראה לרפובליקה העממית של סין לסגור לצמיתות את השווקים הרטובים של חיות הבר וכל השווקים שמוכרים חיות בר בלתי חוקיות," אמרה פומפאו בהצהרה.

06:59 - ניו זילנד: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-16

ניו זילנד הודיעה כי מספר המתים מנגיף הקורונה עלה בשניים, וכעת הוא 16. לאחר ששלושה נוספים נדבקו בנגיף, מניין הנדבקים במדינה עלה ל-1,451.

עובדי רחוב עוטים מסיכה בעקבות התפרצות הקורונה במקסיקו - 23 אפריל 2020. רויטרס
הנגיף ממשיך להתפשט במדינה. מקסיקו, היום/רויטרס

04:05 - סין: ירידה במספר הנדבקים היומי בנגיף קורונה

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בסין עלה ביממה האחרונה בעשרה, לעומת 30 ביום שלפני - כך הודיע משרד הבריאות של המדינה. 82,798 בני אדם נדבקו מאז פרוץ המגיפה, ואף תושב סין לא מת מהנגיף מאז אתמול.

02:01 - טראמפ: חתמתי על צו להקפאת ההגירה בזמן הקורונה

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע כי חתם על צו מנהלי להשהייה זמנית של ההגירה לארצות הברית בזמן משבר הקורונה. "המהלך יבטיח שאזרחים אמריקנים מובטלים מכל הרקעים יהיו הראשונים בתור לקבלה למקומות עבודה", אמר טראמפ בנאומו בבית הלבן.

23:36 - תל אביב תבטל את מופע הזיקוקים ביום העצמאות

תל אביב וערים נוספות יבטלו את מופעי הזיקוקים, זאת למרות היוזמה של שרת התרבות מירי רגב ויו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס. גם גבעתיים, הרצליה, הוד השרון, רעננה, רמת גן, אשדוד, יבנה, שוהם ובת ים כבר הודיעו היום על ביטול המופעים המתקיימים מדי שנה ביום העצמאות.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם בבית הלבן, וושינגטון, 23 באפריל 2020. רויטרס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם בבית הלבן, הלילה/רויטרס

23:00 - צרפת: 544 מתים מנגיף הקורונה ביממה

544 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה בצרפת ביממה האחרונה - כך הודיעו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין המתים מהווירוס בצרפת ל-21,340. על פי ההודעה, מספר המאושפזים ביחידות לטיפול נמרץ בבתי החולים ברחבי המדינה ירד ל-5,218 בני אדם.

עיתונאים שומרים על מרחק עקב נגיף הקורונה במקסיקו סיטי, מקסיקו, 23 באפריל 2020. רויטרס
עיתונאים שומרים על מרחק במקסיקו סיטי, הלילה/רויטרס

21:35 - בתי המשפט צפויים להרחיב פעילותם בתחילת מאי

בתי המשפט צפויים להרחיב פעילותם החל מ-3 במאי, לאחר שזו צומצמה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. בין היתר, יוכלו להישמע כמעט כל סוגי הדיונים הפליליים בבתי משפט מחוזיים, מלבד דיוני הוכחות.

21:32 - משה בר סימן טוב הביע את הערכתו למנהלי בתי החולים

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וצוות משרדו קיימו שיחה עם כלל מנהלי ומנהלות בתי החולים הציבוריים על המשך ההתמודדות המשותפת עם נגיף הקורונה. בראשית הפגישה הביע בר סימן טוב את הערכתו ותודתו למנהלים ולצוותים הרפואיים שנמצאים בחזית המאבק.

21:14 - גובש מתווה שיאפשר לימודי נהיגה בזמן הקורונה

משרדי הבריאות והתחבורה גיבשו במשותף מתווה שיאפשר קיום לימודי נהיגה ומבחנים מעשיים, תוך שמירה על בריאות הציבור בתקופת התפשטות הקורונה. אמצעי הזהירות בהם יש לנקוט על פי המתווה הם הימצאות של שני בני אדם ברכב בכל זמן נתון, חבישת מסכה לאורך השהות ברכב, הימנעות ממגע פיזי, לבישת כפפות, מחיצת ניילון שיחצוץ בין המורה לתלמיד. כמו כן, יש לחטא את הרכב בכל פעם שמתחלף תלמיד, ועל שני חלונות הרכב האחוריים להיות פתוחים. עוד על פי המשרדים, על המורים, הבוחנים והנבחנים להיות מתחת לגיל 67.

21:07 - משרד הבריאות: מניין המתים מקורונה עלה ל-189

משרד הבריאות פרסם שמניין המתים מנגיף הקורונה בישראל עלה ל-189 בני אדם. מספר החולים עלה גם הוא ל-14,498, בהם 141 במצב קשה ומתוכם 106 מונשמים. 5,215 מהנדבקים החלימו ושוחררו לבתיהם.


(עדכון ראשון: 06:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully