וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבריטניה קוראים לחקור את טיפול הממשלה בקורונה: "על האמת לצאת לאור"

22.4.2020 / 21:42

ראשי האופוזיציה דורשים לבדוק לעומק את הכשלים של ממשלתו של ג'ונסון, לאור הפערים בנתונים על מספר המתים, מספר הבדיקות המוגבל והמחסור בציוד הולם. "כשנהיה אחרי המשבר הזה, ודאי שיהיה צורך בחקירה עצמאית לבחינת התגובה של הממשלה למגיפה"

ג’ונסון שוחרר מבית החולים: “הצוות הרפואי הציל את חיי”/--

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון עמד היום (רביעי) בפני קריאות לחקירת התנהלות ממשלתו בטיפול בנגיף הקורונה. זאת בעקבות חוסר הצלחתה להסביר את הנתונים החלקיים על מספר המתים מהווירוס, מספר הבדיקות המוגבל והמחסור בציוד בבתי החולים.

ג'ונסון נמנע בתחילה מלאשר אמצעי סגר שהוטלו במדינות אחרות באירופה, אולם בהמשך הוא השבית את המדינה אחרי שהתחזיות צפו שכרבע מיליון איש עלולים למות מהמגיפה העולמית - החמורה ביותר מאז השפעת הספרדית ב-1918.

למרות זאת, הממשלה לא הצליחה להסביר מאז מדוע היא לא הצטרפה ליוזמת מכונות ההנשמה של האיחוד האירופי והודתה שהיא חווה בעיות בהשגת ציוד מגן לצוותים הרפואיים.

"כשנהיה אחרי המשבר הזה, ודאי שיהיה צורך בחקירה עצמאית לבחינת התגובה של הממשלה למגיפה", אמר אד דייווי, מנהיגה של המפלגה הליברלית-דמוקרטית שבאופוזיציה. "לחקירה צריכה להיות את הסמכויות התקיפות ביותר בהתחשב בכישלונות המזעזעים בהגנה על הצוותים והתגובה האטית של הממשלה - על מנת שהאמת תצא לאור ולתת לבוריס ג'ונסון הזדמנות לענות על השאלות הקשות שהולכות ומצטברות".

מנהיג הלייבור הטרי, קיר סטארמר, אמר גם הוא שהממשלה הגיבה באטיות וכי בשלב מסוים הממלכה תידרש להסתכל לאחור על המשבר.

ג'ונסון עצמו נדבק בנגיף ואושפז בטיפול נמרץ בתחילת החודש. הוא נמצא בשלבי החלמה, אבל הוא כבר קיים כמה שיחות בימים האחרונים וערך מפגשים.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, 25 במרץ 2020. רויטרס
חוזר בהדרגה לשגרה. ג'ונסון, בחודש שעבר/רויטרס

לפי נתונים רשמיים, היקף המתים האמיתי מהנגיף בבריטניה גבוה ב-40% מזה שפורסם על ידי הממשלה ב-10 באפריל, מה שמציב את הממלכה בדרך להיות המדינה האירופית עם מניין המתים הגבוה ביותר. הנתונים האחרונים מבתי החולים מראים כי 17,337 איש מתו מהווירוס. על פי המגזין פייננשל טיימס, בחינה של המידע העדכני מהלשכה הסטטיסטית מראה כי למעשה מתו יותר מ-41 אלף איש.

שר הבריאות מאט הנקוק אמר לכתבים כי הפערים "אינם משקפים בצורה מדויקת את הנתונים הללו".

בנוסף לכך, קיים בלבול ביחס למכונות ההנשמה. הגורם הבכיר ביותר במשרד החוץ אמר אתמול כי הוא טעה כשאמר לוועדה פרלמנטרית שהממשלה קיבלה החלטה פוליטית שלא להשתתף ביוזמה של האיחוד האירופי לרכישת מכונות הנשמה.

ביחס לבדיקות, בריטניה נמצאת בפיגור רב אחרי מדינות רבות ביבשת, כמו גרמניה. שר הבריאות ספג ביקורת על כך שהבטיח להגיע למאה אלף בדיקות ביום עד סוף החודש, כשכיום נעשות קצת יותר מ-18,200 בדיקות ביום.

"ממשלתו חסרת היכולת מביאה את חוסר היכולת לשפל מסוכן", נכתב במאמר המערכת בעיתון דיילי מירור, המזוהה עם השמאל בבריטניה, על ממשלתו השמרנית של ג'ונסון. "האחראים צריכים לשאת בתוצאות אם אנשים מתו לשווא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully