וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונסון שוחרר מבית החולים: "הצוות הרפואי הציל את חיי"

12.4.2020 / 15:30

ראש ממשלת בריטניה, שבשלב מסוים אושפז בטיפול נמרץ בשל הידבקותו בקורונה, אמר כי הוא "לא יכול להודות מספיק" לרופאים בבית החולים: "זה היה יכול להיות גם אחרת". הוא ישהה במעונו שמחוץ ללונדון, לצורך המשך התאוששותו. מספר המתים בממלכה עבר את העשרת אלפים

ג’ונסון שוחרר מבית החולים: “הצוות הרפואי הציל את חיי”/--

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון שוחרר היום (ראשון) מבית החולים, אחרי כשבוע של אשפוז בעקבות הידבקותו בנגיף הקורונה. הוא ימשיך את הליך ההתאוששות שלו במעונו בצ'קרס שמחוץ ללונדון, והוא לא ישוב לעבודתו באופן מידי. מוקדם יותר, ג'ונסון אמר שהוא חייב את חייו לרופאי שירות הבריאות הלאומי, בתגובה ראשונה מאז ששוחרר מטיפול נמרץ.

ג'ונסון, 55, פונה לפני שבוע לבית החולים סנט תומאס במרכז לונדון, כשהוא סובל מתסמינים מתמשכים של הווירוס. ביום שני הוא הוא הועבר לטיפול נמרץ, שם הוחזק עד ליום חמישי.
לאחר שחרורו מבית החולים, פרסם ג'ונסון סרטון שבו אמר כי "הדברים היו יכולים ללכת גם אחרת" והודה אישית למי שטיפל בו, עם אזכור מיוחד של שניים מהם - ג'ני מניו זילנד ולואיס מפורטוגל, שעמדו לצדו במשך 48 השעות הקריטיות.

"אני לא יכול להודות להם מספיק. אני חייב להם את חיי", אמר ג'ונסון על הצוות הרפואי בבית החולים, שנמצא ממש מעבר לנהר התמזה סמוך לבתי הפרלמנט.

ג'ונסון, שלבש חליפה ועניבה ודיבר באנרגטיות הרגילה שלו, אמר "שהסיבה שבסופו של דבר הגוף שלי התחיל לקבל מספיק חמצן היא שבכל שנייה בלילה הם עקבו, הם חשבו, הם דאגו והתערבו במה שהייתי צריך". הוא אף התבדח והודה לרופאים שטיפלו בו, "שלכמה מהם, מסיבה כלשהי, קוראים ניק". ג'ונסון שב לעמוד על רגליו ביום שישי, והלך הליכות קצרות תוך כדי הפסקות, כחלק מתחילת ההחלמה שלו.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אחרי שחרורו מבית החולים, 12 באפריל 2020. רויטרס
זקוק לתקופת התאוששות. ג'ונסון, היום/רויטרס

צלם של סוכנות הידיעות רויטרס תיעד את ג'ונסון ואת ארוסתו ההרה קארי סימונדס בת ה-32, שבעצמה הפגינה תסמינים של הנגיף, נוסעים ברחוב דאונינג סטריט, שבמרכז לונדון, יחד עם הכלב שלהם.

"היו רגעים בשבוע שעבר שהיו אפלים מאוד. לבי יוצא אל מי שנמצא במצב דומה ודואג ליקיריו", כתבה בטוויטר. "אני מרגישה היום ברת מזל".

מספר המתים מהנגיף בממלכה חצה את העשרת אלפים, החמישי בגובהו בעולם. בזמן שג'ונסון היה מאושפז, על שריו הופעל לחץ להסביר מדוע מניין המתים עולה בקצב כה מהיר, אחרי שביום שישי נמנו 980 קורבנות - יותר מהשיא באיטליה, המדינה עם מספר המתים הגבוה ביותר באירופה.

ראש ממשלת בריטניה הוא המנהיג הבכיר ביותר בעולם שנדבק בנגיף הקטלני. מי שמחליף אותו באופן זמני הוא שר החוץ דומיניק ראב, שקיבל את סמכויותיו בשבוע שעבר.

ג'ונסון הודה לציבור על שהוא נשמע למגבלות על התקהלויות ציבוריות, שעליהן הכריז ב-23 במרץ, והבטיח לו שהמאמצים ישתלמו.

"אני רוצה שתדעו שבחג הפסחא הזה אני מאמין שהמאמצים שלכם שווים זאת, והם מוכיחים את עצמם מדי יום", אמר ראש הממשלה. "על אף שאנחנו מתאבלים מדי יום על מי הרבים כל כך שנלקחו מאתנו, ואף שהמאבק רחוק מסיום, אנחנו עושים התקדמות במאבק הלאומי יוצא הדופן הזה נגד הקורונה".

(עדכון ראשון: 10:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully